Ποσό 140 εκατομμυρίων δολαρίων θα πληρώσει ο αμερικανικός αερομεταφορέας Southwest Airlines, ως “ποινή” για την περσινή κατάρρευση του δικτύου της, λόγω της άνευ προηγουμένου φονικής χιονοθύελλας, η οποία κόστισε τη ζωή σε πάνω από 60 ανθρώπους και ταλαιπώρησε εκατομμύρια επιβάτες.

Παρόλο που πολλές εταιρείες ανέφεραν προβλήματα πέρσι τέτοια εποχή, η Southwest Airlines δεν κατάφερε να ανταποκριθεί καθόλου στις έκτακτες ανάγκες των ημερών, εξακολουθώντας να ταλαιπωρεί τους επιβάτες για αρκετό διάστημα.

1

Χαρακτηριστικό είναι το ότι περισσότερες από 2.500 πτήσεις (πάνω από το 60% του συνόλου) ακυρώθηκαν μέσα σε μία ημέρα, ενώ American και United, ακύρωσαν λιγότερες από 40 πτήσεις σύμφωνα με τo FlightAware.

Η Delta δε, ανέφερε μόλις 15 ακυρώσεις.

Επιβάτες έχασαν σημαντικά γεγονότα

Ορισμένοι επιβάτες της Southwest, καθώς δεν μπορούσαν να κάνουν εκ νέου κράτηση για πτήσεις της, ξόδεψαν εκατοντάδες δολάρια σε ενοικιάσεις αυτοκινήτων ή σε αγορά εισιτηρίων από άλλες αεροπορικές εταιρείες.

Κάποιοι ανέφεραν ότι έχασαν κηδείες, πολυαναμενόμενες γιορτές, ενώ ασθενείς με καρκίνο αναγκάστηκαν να ταξιδέψουν 17 ή περισσότερες ώρες μέσα στο κρύο, χωρίς την απαραίτητη θεραπεία τους.

Συνολικά, οι ακυρώσεις πτήσεων έφτασαν τις 16.900, καθηλώνοντας 2 εκατομμύρια επιβάτες, όπως ανακοίνωσε σήμερα η κυβέρνηση των ΗΠΑ.

Η εντολή του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ (USDOT) επιλύει μια μακρά κυβερνητική έρευνα που αφορά τη μαζική διακοπή των ταξιδιών και παρέχει “ισχυρό αποτρεπτικό παράγοντα”, ανέφερε.

Τι περιλαμβάνει το πρόστιμο

Η “ποινή” περιλαμβάνει χρηματικό πρόστιμο 35 εκατομμυρίων δολαρίων και παροχή 90 εκατομμυρίων δολαρίων σε ταξιδιωτικά κουπόνια ύψους 75 δολαρίων ή περισσότερο, σε επιβάτες που καθυστερούν τουλάχιστον τρεις ώρες να φτάσουν στους τελικούς προορισμούς λόγω προβλήματος ή ακύρωσης από την αεροπορική εταιρεία.

Ωστόσο, τα κουπόνια θα απονεμηθούν “κατόπιν αιτήματος”, ανέφερε η Southwest.

Σημειώνεται ότι το πρώτο στο είδος του πρόγραμμα αποζημίωσης για καθυστερήσεις στις ΗΠΑ, το οποίο θα ξεκινήσει τον Απρίλιο, αποτελεί μέρος των επιθετικών προσπαθειών της κυβέρνησης Μπάιντεν να αυστηροποιήσει το πλαίσιο για τις  αεροπορικές εταιρείες.

“Εάν οι αεροπορικές εταιρείες απογοητεύουν τους επιβάτες τους, θα χρησιμοποιήσουμε όλο το εύρος της εξουσίας μας, προκειμένου να λογοδοτήσουν”, επισημαίνει ο υπουργός Μεταφορών, Pete Buttigieg.

Αναβάθμιση δικτύου

Εντούτοις, η Southwest, η οποία αποζημίωσε με πάνω από 600 εκατομμύρια δολάρια στους επιβάτες που επλήγησαν από την χιονοθύελλα, η οποία της κόστισε πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια, έχει πραγματοποιήσει σημαντικές αναβαθμίσεις σε τεχνολογία και εξυπηρέτηση πελατών.

Ανέφερε επίσης ότι έχει προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις, συμπεριλαμβανομένου του εξοπλισμού anti-freeze για όλο το δίκτυό της.

Σχετικά με το πρόστιμο υποστηρίζει ότι συμφώνησε στη διευθέτηση για να αποφύγει την προσφυγή στην δικαιοσύνη, ενώ δηλώνει “ευγνώμων που κατέληξε σε μια φιλική προς τον πελάτη διευθέτηση” και τώρα “μπορεί να εστιάσει στο μέλλον”.

Διαβάστε επίσης: 

Vodafone: Νέα πρόταση συγχώνευσης από την Iliad του δισεκατομμυριούχου Ξαβιέ Νιελ

Η L’oreal αποκτά τη Lactobio

Ο όμιλος Softone εξαγόρασε τη Sunsoft