Η Chipita δεν έχει εγκαταλείψει την πρόθεσή της να εισαχθεί κάποια στιγμή σε χρηματιστήριο στο εξωτερικό, ανάφερε, μιλώντας στο Delphi Economic Forum, ο ισχυρός άνδρας της Chipita, κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας δήλωσε, ωστόσο, πως “η εταιρεία δεν πρόκειται να αλλάξει έδρα”. Θα ήθελε, όμως, η εταιρεία του κάποια στιγμή να διαπραγματεύεται και σε ένα δεύτερο χρηματιστήριο στο εξωτερικό (με dual listing), κάτι που αναμένει ότι θα γίνει την επόμενη διετία.

Ειδικότερα, στο μυαλό του κ. Θεοδωρόπουλου είναι η διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, αλλά αυτό θα δρομολογηθεί αφού ξεκαθαριστούν οι εξελίξεις στο μέτωπο του Brexit.

Μιλώντας για τα σχέδια επέκτασης, σημείωσε ότι “κάθε χρόνο η εταιρεία αναπτύσσεται σε κάποιες νέες αγορές, παράγει σε 14 χώρες, διαφημίζεται και πουλά προϊόντα σε 28 χώρες, έχει παρουσία με τα προϊόντα της σε περισσότερες και στοχεύει σιγά σιγά, είτε από μόνη της είτε με συνεργασίες, να πάει παντού, να συνεργαστεί με δίκτυα διανομής και τα προϊόντα της να βρίσκονται παντού”.

Το μεγάλο «πλεονέκτημα» της Ελλάδας

«Το πιο μεγάλο πλεονέκτημα στην Ελλάδα είναι ότι… η ελληνική Πολιτεία μάς προπονεί τόσο καλά στη γραφειοκρατία, ώστε σε όλες τις άλλες αγορές να μας φαίνονται όλα εύκολα», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Επίσης, τόνισε ότι «για τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα, όπως και για όλες τις μικρές χώρες, πλεονέκτημα θα μπορούσε να είναι η έμφαση στην καινοτομία, δηλαδή να στοχεύουν στη βελτίωση των προϊόντων τους και στο να βγάζουν προϊόντα που οι άλλοι δεν έχουν. Η καινοτομία είναι η νοοτροπία. Οι επιχειρήσεις που καινοτομούν στοχεύουν στην καινοτομία και λειτουργούν αναζητώντας την καινοτομία. Αν δεν έχεις καινοτόμα προϊόντα ούτε μπορείς να επεκταθείς στο εξωτερικό ούτε και να πουλήσεις στη χώρα σου».

Η Chipita, αναζητώντας συνεχώς νέα καινοτόμα προϊόντα, αναπτύσσεται και συνάπτει στρατηγικές συνεργασίες με τοπικούς partners, «ψάχνει» διαρκώς νέες αγορές ανά την υφήλιο, για το κρουασάν και τα υπόλοιπα snacks. Μέσα στην προσεχή τριετία, στοχεύει περαιτέρω στρατηγική επέκταση σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική, αναλόγως με τις συγκυρίες και τις ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν.

Όπως εξήγησε “η παγκοσμιοποίηση ενοποιεί τα διατροφικά πρότυπα και αυτό που είναι επιτυχημένο σε μια αγορά μπορεί να αναπτυχθεί σε όλες τις αγορές. Τα ξεχωριστά προϊόντα κάθε χώρας μπορούν να επικρατήσουν σε όλες τις αγορές”.

Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία το 2019 αναπτύσσεται στην Ινδία με στόχο να διαδώσει το κρουασάν στη δεύτερη πολυπληθέστερη χώρα του πλανήτη και μια αγορά 1,35 δισ. κατοίκων.

Με τη νέα μονάδα παρασκευής κρουασάν της Chipita στην Ινδία, που ξεκινάει φέτος μέσω κοινοπραξίας με τον ινδικό όμιλο Britannia Industries Ltd, η εταιρεία ετοιμάζεται να μπει δυναμικά στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη αυτή χώρα. Ο όμιλος Britannia κατέχει μερίδιο 38% στην τοπική αγορά με πρόσβαση σε θηριώδες δίκτυο 4,5 εκατ. σημείων πώλησης και κατέχει μερίδιο 60% στην κοινοπραξία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Η μεγάλη ρεβάνς των τραπεζιτών και τι κρύβει το χρηματιστηριακό «Big Bang» σε Πειραιώς, Εθνική, Alpha, Eurobank

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σπ. Θεοδωρόπουλος στο mononews: «Δεν υπάρχει συμφωνία πώλησης της Chipita»