Η Starbucks Corp. απέσυρε τις προβλέψεις της για το 2025 μετά την πτώση των πωλήσεων για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, εφιστώντας την προσοχή στην έκταση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο νέος διευθύνων σύμβουλος Brian Niccol.

Η αλυσίδα καφέ ανακοίνωσε πτώση 7% στις πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων κατά το τέταρτο τρίμηνο που έληξε στις 29 Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε την Τρίτη.

1

Η αδυναμία ήταν ιδιαίτερα εμφανής στις ΗΠΑ, όπου οι συναλλαγές μειώθηκαν κατά 10% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, και στην Κίνα, όπου οι συγκρίσιμες πωλήσεις μειώθηκαν κατά 14%.

Η Starbucks δήλωσε ότι η απόσυρση του guidance για το τρέχον οικονομικό έτος θα δώσει στο νέο διευθύνοντα σύμβουλο Brian Niccol την ευκαιρία να αξιολογήσει την επιχείρηση και να οριστικοποιήσει ένα σχέδιο ανάκαμψης.

Από τότε που ανέλαβε την κορυφαία θέση στις 9 Σεπτεμβρίου, έχει προχωρήσει στην αναδιάρθρωση της ηγετικής ομάδας της εταιρείας και έχει παρουσιάσει το γενικό περίγραμμα ενός σχεδίου για την τόνωση της ανάπτυξης που περιλαμβάνει τη μετατροπή των καφετεριών σε πιο φιλόξενες και την επιτάχυνση της πρωινής εξυπηρέτησης.

«Νομίζω ότι αυτή η ανάκαμψη θα διαρκέσει περισσότερο απ’ ό,τι περίμεναν ορισμένοι επενδυτές», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Brian Yarbrough, αναλυτής της Edward Jones. «Θα υπάρξουν μερικά δύσκολα τρίμηνα προχωρώντας μπροστά».

Η πτώση των πωλήσεων του τέταρτου τριμήνου ήταν διπλάσια από ό,τι ανέμεναν οι αναλυτές και η μεγαλύτερη τριμηνιαία πτώση των τελευταίων τεσσάρων ετών.

Η Starbucks δήλωσε ότι η προσπάθεια να λανσάρει περισσότερα προϊόντα και να προσφέρει πληθώρα προωθητικών ενεργειών απέτυχε να φέρει περισσότερους πελάτες στα καταστήματά της.

Σε ένα βίντεο που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Starbucks την Τρίτη, ο Niccol δήλωσε ότι η εταιρεία πρέπει να «αλλάξει ριζικά την πρόσφατη στρατηγική μας» για να επιστρέψει στην ανάπτυξη. Επισήμανε ότι η αλυσίδα θα απλοποιήσει το «υπερβολικά πολύπλοκο» μενού της και θα εξετάσει τις τιμές της. Είπε επίσης ότι θα ανανεώσει το μάρκετινγκ, μεταξύ άλλων με την ανάδειξη των χειροποίητων προϊόντων.

Η Starbucks θα ασχοληθεί επίσης με τη στελέχωση των καταστημάτων της, πρόσθεσε.

Ο προκάτοχος του Niccol στη Starbucks, Laxman Narasimhan, είχε να υλοποιήσει επιθετικούς στόχους ανάπτυξης.

Οι στόχοι αποδείχθηκαν υπερβολικά υψηλοί, καθώς οι καταναλωτές άρχισαν να μειώνουν τις επισκέψεις στα Starbucks και η εταιρεία ενεπλάκη σε μποϊκοτάζ, γεγονός που συνέβαλε στην απομάκρυνση του Narasimhan.

Η Starbucks θα ανακοινώσει τα πλήρη αποτελέσματα στις 30 Οκτωβρίου.

Διαβάστε επίσης:

Heineken: Πλήγμα από την αδύναμη ζήτηση στην Αμερική – Διατηρεί την πρόβλεψη για αύξηση των ετήσιων κερδών

Deutsche Bank: Επέστρεψε στα κέρδη το τρίτο τρίμηνο, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών

Apple: Yπόσχεται περισσότερες επενδύσεις στην Κίνα – Ξανά στο Πεκίνο ο Tim Cook