Η Tesla εξετάζει το ενδεχόμενο να εξάγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατασκευασμένα στην Κίνα στις Ηνωμένες Πολιτείες, δήλωσαν στο Reuters δύο άτομα με γνώση του σχεδιασμού, μια ανατροπή που θα αντικατοπτρίζει το αυξανόμενο πλεονέκτημα κόστους της αυτοκινητοβιομηχανίας στο εργοστάσιό της στη Σαγκάη και τη βραδύτερη ζήτηση από τους Κινέζους καταναλωτές.

Ακόμη, η Tesla μελετά εάν τα ανταλλακτικά που κατασκευάζονται από τους προμηθευτές της με έδρα την Κίνα συμμορφώνονται με τους τοπικούς κανονισμούς στη Βόρεια Αμερική και, αν είναι, θα μπορούσε να στείλει αυτοκίνητα Model Y και Model 3 Κίνας προς πώληση το επόμενο έτος, είπαν οι άνθρωποι. , ο οποίος αρνήθηκε να κατονομαστεί καθώς το θέμα είναι ιδιωτικό.

Παραγωγικός κόσμοςφ

Η Tesla δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχόλιο, αλλά ο Μασκ σε μια ανάρτηση στο Twitter μετά την κυκλοφορία της ιστορίας απάντησε “Λάθος” χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες. Το Gigafactory της Σαγκάης της Tesla έχει την ικανότητα να παράγει 1,1 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα ετησίως μετά από αναβάθμιση στις αρχές του έτους, καθιστώντας το τον πιο παραγωγικό κόμβο παραγωγής της Tesla.

Μέχρι πρόσφατα, η Tesla πουλούσε ή έστελνε για εξαγωγή κάθε όχημα που μπορούσε να παράγει στη Σαγκάη, αλλά τα επίπεδα αποθεμάτων αυξήθηκαν κατά το μεγαλύτερο περιθώριο που είχαν ποτέ τον Οκτώβριο, σύμφωνα με στοιχεία της χρηματιστηριακής CMBI.

Επιπλέον, παράγοντες όπως το φθηνότερο γιουάν έναντι του δολαρίου ΗΠΑ, οι χαμηλότερες τιμές των πρώτων υλών στην Κίνα και η άνοδος των τιμών της Tesla και των καινούργιων αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες συνδυάστηκαν για να κάνουν τις εξαγωγές από την Κίνα προς τις Ηνωμένες Πολιτείες δυνητικά ανταγωνιστικές. με γνώση των σχεδίων είπε.

Νέα πολυπλοκότητα για τους αγοραστές

Το σχέδιο, εάν εφαρμοστεί, θα μπορούσε να δημιουργήσει νέα πολυπλοκότητα για τους αγοραστές των ΗΠΑ. Σύμφωνα με τους όρους ενός νέου σχεδίου επιδότησης ηλεκτρικών οχημάτων και κινήτρων παραγωγής που υπεγράφη από τον Πρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν, το διαθέσιμο κίνητρο για ένα μεμονωμένο όχημα μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με το αν εισήχθη.

Θα μπορούσε επίσης να είναι πολιτικά αμφιλεγόμενο. Η Tesla θεωρείται ευρέως ως ένας από τους σημαντικότερους δικαιούχους του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού (IRA) της κυβέρνησης Μπάιντεν, ο οποίος προσφέρει εκπτώσεις έως και 7.500 δολαρίων σε αγορές ηλεκτρικών οχημάτων ως μέρος ενός νόμου που αποσκοπεί να ωθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα.

Ο Οικονομικός Διευθυντής της Tesla, Zachary Kirkhorn, είπε στους επενδυτές τον περασμένο μήνα ότι η αυτοκινητοβιομηχανία ήταν «πολύ καλά σε θέση να κατακτήσει ένα σημαντικό μερίδιο» των κινήτρων που προσφέρονται στο πλαίσιο του IRA για EV και μπαταρίες για αποθήκευση ενέργειας. Μέχρι τώρα, η στρατηγική της Tesla ήταν να κατασκευάζει τα αυτοκίνητα που πουλά στη Βόρεια Αμερική στα εργοστάσιά της στο Fremont της Καλιφόρνια και στο Austin του Τέξας.

Τι παράγει

Το εργοστάσιο στην Καλιφόρνια, το πρώτο της Tesla, παράγει τα Model S, τα σεντάν Model 3 και τα crossover Model X και Model Y. Το εργοστάσιο του Τέξας, το οποίο άνοιξε νωρίτερα φέτος, κατασκευάζει το Model Y και θα παράγει το επερχόμενο Cybertruck της Tesla.

Η Tesla αυξάνει επίσης την παραγωγή σε εργοστάσιο που άνοιξε στο Βερολίνο νωρίτερα φέτος. Η παραγωγή από το εργοστάσιο του Βερολίνου θα μειώσει την ανάγκη για ορισμένες εξαγωγές από την Κίνα, είπε μια από τις πηγές.

Ταυτόχρονα, το χάσμα τιμών μεταξύ των αυτοκινήτων Tesla που πωλούνται στην Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες διευρύνεται, αντανακλώντας τόσο τις υψηλότερες τιμές των ΗΠΑ όσο και τις νέες εκπτώσεις στην Κίνα.

Ο πόλεμος των τιμών

Στην Κίνα, όπου οι αναλυτές της CMBI έχουν προειδοποιήσει για έναν επερχόμενο «πόλεμο τιμών», η Tesla μείωσε τις τιμές εκκίνησης για το Model 3 και το Model Y στην Κίνα έως και 9% τον περασμένο μήνα.

Τη Δευτέρα, πρόσφερε επιπλέον έκπτωση για τους αγοραστές που παραδίδουν αυτόν τον μήνα και αγοράζουν ασφάλιση από έναν από τους συνεργάτες της Tesla.

Η Tesla πουλά το Model Y για το ισοδύναμο των 49.344 $ στην Κίνα, σε σύγκριση με την τιμή των ΗΠΑ των 65.990 $. Τα αυτοκίνητα της Κίνας αντιμετωπίζουν δασμούς 27,5% στις ΗΠΑ, ενώ τα ελαφρά φορτηγά αντιμετωπίζουν δασμούς 25%. Η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, επιβάλλει δασμούς 15% στα εισαγόμενα οχήματα.

Το 2018, πριν λειτουργήσει το εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη, ο Διευθύνων Σύμβουλος Έλον Μασκ είχε ζητήσει από τον τότε Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ να αυξήσει τους δασμούς στα αυτοκίνητα που εισάγονται στις Ηνωμένες Πολιτείες από την Κίνα προκειμένου να επιτευχθεί “ένα δίκαιο αποτέλεσμα” όπου και οι δύο πλευρές είχαν ισοδύναμα και “εξίσου μέτρια» τιμολόγια.Η Tesla δεν θα ήταν η πρώτη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία που θα στέλνει οχήματα κατασκευασμένα στην Κίνα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η General Motors (GM.N) εισήγαγε το SUV Buick Envision και ανεπιτυχώς υπέβαλε αίτημα εξαίρεσης από τους δασμούς 25% των ΗΠΑ που επιβλήθηκαν από την κυβέρνηση Τραμπ.

Διαβάστε επίσης

Ένα δεξαμενόπλοιο VlCC ναυπήγησης του 2020 αγόρασε η Tsakos Shipping

Νικήτας Ασπιώτης: Νέος CEO της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης

Τεχνική Ολυμπιακή: Αίτημα για ορισμό τρίτον Ανεξάρτητο Σύμβουλο για το due diligence του Πόρτο Καρράς