Στα επόμενα 20 χρόνια, σύμφωνα με τις προβλέψεις, το φυσικό αέριο θα κυριαρχήσει σαν καύσιμο στην ναυτιλία.

Την επισήμανση αυτή έκανε ο Richard Gilmore, Executive Vice President της Maran Gas Maritime του ομίλου Αγγελικούση, στο πλαίσιο του πρώτου διαδικτυακού members meeting του Propeller Club για τη νέα χρονιά.

Ταυτόχρονα ο μεγαλύτερος ναυτιλιακός όμιλος της Ελλάδας. με ένα στόλο από 149 πλοία, έχει στρέψει το βλέμμα του στο LNG, όχι μόνο στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, στα οποία κυριαρχεί, αλλά και ως καύσιμο πρόωσης. Μάλιστα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία της Samsung για τη ναυπήγηση δύο σούπερ τάνκερ μεταφορικής δυνατότητας 300.000 τόνων  αργού,  LNG-fuelled  με option για ακόμα δύο.

Όπως έδειξε στην παρουσίασή του ο κ. Gilmore από το 2025 και μετά το πετρέλαιο σαν καύσιμο κίνησης για τη ναυτιλία θα αρχίσει να υποχωρεί με υψηλούς ρυθμούς και το φυσικό αέριο θα ανεβαίνει (LNG – LPG), ενώ από το 2030 αναμένεται να έχει την πρωτοπορία, έχει το 2040 όπου θα και θα «πάρουν τη σκυτάλη» τα καύσιμα όπως η αμμωνία, το υδρογόνο, το eLNG και το eLPG.

Τα επόμενα 15 χρόνια, τουλάχιστον, σε ενεργειακό επίπεδο, θα είναι η εποχή του φυσικού αερίου όπως το ξέρουμε σήμερα. Η εξέλιξη του στόλου πλοίων που μεταφέρουν LNG είναι χαρακτηριστική. Σύμφωνα με την παρουσίαση του κ. Gilmore το 1969 υπήρχαν μόλις έξι LNG carriers ενεργά. Μόλις τρία ναυπηγεία τα κατασκεύαζαν, τρεις χώρες έκαναν εισαγωγές και δύο χώρες το παρήγαγαν. Πενήντα χρόνια μετά ο αριθμός των πλοίων έφτασε τα 594, τα ναυπηγεία τα 15, οι χώρες που κάνουν εισαγωγές τις 44, και οι χώρες που το παράγουν τις 20.  Παράλληλα το orderbook φτάνει συνολικά τα 118 πλοία.

Οι προβλέψεις για την αύξηση της ζήτησης, όπως υπογράμμισε ο κ. Gilmore εντυπωσιακές. Σήμερα υπολογίζονται στα 350 εκατ. mt το έτος ενώ μέχρι το 2040 θα έχουν φτάσει τα 550 εκατ. περίπου.

Όσον αφορά τη σύγκρισή του με άλλα καύσιμα, σε ότι αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, το LNG μειώνει την επιβάρυνση κατά 26% σε σχέση με το πετρέλαιο HFO, ενώ το LPG κατά 16% η Μεθανόλη κατά 11% και το αιθάνιο μέχρι 20%. Τα καύσιμο που μηδενίζει  τις εκπομπές αλλά αντιμετωπίζει ακόμα μεγάλα τεχνικά προβλήματα είναι η αμμωνία, ενώ το υδρογόνο καταγράφει μειώσεις σε σχέση με το HFO κατά 76%.

Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Maran Gas αναφέρθηκε επίσης στον σημαντικό ρόλο που θα παίξουν ακόμη περισσότερο στο μέλλον οι παράγοντες της τεχνολογίας και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Ο στόλος

Ο στόλος  του ομίλου Αγγελικούση, στον οποίο σταδιακά αναλαμβάνει τα ηνία η κόρη του Γιάννη Αγγελικούση, Μαρία, αποτελείται από 149 πλοία. Τα 49, με μέσο όρο ηλικίας τα εννέα έτη, από αυτά είναι bulk carries και τα διαχειρίζεται η Maran Dry. Η Maran Tankers, που διαχειρίζεται τα δεξαμενόπλοια, έχει ένα στόλο από 54 πλοία με μέσο όρο ηλικίας τα οκτώ έτη και η Maran Gas διαθέτει 46 με ένα μέσο όρο ηλικίας τα έξι έτη.

Διαβάστε επίσης

Ποιοι εφοπλιστές έκαναν τη μεγάλη έκπληξη το τελευταίο τρίμηνο του 2020 – «Έπεσε» το οχυρό της Oshima 

Κοινοπραξία Αγγελικούση – Κατάρ: Δεύτερο LNG Carrier στην Global Shipping

12 Έλληνες εφοπλιστές στις πιο ισχυρές προσωπικότητες της ναυτιλίας το 2020