Σε κινεζικά χέρια φαίνεται πως καταλήγει το πλοίο Nepenthe (χωρητικότητας 48.913 dwt, κατασκευής 2001) της ναυτιλιακής εταιρίας Probulk Shipping & Trading, συμφερόντων του εφοπλιστή Αλέξανδρου Τσάκου.

Όπως γράφαμε την περασμένη εβδομάδα στο mononews.gr, η Probulk πούλησε το πλοίο έναντι 8,7 εκατ. δολαρίων, κι ενώ το είχε εξαγοράσει τον Απρίλιο 2017 στην τιμή των 3,5 εκατ. δολαρίων (!), καθώς από τότε μέχρι σήμερα οι αξίες στα bulker αυτού του τύπου έχουν ανακάμψει θεαματικά.

Αν και δεν έχει γίνει γνωστή η εταιρεία που αγόρασε το πλοίο, εκτιμάται ότι αυτή είναι κινεζική, στο πλαίσιο μίας γενικότερης τάσης που κυριαρχεί το τελευταίο διάστημα στην Κίνα για αγορές παλαιότερων πλοίων. Κι αυτό γιατί από την 1η Μαΐου του 2018 αναμένεται να τεθεί σε ισχύ απαγόρευση προς τις κινεζικές εταιρείες ως προς τις αγορές πλοίων άνω των 15 ετών.

Έτσι, αν οι κινεζικές ναυτιλιακές θέλουν να αποκτήσουν παλιότερα πλοία, έχουν ακόμα λιγότερο από ένα μήνα για να το πράξουν, αν και ουσιαστικά τα χρονικά περιθώρια είναι ακόμα πιο στενά, αφού η αρμόδια κινεζική υπηρεσία χρειάζεται ως και δύο εβδομάδες για να εγκρίνει την εισαγωγή ενός νεοαποκτηθέντος πλοίου.

Αν και δεν έχουμε δει αυτήν την επιβεβαίωση γραπτώς, υπάρχει αρκετός ‘θόρυβος’ από την Κίνα για να πιστέψουμε ότι κάτι τέτοιο μπορεί να είναι αλήθεια”, αναφέρει σε ανάλυσή της η Glabraiths, επισημαίνοντας: “Οι Κινέζοι έχουν υπάρξει εξαιρετικά δραστήριοι τους τελευταίους τρεις με τέσσερις μήνες με σημαντικό αριθμό εξαγορών στους τομείς supramax και panamax, για πλοία κατασκευής 2000 και 2001”.

Αυτά τα πλοία που, για την ώρα, συμμορφώνονται με την άδεια εισαγωγής των 18 ετών προσελκύουν περισσότερο κινεζικό αγοραστικό ενδιαφέρον από πλοία κατασκευής μεταξύ 2004 και 2006”, παρατηρεί η Galbraith’s, και προειδοποιεί ότι, εφόσον οι περιορισμοί της Κίνας τεθούν σε ισχύ, πιθανόν να σημειωθεί μία απότομη πτώση στις τιμές των πλοίων κατασκευής 2000 και 2001.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλά από τα πλοία που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των Κινέζων εφοπλιστών είναι ελληνικών συμφερόντων. Είναι χαρακτηριστικές οι εξής περιπτώσεις:

Poseidon Shipping

Το πλοίο της Poseidon Shipping Eleftheria κατασκευής 2001 και χωρητικότητας 76,000-dwt, σύμφωνα με πληροφορίες έχει πουληθεί σε Κινέζο εφοπλιστή στην τιμή των 9,4 εκατ. δολ. Το πλοίο έχει περάσει από ειδική επιθεώρηση το 2017 και η επόμενη θα διενεργηθεί τον Απρίλιο 2022.

Τον Ιούλιο του 2015 η εταιρία είχε πουλήσει το αδελφό πλοίο Mahitis έναντι 8,7 εκατ. δολ. στην Korea Line Corp. Σημειώνεται ότι η παραγγελία για τα δύο πλοία είχε γίνει το 1999, στην τιμή των 21 εκατ. δολ. έκαστο και αποδείχθηκαν άκρως κερδοφόρα για τη ναυτιλιακή κατά τα χρόνια της άνθησης της αγοράς.

Almi Marine

Η ναυτιλιακή Almi Marine, προχώρησε στις αρχές του έτους στην πώληση του παλαιότερου πλοίου της, Akili, κατασκευής 2001 και χωρητικότητας 52,300-dwtμ σε Κινέζους αγοραστές έναντι 9 εκατ. δολ.

Πρόκειται για την πρώτη πώληση που πραγματοποίησε η εταιρία από τον Αύγουστο του 2015, σύμφωνα με το VesselsValue. Μετά την πώληση του Akili, η Almi Marine, διαθέτει πλέον στο στόλο της επτά πλοία, ενώ δεν έχει προχωρήσει σε νέες παραγγελίες.

Vrontados Shipping

H ναυτιλιακή Vrontados Shipping συμφερόντων της οικογένειας Λω στο πλαίσιο των κινήσεων αναδιάρθρωσης του στόλου της θα προχωρήσει στην πώληση του παλαιότερου πλοίου της Dimitris L (κατασκευής 2001), χωρητικότητας 73,000-dwt.

Το πλοίο θα είναι διαθέσιμο για επιθεώρηση στην Κίνα τον επόμενο μήνα και σύμφωνα με την πλατφόρμα τιμών πλοίων VesselsValue, η τιμή του μπορεί να ξεπεράσει τα 8 εκατ. δολ.

Amalthia Marine

Πρόκειται για μία ακόμη εταιρία που σύμφωνα με πληροφορίες, πούλησε πλοίο κατασκευής 1997, σε Ασιάτες αγοραστές.

Το πλοίο τύπου panamax Myrmidon, χωρητικότητας 73,000-dwt εξαγοράστηκε έναντι 7,2 εκατ. δολ., ενώ η Amalthia Marine το είχε αγοράσει σε δημοπρασία το Μάιο του 2013 στην τιμή των 7,5 εκατ. δολ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Αλ. Τσάκος: Πούλησε πλοίο σε τιμή υπερδιπλάσια από την τιμή αγοράς!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:Πέθανε ο θρυλικός εφοπλιστής των άγονων γραμμών, Γεράσιμος Αγούδημος

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships