• Business

    Στα 85 δις δολάρια θα εκτοξευτεί το 2033 η αγορά μεταχειρισμένων ρολογιών πολυτελείας όπως Rolex και Patek Philippe

    • NewsRoom


    Η ζήτηση για vintage μοντέλα και σπάνια μεταχειρισμένα μοντέλα –τρόπαια των δημοφιλών πολυτελών brands όπως τα Rolex, Patek Philippe και Audemars Piguet βρίσκεται σε άνθηση. Σύμφωνα με μία τελευταία έρευνα, η  αγορά μεταχειρισμένων πολυτελών ρολογιών  αναμένεται μέχρι το 2033 να τριπλασιαστεί από τα 27 δις δολάρια στα 85 δις δολάρια, ξεπερνώντας την αγορά νέων μοντέλων.

    Και δεν είναι μόνο οι αγοραστές που στρέφονται στην δευτερογενή αγορά αλλά και οι επενδυτές με πολλούς celebrities ηθοποιούς, τραγουδιστές και αθλητές να επενδύουν σε πλατφόρμες μεταπώλησης ρολογιών.

    Γιατί εκτοξεύεται η αγορά μεταχειρισμένων πολυτελών ρολογιών

    Σύμφωνα με LuxeConsult, μια ελβετική εταιρεία ανάλυσης και συμβουλευτικής, οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν «κουραστεί» από τις τεράστιες λίστες αναμονής για τα καινούρια μοντέλα. Οι περισσότερες εταιρείες παράγουν συγκεκριμένο αριθμό ρολογιών, ο οποίος δεν μπορεί να καλύψει την αυξημένη ζήτηση. Σε συνδυασμό με τα προβλήματα που συνεχίζουν να παραμένουν στην εφοδιαστική αλυσίδα, οι παραδόσεις σε κάποιες περιπτώσεις ιδιαίτερα δημοφιλών μοντέλων η καθυστέρηση ξεπερνάει τον έναν χρόνο.

    Γι’ αυτό το λόγο πολλοί έχουν ήδη στραφεί στην δευτερογενή αγορά, με τους πωλητές να χρεώνουν επιπλέον τα μοντέλα με τη μεγαλύτερη ζήτηση.

    Η αγορά μεταχειρισμένων ρολογιών διογκώνεται σχεδόν με διπλάσιους ρυθμούς από την αγορά των νέων μοντέλων. Το 2022, η δευτερογενής αγορά πωλήσεων αυξήθηκε κατά 20%, ενώ η πρωτογενής κατά 12%.

    Η LuxeConsult αναμένει ότι εν μέσω φόβων για οικονομική ύφεση, η αγορά μεταχειρισμένων πολυτελών ρολογιών θα καταγράψει επιβράδυνση στον ρυθμό ανάπτυξής της το 2023 με μόλις 3% αύξηση, ενώ το 2024 θα εκτοξευτεί στο 10%. Ο μέσος όρος ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια από το 2025 έως το 2033 θα είναι 12%. Αντίθετα, ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς πώλησης νέων μοντέλων θα είναι στο 4% κατά μέσο όρο.

    Σε μία πρόσφατη έρευνα της Deloitte, επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις για ανάπτυξη της αγοράς τα επόμενα χρόνια, με την εταιρεία να προχωράει σε μια πιο μετριοπαθή πρόβλεψη για 30 δις δολάρια έως το 2030.

    Οι παίκτες της αγοράς που αναμένεται να ευνοηθούν είναι αντιπρόσωποι όπως η Watchbox η Watches of Switzerland, η Subdial και η Watchfinder, η οποία ανήκει στον πολυτελή όμιλο Richemont.

    Ισχυρό ενδιαφέρον επενδυτών

    Οι πλατφόρμες μεταπώλησης πολυτελών ρολογιών έχουν κάνει άλμα στα κέρδη τους και παράλληλα συγκεντρώνουν όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον επενδυτών, κυρίως από τον χώρο της showbiz.

    H WatchBox μία start-up μεταπώλησης πολυτελών ρολογιών έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 250 εκατομμύρια δολάρια από επενδυτές από την ίδρυσή του μέχρι και σήμερα, συμπεριλαμβανομένου ενός γύρου χρηματοδότησης 165 εκατομμυρίων δολαρίων το 2021, όπου συμμετείχαν σε αυτόν ο Μάικλ Τζόρνταν αλλά και ο Γιάννης Αντετοκούμπο.

    Το τελευταίο παράδειγμα είναι αυτό του Bezel, μίας πλατφόρμας μεταπώλησης πολυτελών ρολογιών, η οποία συγκέντρωσε σε ένα γύρο χρηματοδότησης 110 εκατ. δολάρια από μια σειρά επενδυτών.

    Μεταξύ αυτών ο πρώην πρόεδρος της  Disney Μάικλ Όβιτζ, ο ηθοποιός και κωμικός Κέβιν Χαρτ, ο τραγουδιστής Τζον Λέτζεντ και επαγγελματίες αθλητές από το NBA και το NFL.

    Η υπηρεσία που έχει τραβήξει το ενδιαφέρον των επενδυτών είναι ότι κάθε ρολόι που πωλείται αποστέλλεται στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Λος Άντζελες, όπου μια ομάδα ωρολογοποιών και ειδικών επαληθεύουν τη γνησιότητα και την κατάστασή του προτού παραδοθεί στον αγοραστή εντός τριών έως πέντε εργάσιμων ημερών.

    Διαβάστε επίσης:

    Rolex: Νέες αυξήσεις τιμών έως και 3%-Πόσο κοστίζει πλέον ένα Daytona



    ΣΧΟΛΙΑ