Με αύξηση στους ελέγχους κομίστρου στο Μετρό και το Τραμ κατά 173% έναντι του προηγουμένου έτους έκλεισε το 2023 για τις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑ.ΣΥ.).

 Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, τα αποτελέσματα «είναι ενδεικτικά της συντονισμένης προσπάθειας της ΣΤΑ.ΣΥ για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής καθ΄ όλη τη διάρκεια του 2023, προσπάθεια που συνεχίζεται με ακόμη μεγαλύτερη δυναμική και το 2024».

1

Ειδικότερα, το 2023 πραγματοποιήθηκαν 3.676.391 έλεγχοι (με 81.451 βεβαιωμένες παραβάσεις) έναντι 1.348.003 ελέγχων το 2022 (με 52.188 βεβαιωμένες παραβάσεις) και 2.215.665 ελέγχων το 2019 (με 63.037 βεβαιωμένες παραβάσεις).

«Τον τελευταίο χρόνο είναι σε εξέλιξη ένα συνολικό σχέδιο ανασυγκρότησης του Σώματος Ελεγκτών Κομίστρου της ΣΤΑ.ΣΥ» δηλώνουν οι Σταθερές Συγκοινωνίες, επισημαίνοντας πως προς την κατεύθυνση αυτή:

α. Το σώμα ελεγκτών ενισχύθηκε αριθμητικά και από 45 εργαζόμενους το 2022 σήμερα διαθέτει 122 εργαζόμενους, ενώ για το 2024 προγραμματίζονται και νέες προσλήψεις προσωπικού.

β. Οι ελεγκτές εκπαιδεύτηκαν σε θέματα επικοινωνίας με το επιβατικό κοινό, καθώς ο ρόλος τους δεν περιορίζεται στον έλεγχο εισιτηρίων, αλλά έχει επεκταθεί και στο πεδίο της εξυπηρέτησης και παροχής πληροφοριών.

γ. Οι έλεγχοι έχουν διευρυνθεί σε όλο το δίκτυο Μετρό και Τραμ, με έμφαση σε σημεία – πύλες εισόδου και εξόδου, όπως το αεροδρόμιο και το λιμάνι του Πειραιά.

δ. Δημιουργήθηκαν στις αρχές Νοεμβρίου του 2023 σε κεντρικούς σταθμούς ομάδες, για την αποτροπή της παράνομης διέλευσης επιβατών από τις πύλες. Πρόκειται για υποστηρικτικές προς τους ελεγκτές ομάδες εργαζομένων, που δρουν, πριν τα μηχανήματα επικύρωσης εισιτηρίων, αποτρεπτικά προς τους επιβάτες που σκόπευαν να μετακινηθούν χωρίς εισιτήριο, ενημερώνοντας και παρακινώντας τους για την έκδοση κομίστρου.

Το φαινόμενο πολλαπλής διέλευσης (tailing) είναι ένα θέμα που απασχολεί τις Διοικήσεις του ΟΑΣΑ και της ΣΤΑ.ΣΥ. Λόγω της συχνότητας του φαινόμενου, διενεργούνται δοκιμές σεναρίων, που στόχο έχουν τη ρύθμιση των παραμέτρων λειτουργίας των πυλών και του χρόνου αναμονής και διέλευσης, σε συνδυασμό με την τήρηση των διεθνώς αναγνωρισμένων κανόνων για την ασφαλή διέλευση των επιβατών.

«Για τη ΣΤΑ.ΣΥ αποτελεί στοίχημα, αλλά και προτεραιότητα η αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής, που θα περιοριστεί περαιτέρω το 2024 με στοχευμένες δράσεις και ακόμη πιο εντατικούς ελέγχους» δηλώνει η διοίκηση των Σταθερών Συγκοινωνιών.

Διαβάστε επίσης:

Autohellas: Από 4,25% έως 4,60% το εύρος απόδοσης του επιτοκίου για το ομόλογο ύψους έως 200 εκατ. ευρώ

Σκρέκας: Πήραμε βαριά μέτρα για την ακρίβεια – Δεν θα σταματήσουμε μέχρι να δούμε αποκλιμάκωση του πληθωρισμού

ΟΑΣΑ: Στα 45 εκατ. ευρώ η αμοιβή στην ΚΤΕΛ Α.Ε για την απευθείας ανάθεση το 2024