Μία τέτοια φωτεινή εξαίρεση αποτελεί και ο ελληνικός «κολοσσός» της Lapin House, ο οποίος συνεχίζει να αποτελεί σημείο αναφοράς για την παιδική ένδυση στην ελληνική αγορά. Μία εταιρεία που μετρά πάνω από τέσσερις δεκαετίες παρουσίας στην ελληνική αγορά και η οποία συνεργάζεται με τους μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς οίκους, ονόματα όπως τα Burberry, Ralph Lauren, Timberland, DKNY, Gucci, Hugo Boss, Scotch & Soda, Blumarine, Moschino, Prada, Tod’s, Hogan, αλλά και κορυφαίες εταιρείες βρεφανάπτυξης και βρεφικού επίπλου. Με ένα διεθνές δίκτυο λιανικής Lapin House που σήμερα αριθμεί πάνω από 60 αποκλειστικά καταστήματα και 45 ανεξάρτητα σημεία πώλησης παγκοσμίως.
Και όλα αυτά, χάρη στο όραμα ενός αυτοδημιούργητου και αθόρυβου επιχειρηματία. Ενός επιχειρηματία που ξεκίνησε κυριολεκτικά από το μηδέν, στρεφόμενος στις επιχειρήσεις από ανάγκη, τα χρόνια που ήταν ακόμη φοιτητής.
Ο λόγος για τον δημιουργό της εταιρείας «Lapin House» κ. Σταύρο Παπαϊωάννου. Έναν άνθρωπο που δεν βλέπει κανείς συχνά σε κοσμικές στήλες και που, ενδεχομένως, να είναι πιο διάσημος στους ψαράδες των Κυθήρων ή των Κυκλάδων, όπου τα καλοκαίρια του αρέσει να ψαρεύει…
Ξεκινώντας από το μηδέν…
Ο κ. Παπαϊωάννου δεν τα βρήκε έτοιμα στη ζωή του. Μάλλον το αντίθετο, γεγονός που ίσως ατσάλωσε το πείσμα του. Ο πατέρας του, συνδικαλιστής, πρόεδρος της ΟΤΟΕ, φυλακίστηκε λόγω της πρώτης (και μοναδικής) απεργίας που διοργάνωσε εις βάρος του καθεστώτος των συνταγματαρχών το 1967. Μάλιστα, η φυλάκισή του λειτούργησε ως παραδειγματισμός από τη μεριά της χούντας, ώστε να αποτραπούν αντίστοιχες εργατοϋπαλληλικές διεκδικήσεις στη διάρκεια της επταετίας στην Ελλάδα.
Έτσι, ο Στέλιος Παπαϊωάννου υποχρεώθηκε σε ηλικία 18 ετών μόλις να χαράξει μόνος του τον δρόμο που θα τον έβγαζε από το αδιέξοδο.
Με την πτώση της χούντας, βρέθηκε να φοιτά στην Ανωτάτη Βιομηχανική Σχολή. Αναγκασμένος, όμως, να συνδυάσει σπουδές και δουλειά, ήδη από το Γυμνάσιο είχε αρχίζει να εργάζεται ως παραγωγός διαφήμισης στο περιοδικό του Κώστα Καββαθά «4 Τροχοί».
Στον κλάδο των βρεφικών, μπήκε το 1976. Και έτσι μπήκε το πρώτο λιθαράκι για τη μεγάλη και επιτυχημένη πορεία της «Lapin».
Πολύτιμος «σύμμαχος» στο πλευρό του, σε όλες τις προσπάθειές του, στάθηκε η σύζυγός του Πέλλη Παπαϊωάννου και, αργότερα, η κόρη του Στεφανία.
Η Πέλλη ανέλαβε σημαντικούς τομείς της επιχείρησης, όπως η εμπορική διεύθυνση, η επικοινωνία του ομίλου εντός και εκτός συνόρων, η ευθύνη των εκδηλώσεων και χορηγιών υπέρ των παιδιών, όπως η ενίσχυση των ιδρυμάτων «Eλπίδα», «H Θεοτόκος» και το «Xαμόγελο του Παιδιού», επιδεικνύοντας ιδιαίτερη ευαισθησία στα θέματα Eταιρικής Kοινωνικής Eυθύνης.
Σε εξομολογήσεις του, ο επιχειρηματίας έχει πει: «Η ζεστή οικογένεια που είχα μου έδωσε την ώθηση να τολμήσω». Κι αυτό επειδή γνώριζε ότι ενδεχόμενη αποτυχία δεν θα του κόστιζε, αφού πάντοτε θα είχε μια αγκαλιά να τον περιμένει.
Το «μυστικό» της επιτυχίας…
Σε ό,τι αφορά τον «χρυσό κανόνα» της επιχειρηματικής επιτυχίας, ο ίδιος έχει πει στο παρελθόν ότι «ο επιχειρηματίας δεν είναι κατ’ ανάγκην ο πιο έξυπνος και ικανός άνθρωπος. Είναι ο έχων το εγχείρημα. Αυτός δηλαδή που παίρνει το ρίσκο».
Ωστόσο, ο ίδιος ακολούθησε στην πορεία του κάποιους αυστηρούς κανόνες, ο σημαντικότερος από τους οποίους είναι το «όχι» στον δανεισμό.
Απαράβατη αρχή ακόμη και σήμερα. Ο λόγος που ο επιχειρηματίας επιθυμεί μέχρι και σήμερα να μη δανείζεται έχει να κάνει με μια παλιά και τραυματική εμπειρία: Ήταν στα τέλη του 1978 όταν ο πρόεδρος της «Lapin» προσέφυγε στις τράπεζες για να προωθήσει τη δουλειά του. Εκείνη την εποχή, όμως, το επιτόκιο έφτανε στο 33%, με αποτέλεσμα να χαθούν πολλά χρήματα. Γι’ αυτόν τον λόγο έθεσε ως απαράβατο όρο για το υπόλοιπο της πορείας του πως ό,τι κάνει θα στηρίζεται σε δικά του κεφάλαια.
Το ναυάγιο με την Elmec και οι σχέσεις με τον Δημήτρη Κουτσολιούτσο
Υπήρξε μια εποχή που η επιχειρηματική αυτοκρατορία του κ. Παπαϊωάννου ήρθε «κοντά» με την «Elmec» του επιχειρηματία Δημήτρη Κουτσολιούτσου, του ανθρώπου που βρίσκεται σήμερα στο προσκήνιο της επικαιρότητας λόγω των περιπετειών της Folli Follie.
Το deal της εξαγοράς δεν ευοδώθηκε. Όμως, ο κ. Παπαϊωάννου δεν σταμάτησε να εκφράζει τον σεβασμό του για τον Δημήτρη Κουτσολιούτσο.
«Ο Δημήτρης Κουτσολιούτσος είναι ένας εξαιρετικός επιχειρηματίας και άνθρωπος. Τις δουλειές, βλέπεις, δεν τις κάνουν τα λεφτά. Οι άνθρωποι τις κάνουν. Ποιος, αλήθεια, δεν έχει ψηλώσει εθνικά βλέποντας τη “Folli Follie” να είναι ένα από τα διασημότερα brands σε Κίνα, Ιαπωνία και Χονγκ Κονγκ; Μοιράστηκα λοιπόν το όραμα του Δημήτρη Κουτσολιούτσου και κάναμε μια δοκιμαστική δουλειά στην Κίνα. Η οικονομική κρίση τράβηξε πίσω τη δουλειά. Κάτω από αυτές τις συνθήκες και την πίεση του καταναλωτή θα ήταν λάθος να γίνει. Ωστόσο, η αλληλοεκτίμηση με τον Δημήτρη Κουτσολιούτσο παραμένει. Η ανακοίνωση που η “Elmec” εξέδωσε με καλύπτει απόλυτα», είχε δηλώσει τότε (το 2009) ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Lapin House».
Τι προέβλεπε το υπογραφέν προσύμφωνο μεταξύ των δύο εταιρειών;
Η ανακοίνωση που δόθηκε τότε στη δημοσιότητα είχε ως εξής:
«Η Elmec Sport θα εξαγοράσει από τους κ. Σ. Παπαϊωάννου και Α. Παπαϊωάννου το 100% των μετοχών της εταιρίας Στ. Παπαϊωάννου με διακριτικό τίτλο LAPIN HOUSE έναντι 44,4 εκατ. ευρώ. Στη συνέχεια η εταιρία LAPIN θα εξαγοράσει από την οικογένεια Παπαϊωάννου όλες τις συμμετοχές των μελών της στις εταιρίες του ομίλου LAPIN έναντι 40,0 εκατ. ευρώ. Τέλος, οι κ. Σ. Παπαϊωάννου και Α. Παπαϊωάννου θα προβούν στην απόκτηση από την ΚΑΕ 8.880.000 μετοχών της Elmec Sport, ήτοι ποσοστό 16,03% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της Elmec Sport έναντι 5,0 ευρώ ανά μετοχή. Σε κάθε περίπτωση, με την υπογραφή των οριστικών συμφωνητικών για τις ανωτέρω πράξεις, η εταιρία θα προβεί στις σχετικές ανακοινώσεις αμελλητί.
Ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Elmec Sport και αντιπρόεδρος του ομίλου FOLLI FOLLIE, κ. Τζώρτζης Κουτσολιούτσος, δήλωσε: “Αισθάνομαι ιδιαίτερα χαρούμενος με αυτή τη συμφωνία καθώς με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του ομίλου LAPIN προστίθεται ένα ακόμη σημαντικό μέλος στην οικογένειά μας. Ο όμιλος LAPIN δραστηριοποιείται εδώ και πολλές δεκαετίες με ιδιαίτερη επιτυχία στον κλάδο της επώνυμης παιδικής ένδυσης και υπόδυσης, ενώ μείζονος σημασίας είναι και το γεγονός ότι ο κ. Σταύρος Παπαϊωάννου και η οικογένειά του θα συμμετέχουν ενεργά στον όμιλό μας συμβάλλοντας στην περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του ομίλου”.
Ο κ. Κουτσολιούτσος κατέληξε: “Το δίκτυο του ομίλου LAPIN διαθέτει πάνω από 140 καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο, Τουρκία, Ρωσία, Καζακστάν, Ουκρανία, Τσεχία, Ιταλία, Σ. Αραβία, Μπαχρέιν, ΗΑΕ και Κουβέιτ, ενώ τα pro forma βασικά οικονομικά στοιχεία του ομίλου LAPIN για το 2007 εκτιμώνται σε: πωλήσεις 53,0 εκατ. ευρώ, κέρδη προ φόρων 10,0 εκατ. ευρώ και EBITDA 11,5 εκατ.».
Το deal ναυάγησε τελικά τον Αύγουστο του 2009 και η εταιρεία του κ. Παπαϊωάννου συνέχισε αυτόνομη την πορεία της.
Σήμερα, ο βασικός στόχος της «Lapin House» συνοψίζεται σε δυο φράσεις: «Nα προσφέρει ό,τι καλύτερο για τα παιδιά μας… Tα πιο όμορφα παιδιά στον κόσμο». Και απ΄ό,τι φαίνεται, το μότο της εταιρείας έχει βρει για τα καλά απήχηση στην καρδιά των γονιών…
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σφοδρή επίθεση Μαρινάκη σε Σαμαρά: Διαστρέβλωση που προσπάθησαν να κάνουν ακραία μέσα στη χώρα το να αποκαλείς μειοδότη τον ΥΠΕΞ
- Τουρκία: Άδεια στην τουρκική TPAO για πετρελαϊκές έρευνες στον Κόλπο του Ξηρού
- Η Ελλάδα παρατείνει τις ναυτικές ασκήσεις εμποδίζοντας τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου
- EFA GROUP: Καινοτόμο Business Day για Φοιτητές STEM σε συνεργασία με το ΠΑΝΟΡΑΜΑ