• Business

    Σπύρος Θεοδωρόπουλος: «Επιχειρηματικότητα για να υπάρχει η χώρα»

    Σπύρος Θεοδωρόπουλος, Chipita


    Για το δίλημμα  της πώλησης ή της διατήρησης μιας επιχείρησης, τον τρόπο που πρέπει να γίνεται η διαδοχή και για το επιτυχημένο επιχειρείν μίλησε ο CEO της Chipita κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος, στο τελευταίο πάνελ του Delphi Economic Forum με θέμα την πρόκληση της μετάβασης της ηγεσίας από γενιά σε γενιά.

    “Στην Ελλάδα, για τον Έλληνα ιδιοκτήτη, κανένα τίμημα δεν είναι αρκετό για την επιχείρησή του και, σαν την Ελληνίδα μάνα, πιστεύει ότι η δική του η επιχείρηση είναι η καλύτερη. Στην Ευρώπη, ο χρόνος που οι ιδιοκτήτες κρατούν τις επιχειρήσεις τους είναι πολύ μεγαλύτερος από ό,τι στην Αμερική. Στην Ευρώπη η ίδια οικογένεια μπορεί να έχει μια επιχείρηση για 200 ή 300 χρόνια και η πώληση μιας εταιρείας είναι σοβαρό γεγονός, ενώ στην Αμερική οι επιχειρήσεις αλλάζουν χέρια πολύ πιο γρήγορα, γιατί εκεί γίνονται για να πουλιόνται. Στην Ευρώπη γίνονται για να κρατούνται», ανέφερε  ο κ. Θεοδωρόπουλος, εξηγώντας τις βασικές διαφορές στη νοοτροπία Ευρώπης – ΗΠΑ.

    Το νόημα του επιχειρείν και πότε πρέπει να πουλήσεις

    «Είχα ένα όνειρο κάποτε: Να είχα μια χρονιά 1 εκατ. δραχμές κέρδη, γιατί για μια δεκαετία είχα συνέχεια ζημιές. Το πέτυχα. Έρχεται όμως μετά κάποιο σημείο που ικανοποιούνται οι φιλοδοξίες σου και οι οικονομικές σου απαιτήσεις. Και τότε λες: και τώρα τι; Γιατί κάνω θυσίες; Τότε πρέπει η επιχειρηματικότητα να συνεχίζεται επ’ ωφελεία όχι πια εσού αλλά των άλλων stakeholders γύρω σου. Πρέπει να έχεις κάποια όνειρα από εκεί και πέρα. Να προσφέρεις στο κοινωνικό σύνολο, να δημιουργείς θέσεις εργασίες. Αυτά είναι μετά τα κίνητρα, γιατί αν έχεις λύσει το οικονομικό κίνητρο πρέπει να υπάρχουν κάποια όνειρα για να συνεχίζεις», τόνισε ο κ. Θεοδωρόπουλος.

    «Όσο παγκοσμιοποιημένο και να είναι το σύστημα, συνεχίζουμε να έχουμε τις χώρες μας και πρέπει να προσφέρουμε. Η επιχειρηματικότητα είναι βασικός κορμός για να υπάρχει η χώρα, οι φόροι, η απασχόληση, το Δημόσιο. Αν δεν διακατέχεσαι από τέτοια όνειρα προσφοράς, δεν λαμβάνεις πια ικανοποίηση και τότε είναι ώρα να πουλήσεις», συμπλήρωσε.

    Η ευθύνη της διαδοχής και η επιτυχία

    «Μιλώντας για τη μετάβαση μιας επιχείρησης από τη μια γενιά στην άλλη, σημείωσε: «Κρίσιμη για μια επιχείρηση είναι η στιγμή της διαδοχής και, όπως λέει και ο Νίκος Στασινόπουλος,  η ευθύνη είναι σε αυτόν που δίνει τη σκυτάλη, όχι σε αυτόν που την παίρνει. Το σημαντικό είναι την ώρα της παράδοσης της σκυτάλης οι διαφορετικές απόψεις να συνδυαστούν και να φέρουν ένα ωραίο αποτέλεσμα. Η επιτυχία έχει σχέση με τον χαρακτήρα και τον τρόπο που αυτός που αποχωρεί μπορεί να το αποδεχτεί», ανέφερε ακόμη ο κ. Θεοδωρόπουλος.

    Και συνέχισε: «Στόχος είναι η επόμενη γενιά να φτιάξει το δικό της όραμα, χωρίς τους νεότερους  να κυνηγά το φάντασμα του πατέρα τους. Το να πετύχεις είναι πιο εύκολο από το να κρατηθείς στην κορυφή. Όταν ξεκινάς, έχεις βρει ένα κενό και το καλύπτεις, όμως μετά δημιουργείται ανταγωνισμός και το να κρατήσεις μια επιχείρηση είναι πιο δύσκολο».

    Το μυστικό της επιτυχίας

    «Όλες οι εποχές έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά και, αν θες να κάνεις επιτυχία, πρέπει να τα έχεις: Πρέπει να πιστεύεις στον εαυτό σου, να πιστεύεις στους ανθρώπους που εργάζονται για σένα και να πιστεύεις στους ανθρώπους γενικά», τόνισε ο κ. Θεοδωρόπουλος.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Θ. Φέσσας: Η ελληνίδα μάνα, η επιχειρηματικότητα και η συμβουλή για το 51%

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Β. Αποστολόπουλος: «Δεν πουλάμε σε κερδοσκοπικά funds»



    ΣΧΟΛΙΑ