Νέες ανακατατάξεις και συσχετισμούς δυνάμεων στον χάρτη των σουπερμάρκετ προβλέπουν επικεφαλής μεγάλων λιανεμπορικών ομίλων της χώρας μέσα στην επόμενη τριετία με πενταετία.

Οι επικεφαλής των ΑΒ Βασιλόπουλος, METRO, My market και Μασούτης, από το βήμα του 11ου Συνεδρίου self service – Food Retail Forum, εμφανίστηκαν πεπεισμένοι ότι, μετά την πανδημία και αφού ισορροπήσει η αγορά, θα συνεχιστεί η τάση συγκέντρωσης που ξεκίνησε εδώ και κάποια χρόνια στον εγχώριο κλάδο των σουπερμάρκετ.

Ειδικότερα, ο Βασίλης Σταύρου, Brand president της ΑΒ Βασιλόπουλος υπογράμμισε ότι: «Στην Ελλάδα, ο βαθμός συγκέντρωσης του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι χαμηλός, σε σχέση με τον βαθμό συγκέντρωσης που βλέπουμε σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και ανέρχεται σε 50 με 55».

Παράλληλα,  παρατήρησε ότι ο αριθμός καταστημάτων ανά 1.000 κατοίκους είναι μεγάλος, κάτι που, όπως είπε, θα οδηγήσει μέσα στα επόμενα τρία με πέντε σε ένα νέο κύκλο συγκέντρωσης της αγοράς, με δεδομένο ότι πλέον τα βραχυπρόθεσμα οφέλη τα οποία μέχρι σήμερα έχουμε δει από τις συνθήκες που διαμορφώθηκαν λόγω της πανδημίας, θα σταματήσουν να υπάρχουν.

«Άρα δεν βλέπω συνθήκες τέτοιες οι οποίες δεν θα οδηγήσουν σε περαιτέρω συγκέντρωση», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Δεν απέκλεισε μάλιστα το ενδεχόμενο και η ΑΒ Βασιλόπουλος να προχωρήσει σε κάποια εξαγορά τα επόμενα χρόνια, επισημαίνοντας πως παρακολουθεί σαν μία από τις 5 κορυφαίες εταιρίες του κλάδου τις ευκαιρίες που προκύπτουν και ανάλογα καθορίζει τη στρατηγική της.

Σε ανάλογο μήκος κινήθηκε και ο Διευθύνων Σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ, Αριστοτέλης Παντελιάδης, λέγοντας χαρακτηριστικά πως έχουν τα μάτια και τα αυτιά τους ανοιχτά. Ο ίδιος τόνισε ότι οι εξαγορές είναι ένας τρόπος γρήγορης ανάπτυξης, σε ένα τοπίο το οποίο δεν παρέχει πλέον άπειρες ευκαιρίες οργανικής ανάπτυξης.

Έσπευσε, μάλιστα, να προσθέσει πως θα ενδιαφερθεί για τις περιπτώσεις που το τίμημα μίας εξαγοράς είναι λογικό και το δίκτυο βιώσιμο.

Κλείνοντας, ανέφερε πως ο λόγος που το τελευταίο διάστημα δεν υπάρχουν πολλές εξαγορές από μεγάλες αλυσίδες είναι τα μικρού μεγέθους καταστήματα που λειτουργούν οι υποψήφιοι στόχοι, τα οποία οι μεγάλοι παίκτες δυσκολεύονται να δουλέψουν με κερδοφόρο τρόπο.

Παρών στον κύκλο εξαγορών που αναμένεται να ανοίξει δηλώνει και ο Γιάννης Μασούτης, Διευθύνων Σύμβουλος της Δ. Μασούτης, τοποθετώντας την εκκίνηση του νέου κύκλου από τον προσεχή Σεπτέμβριο, οπότε εκτίμησε ότι θα ξεκινήσει ένας νέος κύκλος επαφών και συζητήσεων, στον οποίο ο ίδιος θα συμμετέχει πολύ ενεργά.

Απέκλεισε, επίσης, πιθανές συνέργειες με μεγαλύτερες εταιρίες του κλάδου, λέγοντας πως είναι κάτι που δεν τους ενδιαφέρει στην παρούσα φάση. Από την άλλη πλευρά, οι εξαγορές βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας, με έμφαση στις περιοχές όπου η αλυσίδα έχει μικρή παρουσία και επιδιώκει να την ενισχύσει, όπως για παράδειγμα η Αττική.

Διαβάστε ακόμη:

Σούπερ μάρκετ: Ο «χρησμός» της Nielsen για τις πωλήσεις του 2021 – Τι έκαναν Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και Lidl

IRI: Διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ το 2020

Κατακόρυφη άνοδο δαπάνης στα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ έφερε ο κορονοϊός

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση