Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Στα όρια τους σούπερ μάρκετ και προμηθευτές – Η «έφοδος» στα ράφια δοκιμάζει το δίκτυο τροφοδοσίας και τα αποθέματα

Καλάθι με ψώνια στο σουπερμάρκετ

Σούπερ-μάρκετ

«Επί ποδός» βρίσκονται τα σούπερ μάρκετ, προκειμένου να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση που άρχισε να πυκνώνει ξανά τις τελευταίες μέρες.

Λιανέμποροι και προμηθευτές περιμένουν από σήμερα και μέχρι την επόμενη εβδομάδα νέα «έκρηξη» της ζήτησης, μετά την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο καθολικό κλείσιμο των καταστημάτων αλλά και του φόβου που πλέον έχει κυριεύσει τους καταναλωτές για τον κορονοϊό

«Οι καταναλωτές «τρέχουν να στοκάρουν. Οι επόμενες μέρες θα είναι δύσκολες ειδικά εάν αρχίσει να μεγαλώνει και άλλο ο αριθμός των κρουσμάτων», σημειώνει παράγοντας της αγοράς. Για να προσθέσει πως αυτή την στιγμή στοκάρουν όλοι, ακόμη και αυτοί που είχαν ήδη προμηθευτεί αρκετά προϊόντα. 

Η επιδρομή στα σούπερ μάρκετ τις τελευταίες δέκα μέρες, -από τότε δηλαδή που εντοπίσθηκε το πρώτο κρούσμα του θανατηφόρου ιού και στην χώρα μας, δοκιμάζει τις αντοχές του κλάδου. Η σημερινή κατάσταση και οι προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν σύμφωνα με τους λιανέμπορους είναι απείρως πιο απαιτητικές από την περίοδο των πρώτων ημερών των capital controls. 

Μάλιστα, είναι τόσο μεγάλη η ζήτηση που τα παραγωγικά αποθέματα  στα τρόφιμα μακράς διαρκείας, όπως ρύζι, όσπρια και ζυμαρικά αρχίζουν και μηδενίζονται. Για αυτό και θεωρείται σίγουρο πως από την επόμενη εβδομάδα θα αρχίζουν να εμφανίζονται τα πρώτα κενά στα ράφια, στην κατηγορία αυτή, μέχρι ότου οι βιομηχανίες παράξουν ξανά την αναγκαία ποσότητα. 

Η παραγωγική δυναμική, όπως εξηγεί στέλεχος βιομηχανίας, είναι συγκεκριμένη και δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις σημερινές συνθήκες, οι οποίες είναι πρωτόγνωρες. Ενδέχεται λοιπόν, σημειώνει, να παρατηρηθούν κάποια κενά στα ράφια, σπεύδει ωστόσο να καθησυχάσει πως αυτά θα είναι παροδικά καθώς υπάρχει εξασφαλισμένο τεράστιο απόθεμα πρώτης ύλης. 

Βέβαια, όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος του «στοκαρίσματος» θα σταματήσει και η υπερβολική ζήτηση, και σταδιακά θα επιστρέψει στην κανονικότητα. 

Ανάλογες προκλήσεις αντιμετωπίζουν και η αλυσίδα τροφοδοσίας των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με στελέχη του χώρου, η καταπόνηση των ανθρώπων που εργάζονται στις αποθήκες αλλά και στη διανομή των παραγγελιών είναι τεράστια, και για αυτό αναζητούνται λύσεις, όπως οι εσωτερικές μετακινήσεις υπαλλήλων, προκειμένου να ενισχυθούν τα τμήματα αυτά και να αποφευχθούν πιθανά προβλήματα. 

Οι συσκέψεις πλέον για τον κορονοϊό είναι καθημερινές, και όλοι προσπαθούν να διατηρήσουν την ομαλή τροφοδοσία της αγοράς, αυξάνοντας στο μέτρο του δυνατού τα αποθέματά τους. 

Τα προβλήματα που καλείται να διαχειριστεί ο κλάδος βρέθηκαν στο επίκεντρο της πρόσφατης συνάντησης που είχαν συνάντηση που είχαν κορυφαίοι λαινέμποροι της χώρας, όπως ο Γεράσιμος Σκλαβενίτης (Σκλαβενίτης), ο Βασίλης Σταύρου (ΑΒ Βασιλόπουλος), Αριστοτέλης Παντελιάδης (ΜΕΤΡΟ – My Market) και Ιάκωβος Ανδρεανίδης (Lidl Hellas) με τον υφυπουργό Ανάπτυξης, Νίκο Παπαθανάση. 

Μεταξύ άλλων, οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ ζήτησαν την επέκταση του ωραρίου τροφοδοσίας των καταστημάτων αλλά και να εφαρμοστούν ευέλικτες μορφές εργασίας, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν καλύτερα στις ιδιαίτερες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί. 

«Αποκαλυπτικά» του πανικού που έχει καταβάλλει τους καταναλωτές είναι τα πρώτα στοιχεία από την πορεία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ που παρουσίασε η Nielsen. Οι συνολικές πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (24/02/20-01/03/20) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή (04/03/19-10/03/19)  αυξήθηκαν με διψήφιο ρυθμό της τάξης του 23,9%.

Το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης παρουσίασε, όπως ήταν και αναμενόμενο η Θεσσαλονίκη, με 36,4%, καθώς εκεί εμφανίστηκε και το πρώτο κρούσμα του κοροναϊού, ενώ ακολουθεί η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας-Θράκης με 29,4%, καθώς και η Αττική με 29,1%.

Σε επίπεδο προϊόντων στην κατηγορία του μη τροφίμου, τα υγρά καθαριστικά και απολυμαντικά (+721%), τα αντιβακτηριδιακά μαντιλάκια  (+709,3%), τα υγρά αντισηπτικά (+495,5%), τα σαπούνια (υγρά και μπάρες) (+204%), χλωρίνη (85,5%) ενώ στην κατηγορία των τροφίμων το αλεύρι (141,9%), τα ζυμαρικά (140,1%), τα όσπρια (136,4%), το ρύζι (126,2%) και γάλα εβαπορέ (90,7%).