Με ρυθμούς… ρεκόρ αναπτύσσεται η αγορά των συμπληρωμάτων διατροφής (ΣΔ) στην Ελλάδα, ανατρέποντας τα “αναμενόμενα” για τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης.  Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για σχετικά ακριβά προϊόντα (μέσο κόστος 12 ευρώ), τα οποία επιβαρύνουν τον καταναλωτή, η ελληνική αγορά ΣΔ αποτελεί σήμερα την 2η πιο αναπτυσσόμενη αγορά ΣΔ στον κόσμο (Euromonitor).

Τα τελευταία χρόνια το τοπίο αλλάζει παγκοσμίως, με τις εταιρείες από τον φαρμακευτικό κλάδο και τον κλάδο των Ταχέως Κινούμενων Καταναλωτικών Αγαθών (FMCG) να «βλέπουν» τα ΣΔ με ιδιαίτερο εμπορικό και επενδυτικό ενδιαφέρον.

Η παγκόσμια αγορά συμπληρωμάτων διατροφής διαμορφώθηκε σε $132,8 δισ. το 2016, ενώ εκτιμάται ότι το 2022 θα ανέλθει στα $220,3 δισ., σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 65,9%.

Ακολουθώντας την παγκόσμια τάση, τα ΣΔ καταλαμβάνουν ολοένα και μεγαλύτερο κομμάτι της ελληνικής «πίτας», έχοντας μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, δεδομένου ότι ξεκίνησαν με πολύ χαμηλά μερίδια αγοράς.

Το περιβάλλον της οικονομικής κρίσης και η μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης φαίνεται, μάλιστα, να ευνοούν τη συγκεκριμένη αγορά με πολλές εταιρείες να «ποντάρουν» στα ΣΔ προκειμένου να εξασφαλίσουν αύξηση των εσόδων και cash flow.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο Hellas Pharm, τα ΣΔ που αφορούν αποκλειστικά την προαγωγή της υγείας (εκτός lifestyle προϊόντων)  παρουσίασαν υψηλό τζίρο το 2017, αγγίζοντας τα  108 εκατ. ευρώ., ενώ πωλήθηκαν 13 εκατ. τεμάχια της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Σε σχέση με πέρυσι παρατηρείται μία πολύ μεγάλη αύξηση του τζίρου, της τάξεως του 7 %, ενώ συγκριτικά με το 2012 η αύξηση αυτή αγγίζει το 85%.

Το μεγαλύτερο μερίδιο της συγκεκριμένης αγοράς καταλαμβάνουν οι βιταμίνες (21%), ακολουθούν οι «λοιπές κατηγορίες», που περιλαμβάνουν συμπληρώματα για την υγεία του ουροποιητικού, του ήπατος κ.ά. (20%), οι πολυβιταμίνες (16%), τα ω-λιπαρά οξέα (14%), τα συμπληρώματα για την υγεία των αρθρώσεων, τα προβιοτικά (8%), τα μέταλλα και ιχνοστοιχεία (6%), τα συμπληρώματα για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού (5%) και αυτά για την εμμηνόπαυση (1%).

Οι κατηγορίες αυτές, στην πλειονότητά τους, παρουσιάζουν πολύ γοργούς ρυθμούς ανάπτυξης, με τις βιταμίνες να εμφανίζουν αύξηση κατά 20% σε σχέση με πέρυσι, τα ω- λιπαρά οξέα κατά 30%, τα προβιοτικά κατά 24% και τα συμπληρώματα για το ανοσοποιητικό κατά 18%.

Τα φαρμακεία αποτελούν το κυριότερο κανάλι διανομής των ΣΔ στη λιανική αγορά  (80% το 2016), αντικατοπτρίζοντας τη σχέση εμπιστοσύνης που υπάρχει στην Ελλάδα μεταξύ φαρμακοποιών και καταναλωτών.

Παραδείγματα φαρμακευτικών εταιρειών που εισήλθαν στην ελληνική αγορά των ΣΔ την τελευταία τριετία είναι η WIN MEDICA, η GAP,  η MENARINI HELLAS, η OLVOS, η SANDOZ κ.ά.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Novartis: Ανακοίνωσε αλλαγές στη διοίκηση

 
 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Shire: Εγκρίθηκε στην Ευρώπη νέο φάρμακο για την αιμορροφιλία Α

 

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Νέο ΔΣ στην Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας – Πρόεδρος ο Θ. Τρύφων