ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
«Οι επιχειρήσεις που έχουν τη διάθεση να καινοτομήσουν και φροντίζουν να παράγουν διεθνώς ανταγωνιστικά προϊόντα και υπηρεσίες, τα οποία έχουν λόγο ύπαρξης στην αγορά θα είναι οι «νικητές» στην μάχη του επιχειρείν και στη μετά Covid-19 εποχή».
Αυτό ανέφερε ο επικεφαλής της Chipita, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, στο διαδικτυακό forum του Fortune Greece, τονίζοντας πως ουσιαστικά οι παράγοντες που καθορίζουν την επιτυχία ενός επιχειρηματικού οργανισμού δεν πρόκειται να αλλάξουν εξαιτίας της πανδημίας. Οι επιχειρήσεις, σημείωσε, βρίσκονται καθημερινά σε πόλεμο με τους άμεσους και έμμεσους ανταγωνιστές και χρειάζεται να εξελίσσονται, ώστε να πείθουν τους καταναλωτές να αγοράσουν τα προϊόντα τους».
Ο κ. Θεοδωρόπουλος εκτίμησε πως οι αλλαγές που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού θα είναι σε μεγάλο βαθμό παροδικές, σημειώνοντας πως οι άνθρωποι θα θελήσουν να επιστρέψουν στον προηγούμενο τρόπο ζωής, οποίος διαμορφώθηκε λόγω επιλογών αλλά και αναγκών, όπως της κοινωνικοποίησης. Υπογράμμισε ωστόσο πως κάποιες αλλαγές, όπως αυτές που επήλθαν σε κλάδους όπως της πληροφορικής, του IT και του ηλεκτρονικού εμπορίου ενδέχεται να διατηρηθούν σε ένα βαθμό.
Όσον αφορά στην Chipita και στον τρόπο λειτουργίας μετά την πανδημία, επεσήμανε πως η αδυναμία των μετακινήσεων δεν επηρέασε τις εργασίες, αφού υπάρχουν έμπειρες ομάδες διοίκησης στις κατά τόπους μονάδες παραγωγής του ομίλου. Κληθείς να σχολιάσει τα διδάγματα από την πανδημία, ξεχώρισε τρία σημεία που τον εντυπωσίασαν περισσότερο: πρώτον η συνειδητοποίηση της βαθιάς αλληλεξάρτησης και της κοινής μοίρας των ανθρώπων, δεύτερον ότι οι άνθρωποι διατήρησαν την ελπίδα πως η Covid-19 είναι ένα πρόβλημα που η ανθρωπότητα θα επιλύσει και τρίτον πως οι επιχειρήσεις είναι ευάλωτες απέναντι στη φύση, όσα προστατευτικά τείχη και αν χτίσουν.
Ερωτώμενος για την εταιρική κουλτούρα και την συνεισφορά των επιχειρήσεων στην κοινωνία, ανέφερε πως εξελίσσεται και επεκτείνεται με την πάροδο των χρόνων, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στην εταιρική κοινωνική ευθύνη (ΕΚΕ), την οποία χαρακτήρισε ως ανάγκη της εποχής. «Η επιχείρηση κερδίζει από την χαρά της επιστροφής στην κοινωνία σε πολλά επίπεδα», υπογράμμισε.
Στο σημείο αυτό, έσπευσε να κάνει ειδική αναφορά στον αείμνηστο Θεόδωρο Παπαλεξόπουλο, εμβληματική μορφή του ελληνικού επιχειρείν και επί χρόνια πρόεδρο του ΣΕΒ, λέγοντας πως ήταν πρωτοπόρος και αφιέρωσε τη ζωή του στην κοινωνική προσφορά ενώ παράλληλα βοήθησε τους νεότερους επιχειρηματίας, όπως και τον ίδιο, να αντιληφθούν τη σημασία της ΕΚΕ και να εντρυφήσουν στην έννοια της κοινωνικής προσφοράς.
Αναφερόμενος τέλος στο Ταμείο Ανάκαμψης και στα κριτήρια που θα πρέπει να ακολουθηθούν για τη διοχέτευση των ευρωπαϊκών πόρων στην ελληνική αγορά δήλωσε αντίθετος με την κεντρική κατεύθυνση της οικονομίας, τονίζοντας πως δεν θεωρεί πως «πρέπει να αποφασίζει το Κράτος ποιες επιχειρήσεις θα βρεθούν στην πρώτη γραμμή της υποστήριξης και ποιες στη δεύτερη».
Υποστήριξε πως πρέπει να ληφθούν οριζόντια μέτρα, τα οποία θα απευθύνονται σε όλες τις επιχειρήσεις, οι οποίες γνωρίζουν καλύτερα τα δυνατά τους σημεία, και πρότεινε τα ευρωπαϊκά κονδύλια να κατευθυνθούν κυρίως σε προϊόντα ή υπηρεσίες που είναι διεθνώς ανταγωνιστικά. «Δεν έχει νόημα», πρόσθεσε, «να συνεχίσουμε να παράγουμε προϊόντα που δεν είναι διεθνώς ανταγωνιστικά».
[PN]