ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πολύ σοβαρά κατασκευαστικά προβλήματα φέρεται να έχει εντοπίσει το ΤΕΕ στο τεχνικό Τ6 της ΕΡΓΟΣΕ, στο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Ειδομένης, σε έργα που υλοποίησε η Μηχανική ΑΕ, συμφερόντων του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά από ρωγμές που εμφανίστηκαν στο εσωτερικό της διατομής του τεχνικού και καταγγελίες που έγιναν για κατασκευαστικά προβλήματα στη σήραγγα της Ειδομένης -την οποία έχει υλοποιήσει η Μηχανική Α.Ε.- η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, για λογαριασμό της οποίας έγινε το έργο, αιτήθηκε τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας. Οι ειδικοί εμπειρογνώμονες του ΤΕΕ προχώρησαν με επιτόπου επιθεώρηση και ελέγχους σε ολοκληρωμένη πραγματογνωμοσύνη, η οποία παραδόθηκε πριν λίγες ημέρες στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Στο πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων επισημαίνονται μεταξύ άλλων τα εξής:
– Στην περιοχή της κλείδας και σε απόσταση 2-3 μ. εκατέρωθεν του άξονα του τεχνικού εντοπίστηκαν διαμήκεις ρωγμές κυμαινόμενου εύρους, έως και μεγαλύτερου των 3,5 χιλ.
– Στη βάση των τοιχωμάτων, επάνω από τα πεζοδρόμια, εντοπίστηκαν έντονες ρωγματώσεις.
– Σε θέσεις αρμών μεταξύ των σπονδύλων διαπιστώθηκε εκτεταμένη αποκόλληση και ανισοσταθμία (κρέμασμα) της επιφανειακής στρώσης σκυροδέματος έως και 12 εκ.
– Σε διάφορες θέσεις παρατηρήθηκε εισροή υδάτων, κυρίως στους αρμούς.
– Παρατηρήθηκαν εκτεταμένες ρωγμές και αποκόλληση των δύο στρώσεων εκατέρωθεν του ψυχρού αρμού σκυροδέτησης.
– Έντονη ρηγμάτωση παρατηρείται στη βάση των περισσότερων εσοχών ασφαλείας.
– Στη βάση των τοιχωμάτων των περισσότερων σπονδύλων εντοπίστηκαν «κουφωμένες περιοχές» (κενά σκυροδέματος) σε συνδυασμό με ρωγμές.
– Στις κλείδες σπονδύλων κοντά στον αρμό δεν έχουν τοποθετηθεί οι οπλισμοί που προβλέπει η μελέτη.
– Στις περιοχές αποκάλυψης των αρμών παρατηρήθηκε αποκόλληση των ράβδων από τη μάζα του σκυροδέματος.
– Οι κύριοι εσωτερικοί οπλισμοί στην περιοχή της κλείδας βρέθηκαν διαφοροποιημένοι σε σχέση με αυτούς της μελέτης.
– Σε σχεδόν καμία από τις αποκαλύψεις δεν βρέθηκαν οι οπλισμοί διάτμησης τύπου αγκίστρου που προβλέπει η μελέτη του έργου.
– Σε διάφορες θέσεις έχουν πραγματοποιηθεί τσιμεντενέσεις και άλλες παρεμβάσεις, μάλλον μετά το πέρας κατασκευής του έργου, χωρίς εγκεκριμένη μελέτη.
– Συνολικά διαπιστώθηκαν σοβαρές αποκλίσεις μεταξύ των προβλέψεων της στατικής μελέτης και των κατασκευασμένων δομικών στοιχείων. Οι αποκλίσεις αυτές (π.χ. έλλειμμα οπλισμού, μεγάλες επικαλύψεις) σε συνδυασμό με την κακή κατασκευαστική πρακτική που εφαρμόστηκε, υποβάθμισαν το αποτέλεσμα.
Μετά τα παραπάνω, πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, μαζί με την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων, ζήτησε την περαιτέρω διερεύνηση του θέματος και τον έλεγχο και άλλων εργολαβιών στις οποίες εκφράζονται φόβοι ότι μπορεί να υπάρχουν αντίστοιχης σοβαρότητας κακοτεχνίες.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Εθνική Τράπεζα: Ολοκλήρωσε τη διασύνδεση με καλώδιο μεταφοράς δεδομένων Ελλάδας-Σαουδικής Αραβίας
- Πού ξοδεύουν τα δισεκατομμύρια τους τα Χριστούγεννα οι πλουσιότεροι του κόσμου
- H Intralot, οι λαμπρές υπεραξίες (76%) του στρατηγικού επενδυτή Σου Κιμ και ο ρόλος του την επόμενη μέρα
- Οι 10 Ευρωπαίοι δισεκατομμυριούχοι κληρονόμοι κάτω των 35 ετών