ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με τον ίδιο, το 1/3 της παραγωγής του συγκεκριμένου τυριού κατευθύνεται στην αγγλική αγορά, όπου καταναλώνεται κατά κύριο λόγο στα εστιατόρια «Fish & Chips». «Έχουμε εκπλαγεί ευχάριστα με την τεράστια απήχηση που έχει το Ταλαγάνι στην Αγγλία», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Για τον κ. Παντελιάδη, το μέλλον των ελληνικών τυριών είναι στις διεθνείς αγορές, με δεδομένη την πίεση που υφίσταται η ελληνική οικονομία αλλά και τη μικρότερη του αναμενόμενου συμβολή του τουρισμού στις πωλήσεις ποιοτικών τυριών. Η τακτική του «all inclusive» που ακολουθούν κατά κόρον οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες της χώρας, η οποία προάγει το φθηνό και κακής ποιότητας τυρί ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για αυτή την κατάσταση.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως η εταιρεία απέχει από την τουριστική αγορά. Απεναντίας, έχει συνεργασία με όλες τις μεγάλες μονάδες της πρωτεύουσας και τα ξενοδοχεία που προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες στους πελάτες τους. Επιλεκτική είναι η εταιρεία και στις συνεργασίες με την μαζική εστίαση. Όπως λέει ο κ. Παντελιάδης, στο συγκεκριμένο χώρο εξακολουθεί να υπάρχει εκτεταμένη φοροδιαφυγή και συναλλαγές με «μαύρα τιμολόγια», και για αυτό η εταιρεία αποφεύγει την έκθεσή της.
«Αντίδοτο» στη μάστιγα της φοροδιαφυγής σύμφωνα με τον έμπειρο επιχειρηματία είναι η σταδιακή μείωση του ΦΠΑ σε λογικά επίπεδα. Τέτοια ώστε να ελαχιστοποιείται το κίνητρο για φοροδιαφυγή.
Η συνεργασία με την Granarolo
Όσον αφορά στη συνεργασία με την Granarolo, ο κ. Παντελιάδης επισημαίνει ότι εξελίσσεται πολύ θετικά και ιδιαίτερα θεαματικά αποτελέσματα για την φέτα «Ήπειρος», η οποία εκτόξευσε τις διεθνείς πωλήσεις της αξιοποιώντας το παγκόσμιο δίκτυο της ιταλικής εταιρείας. Ειδικότερα, οι εξαγωγές της «Ήπειρος» από 230 τόνους ανέβηκαν στους 400 τόνους, με την τάση να είναι διαρκώς αυξητική.
Στον αντίποδα, σε «ύφεση» βρίσκεται το ενδιαφέρον των Ιταλών για εξαγορές στην ελληνική αγορά και όχι μόνο λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ιταλική οικονομία. Δεν είναι τυχαίο πως εδώ και αρκετούς μήνες έχουν σταματήσει να κάνουν εξαγορές, όταν κατά μέσο όρο έκαναν τέσσερις το χρόνο!
Η Optima πάντως συνεχίζει να εξετάζει για λογαριασμό της διάφορες περιπτώσεις και να βολιδοσκοπεί τις προθέσεις διάφορων τυροκόμων της χώρας.
Στο πλαίσιο αυτό, εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για την ΔΕΛΤΑ, αν και όπως λέει ο κ. Παντελιάδης δεν φαίνεται να υπάρχει διάθεση από την πλευρά της MIG να προχωρήσει στην πώλησή της. «Δεδομένου μάλιστα, ότι τα δάνειά της φαίνονται ρυθμισμένα, και άρα δεν θεωρούνται κόκκινα».
Κλείνοντας, ο επικεφαλής της Optima δεν διστάζει να ασκήσει κριτική στις τράπεζες για τον τρόπο αντιμετώπισης των «κόκκινων δανείων», σημειώνοντας πως έχουν επιτρέψει στις εταιρείες – ζόμπι να λειτουργούν σε βάρος όλων των υπόλοιπων επιχειρήσεων. «Η αγορά είναι εγκλωβισμένη στις κόκκινες επιχειρήσεις», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Να σημειωθεί πως η Optima ξεκίνησε το 1974 από την οικογένεια Παντελιάδη και σήμερα αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες τυροκομικών της χώρας, παράγοντας μεταξύ άλλων τη φέτα Ήπειρος, το Λογάδι, το Κατίκι Δομοκού αλλά και εισάγοντας διεθνούς φήμης μάρκες τυριών όπως το Kerrygold, το Adoro και Dirollo.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ