Στον πόλεμο του streaming, η επιτυχία μίας εταιρείας αποτελεί την αποτυχία μίας άλλης. Ωστόσο, το “Squid Game” του Netflix, είναι η εξαίρεση στον κανόνα.

Το Netflix έχει σημειώσει τη μεγαλύτερη επιτυχία του με το “Squid Game”, τη δυστοπική σειρά της Νότιας Κορέας που έχει ξεσηκώσει τον κόσμο. Περισσότεροι από 111 εκατομμύρια θεατές παγκοσμίως έχουν ήδη παρακολουθήσει τουλάχιστον δύο λεπτά της σειράς, σύμφωνα με το CNBC.

Συνήθως, οι επιτυχημένες σειρές γεννούν ανταγωνισμό και άγχος μεταξύ των κολοσσών των media. Το Netflix ξεπέρασε το HBO σε τηλεθέαση για το “House of Cards” σχεδόν μια δεκαετία αργότερα. Αλλά ορισμένοι ανταγωνιστές του Netflix ενθαρρύνουν την επιτυχία του “Squid Game”, επειδή ανοίγει περαιτέρω την πόρτα σε μη αμερικανικές παραγωγές, επιτρέποντας στις εταιρείες να εξοικονομήσουν χρήματα. Οι Amazon, Apple, Disney, HBO Max, NBCUniversal, Lionsgate’s Starz και ViacomCBS αναζητούν σε όλο τον κόσμο νέες τηλεοπτικές σειρές που θα τραβήξουν την προσοχή του κόσμου.

Τα στούντιο του Χόλιγουντ εξοικονομούν εκατομμύρια δολάρια προσλαμβάνοντας τοπικά ταλέντα αντί για αστέρες του Χόλιγουντ, συλλέγοντας φορολογικές κίνητρα από χώρες που αναζητούν τον τουρισμό και την αναγνώριση και αποφεύγοντας τους αυστηρούς κανονισμούς της αμερικανικής ένωσης, δήλωσε ο Ajay Mago, δικηγόρος εταιρειών και τεχνολογίας και διευθύνων συνεργάτης για το ΕΜ3.

Οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, όπως η Ουγγαρία, η Αυστρία και η Μάλτα, αλλά και ο Καναδάς προσφέρουν εδώ και καιρό σημαντικά φορολογικές κίνητρα για το Χόλιγουντ, δήλωσε ο Domenic Romano, δικηγόρος στη βιομηχανία της ψυχαγωγίας. Αλλά στο παρελθόν, οι αμερικανικές παραγωγές χρησιμοποιούσαν συχνά διεθνείς τοποθεσίες ως stand-ins για αμερικανικά σκηνικά.

Το αμερικανικό κοινό συνήθως βλέπει τις ξένες ταινίες και σειρές ως εξειδικευμένο περιεχόμενο. Πολύ λίγες, αν υπάρχουν, μη αγγλόφωνες τηλεοπτικές σειρές έχουν γίνει μέρος του mainstream πριν από το “Squid Game”. Η χρήση τοπικών ηθοποιών και σκηνών εξοικονομεί πολλά στο κόστος παραγωγής, είπε ο Romano. Η εναλλαγή σε ακριβούς ηθοποιούς της Α list του Χόλιγουντ, όπως έγινε στο παρελθόν, μπορεί να κοστίσει δεκάδες εκατομμύρια δολάρια ανά πρόγραμμα, τόνισε.

Η Disney δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή σε 27 νέες τηλεοπτικές σειρές και ταινίες στην περιοχή της Ασίας για το Disney+ και το Disney+ Hotstar. Το συνολικό κόστος παραγωγής του “Squid Game” ήταν μόλις 21,4 εκατομμύρια δολάρια, ανέφερε αυτή την εβδομάδα το Bloomberg. Ένα κορυφαίο στέλεχος της βιομηχανίας είπε στο CNBC ότι το κόστος του “Squid Game” με αμερικανικό καστ και αμερικανικούς κανονισμούς παραγωγής, που εμποδίζουν τις πολύωρες ημέρες εργασίας που επιτρέπονται στη Νότια Κορέα, θα ήταν πιθανώς πέντε έως δέκα φορές περισσότερο.

Επιπλέον, η επιτυχία του “Squid Game” μπορεί να αποφέρει όφελος στους δημιουργούς που αισθάνονται “κολλημένοι” σε μια βιομηχανία που βασίζεται σε ταινίες με υπερήρωες και remakes παλιών τηλεοπτικών εκπομπών. Η αξιοποίηση του κόσμου για νέα αστέρια και ιδέες επιτρέπει νέους δρόμους ανάπτυξης που μπορούν να ωφελήσουν αμοιβαία καλλιτέχνες και στελέχη στούντιο.

Πάντως, οι επενδυτές θα αποκτήσουν μια καλύτερη εικόνα για το πόσο επιτυχημένο ήταν το “Squid Game” στις 19 Οκτωβρίου, όταν το Netflix ανακοινώσει τα κέρδη του τρίτου τριμήνου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Squid Game: Οι ειδικοί προειδοποιούν…