Σε 866 ανέρχονται τα πλοία που είναι προγραμματισμένα προς παράδοση το 2018 αλλά παραμένουν στα ναυπηγεία, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue.

Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι αναλυτές, παραδοσιακά οι παραδόσεις πλοίων κατά το τέλος του χρόνου σημειώνουν επιβράδυνση. Και αυτό γιατί αν οι πλοιοκτήτες περιμένουν λίγες παραπάνω εβδομάδες και η παράδοση πραγματοποιηθεί το νέο έτος, τότε το πλοίο θεωρείται νεότερο κατά ένα χρόνο.

Συγκεκριμένα, για το 2018 είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν στις ναυτιλιακές παγκοσμίως 1.966 πλοία. Ωστόσο, μόνο τα 1.100 βρίσκονται στο νερό μέχρι τώρα, δηλαδή ποσοστό 44% του βιβλίου παραγγελιών του 2018 δεν έχει παραδοθεί.

Πηγή: VesselsValue

Από τις τρεις κορυφαίες ναυπηγικές χώρες, η Κίνα πρέπει να παραδώσει το 50% των παραγγελιών της κατά τους δύο τελευταίους μήνες του έτους. Συγκριτικά με την Ιαπωνία και τη Νότιο Κορέα, όπου το 25% και το 28% αντίστοιχα των παραγγελιών τους εκκρεμούν, τα κινεζικά ναυπηγεία θα μπορούσαν να μεταφέρουν 446 πλοία στο πρόγραμμα παραδόσεων του επόμενου έτους.

Στους τύπους πλοίων με τον υψηλότερο αριθμό εκκρεμών προγραμματισμένων παραδόσεων για το 2018, περιλαμβάνονται όλες οι κατηγορίες πλοίων ανοικτής θαλάσσης (MODU – Mobile Offshore Drilling Unit- ποσοστό 75% δεν έχει παραδοθεί, OSV 69%, OCV 67%) και ο κλάδων των μικρών πλοίων ξηρού φορτίου, ποσοστό 54%.

Ρεκόρ παραδόσεων στα τάνκερ για το Έλληνες; 

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Ελλάδα έχει παραλάβει το 72% όλων των παραγγελιών που έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν το 2018, ωστόσο τα συνολικά επίπεδα παραγγελιών μειώνονται σταθερά τα τελευταία 5 χρόνια. Οι Έλληνες εφοπλιστές θεωρούνται οι πλέον έμπειροι στις προβλέψεις τους για την πορεία των ναυτιλιακών αγορών και την εξέλιξη των κύκλων της ναυτιλίας. Δεκαετίες παρουσίας στις σύγχρονες αγορές δεξαμενόπλοιων και μεγάλων φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, τους έχουν βοηθήσει να αποκτήσουν αίσθηση για τη σωστή χρονική στιγμή που θα πρέπει να προχωρήσουν στην ανανέωση του στόλου τους.

Εάν όλα τα πλοία που πρόκειται να παραδοθούν το 2018 βρεθούν στο νερό, ο συνολικός στόλος των ελληνικών εταιριών θα ενισχυθεί με 85 δεξαμενόπλοια, το υψηλότερο επίπεδο παράδοσης τάνκερ από το 2010, όταν είχαν παραδοθεί σε ένα έτος 98 πλοία. Από την άλλη πλευρά, οι ελληνικές παραδόσεις φορτηγών πλοίων έχουν μειωθεί σε μόνο 30 παραγγελίες για το 2018, το χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Χ. Λουκόπουλος: Η δικαστική ήττα και η περιπέτεια του… περιπλανώμενου πλοίου της Oxygen

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στ. Τσαντάνης: Συμφωνία της Seanergy με τους ναυλωτές της για εγκατάσταση scrubbers

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Β. Μαρινάκης: Η CPP εξοπλίζει με scrubber 14 πλοία της και προχωρά σε νέα συμφωνία με την Ηyundai Marine