Άνοιγμα στις διεθνείς αγορές μετά την επιστροφή σε κερδοφορία και την ενίσχυση της θέσης της στην εγχώρια αγορά με αύξηση των πωλήσεων κατά 36% σε αξία και 53% σε όγκο το 2023, κάνει η Σουρωτή.

Η Σουρωτή, θυγατρική της «Belterra Investments Limited» συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη, γνωστή από το ομώνυμο μεταλλικό νερό, ποντάρει στο κανάλι της χονδρικής από όπου προήλθε πέρυσι σχεδόν το σύνολο των  πωλήσεων ύψους 13,899 εκατ. ευρώ, και στη μεγαλύτερη διείσδυση του brand στο εξωτερικό.

Στην κατεύθυνση αυτή, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσίευσε χθες η Σουρωτή ΑΕ,  με επικεφαλής τη Φρίντα Μελετίδη, περαιτέρω ενίσχυση των εξαγωγών (σ.σ. +23% πέρυσι), με στοχευμένες κινήσεις, όπως:

-Αγορά Κύπρου: Ανάπτυξη με περισσότερα σημεία πώλησης και ανάπτυξη στο κανάλι HO.RE.CA. Τοποθέτηση νέων γεύσεων σε κανάλι λιανικής όπως και την αγορά ICM.

-Αγορά ΗΠΑ: Λόγω των γεύσεων και της αυξημένης διανομής στα εστιατόρια και την είσοδο σε κανάλι λιανικής με απευθείας υπηρεσίες παράδοσης από τον εκπρόσωπο μας στην Νέα Υόρκη. Η κλασσική Σουρωτή θα τοποθετηθεί σε καταστήματα λιανικής σε συσκευασία κουτί αλουμινίου 330 ml χάρη στην πλατφόρμα «Amazon».

-Μέση Ανατολή: Νέες παραλλαγές και αυξημένη διανομή στο κανάλι HO.RE.CA και μικρά καταστήματα λιανικής, μέσω του συνεργάτη μας στην Σαουδική Αραβία. Επαφές και διείσδυση σε χώρες του Κόλπου και άλλες αραβικές χώρες όπως η Ιορδανία, το Κουβέιτ και τα ΗΑΕ.

-Ευρώπη: Ανάκαμψη και ανάπτυξη, νέες συνεργασίες με χώρες όπως η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, με στόχο αγορές ICM και FCM καθώς και με πλήρη γκάμα προϊόντων Σουρωτή.

-Καναδάς: Λόγω νέων παραλλαγών και αυξημένης διανομής σε εστιατόρια.

-Ασία: Νέα συνεργασία με τη διανομή στην αγορά λιανικής (FCM) – Σ/Μ.

Ανατιμήσεις σε κερδοφόρους κωδικούς στα σούπερ μάρκετ

Στην εγχώρια αγορά, θα παραμείνει η εστίαση στο κανάλι χονδρικής, όπου πέρυσι ο όγκος πωλήσεων σχεδόν διπλασιάστηκε (+94,7%), καθώς και η αύξηση του ποσοστού συμμετοχής του στον τζίρο της εταιρείας. Ενώ επιδιώκεται η αύξηση της κλίμακας τζίρου στην εμπορική πολιτική (μεσοσταθμικά 30%) αλλά και η εστίαση στις κατηγορίες καταστημάτων με την μεγαλύτερη κατανάλωση ανά έτος.

Στο κανάλι των σούπερ μάρκετ η διοίκηση της εταιρείας  δίνει έμφαση σε μικρές αλυσίδες τοπικού χαρακτήρα για αύξηση της συμμετοχής τους στον τζίρο των Σ/Μ. Σχεδιάζει τη μείωση  του ποσοστού της συμμετοχής στο σύνολο του τζίρου της εταιρείας για την αποφυγή κινδύνου εξάρτησης, αλλά και την αύξηση της τιμής  σε κωδικούς με μεγάλη κερδοφορία για την εταιρεία για να μειωθεί το χρηματοοικονομικό κόστος.

Σημειώνεται ότι στη χρήση του 2023, η Σουρωτή βελτίωσε θεαματικά όλους τους δείκτες κερδοφορίας σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, με το τελικό αποτέλεσμα να διαμορφώνεται κέρδη 369.867 ευρώ από ζημιές 2,2 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη εταιρική χρήση.

Παραμένει το πρόβλημα του ενεργειακού κόστους

Στις προκλήσεις της φετινής χρονιάς, παρά το γεγονός ότι η ελληνική οικονομία συνεχίζει να καταγράφει θετικές επιδόσεις, παραμένει το ενεργειακό κόστος αλλά και οι επιπτώσεις που μπορεί να έχουν τόσο στην ενέργεια όσο και στο κόστος αλλά και στην πρόσβαση στις πρώτες ύλες.  Τονίζεται δε ότι οι μηχανισμοί που έθεσαν σε λειτουργία οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις για να ελαφρύνουν τις πιέσεις από τα αυξημένα ενεργειακά κόστη και τους φουσκωμένους λογαριασμούς για τους καταναλωτές, για παράδειγμα μέσω επιδοτήσεων, δεν έχουν μειώσει τις ανησυχίες των επιχειρήσεων.

Όπως αναφέρεται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις «η εντεινόμενη ανησυχία για τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή σε περίπτωση που η σύγκρουση επεκταθεί δημιουργούν επιπλέον ανησυχίες, με απρόβλεπτα αποτελέσματα ως προς την άνοδο των τιμών της ενέργειας και εν συνεχεία του κόστους των πρώτων υλών. Η εταιρεία  στο 2024 έχει ενσωματώσει στις τιμές πώλησης των ετοίμων προϊόντων μέρος του αυξανόμενου ενεργειακού κόστους της ενέργειες και των πρώτων υλών».

Σημειώνεται ότι η Σουρωτή εντός του 2024 υπέγραψε δύο κοινά ομολογιακά δάνεια ύψους 2,5 εκατ. ευρώ με μέσο ετήσιο επιτόκιο 4,5%. Το πρώτο ομολογιακό (1,5 εκατ. ευρώ) έχει διάρκεια αποπληρωμής δύο έτη και το δεύτερο τέσσερα έτη.

Διαβάστε επίσης

Αριστοτέλης Παντελιάδης: Τι αναφέρει για τη Σκλαβενίτης και την εξαήμερη εργασία στα σούπερ μάρκετ

Όμιλος Φουρλής: Εκκίνηση για τη Foot Locker από τη Βουλγαρία

Σκλαβενίτης: Νέες προσλήψεις φέρνει η κατάργηση της εξαήμερης εργασίας