Το δύσκολο σταυρόλεξο της δέσμευσης μόνιμων μειώσεων τιμών από τους προμηθευτές τουλάχιστον για ένα εξάμηνο που επιδιώκει να πετύχει το υπουργείο Ανάπτυξης καλούνται να λύσουν τα σούπερ μάρκετ.

Με την πρόθεση της κυβέρνησης να φέρει άμεσα και μετρήσιμα αποτελέσματα στο μέτωπο της ακρίβειας βάζοντας στο παιχνίδι και τους προμηθευτές οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ υποχρεώνονται κοινοποιώντας τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών με τις καθαρές τιμές.

Κάτι για το οποίο υπάρχει ένσταση από το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων που αντιπροτείνει οι τιμές να κοινοποιούνται και από τους προμηθευτές και από τους λιανέμπορους και όχι μόνο από τους ίδιους.

Δίωρη συνάντηση για τις λεπτομέρειες των μέτρων

Σε μια κλειστή συνάντηση διάρκειας δύο και πλέον ωρών ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Σκρέκας και ο γενικός γραμματέας Εμπορίου κ. Σωτήρης Αναγνωστόπουλος συζήτησαν με το προεδρείο της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, δηλαδή τους εκπροσώπους των μεγαλύτερων αλυσίδων λιανεμπορίου της χώρας τις λεπτομέρειες εφαρμογής των μέτρων.

«Υπάρχει μια συνομιλία για το πώς θα εκτελεστούν με τη λιγότερη πολυπλοκότητα τα μέτρα αυτά. Και συζητάμε μέχρι την επόμενη εβδομάδα τις λεπτομέρειες του πώς θα εκτελεστούν αυτά τα οποία ανακοίνωσε» ανέφερε στο mononews μετά το τέλος της σύσκεψης μέλος του προεδρείου της Ένωσης.

Τι ζητούν τα σούπερ μάρκετ

Σύμφωνα με πληροφορίες του mononews, εκτός από την πολυπλοκότητα και τον διοικητικό φόρτο που φέρνουν τα νέα μέτρα στα σούπερ μάρκετ, και κυρίως η σήμανση με ειδικές ταμπέλες για τα προϊόντα που θα έχουν μόνιμη μείωση τιμής κατ’ ελάχιστον 5% και μίνιμουμ για ένα εξάμηνο, το μείζον θέμα που βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης είναι το ποιος θα κοινοποιεί τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών ώστε να γίνεται άμεσα και γρήγορα ο έλεγχος.

Οι κίνδυνοι

Ουσιαστικά, όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, το υπουργείο, θέλει να ενθαρρύνει τους προμηθευτές να μειώσουν τιμές, αλλά το λιανεμπόριο να το διασφαλίζει αυτό και για αυτό ζητά από τα σούπερ μάρκετ να στέλνουν τις τιμές. Ποιοι είναι οι κίνδυνοι που εντοπίζονται και τι φοβάται ο υπουργός;

Το να μην καταλήξει γράμμα κενό το μέτρο, καθώς κάποιος μπορεί να έχει αυξήσει τις τιμές νωρίτερα και μετά να τις μειώσει και να πάρει την αντίστοιχη προβολή ή να μειώσει την τιμή σε έναν κωδικό αυξάνοντας παράλληλα την τιμή σε ένα άλλο ομοειδές.

Η θετική προβολή που θέλει ο κ. Σκρέκας να λειτουργήσει ως κίνητρο για την τόνωση του ανταγωνισμού μεταξύ των προμηθευτών και της βιομηχανίας θα πρέπει να διασφαλίζεται με τους ελέγχους επί των καθαρών τιμών που δίνουν στο λιανεμπόριο.

Σε κάθε περίπτωση στις προθέσεις του υπουργείου είναι να προχωρήσει το μέτρο άμεσα και συνδυαστικά με τους ελέγχους που έχουν εντατικοποιηθεί να αρχίσει αποκλιμάκωση τιμών στα ράφια.

Ήδη έχει προαναγγείλει ότι έρχονται πρόστιμα στη βιομηχανία και όπως επανέλαβε χθες κατά την εκδήλωση για την παρουσίαση της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας ότι το επόμενο διάστημα θα ανακοινώσουμε παραβάσεις και μεγάλα πρόστιμα για όσους δεν σεβάστηκαν τον νόμο και αποκόμισαν κέρδη.

Τα σούπερ μάρκετ όπως είπε είναι το τελευταίο στάδιο που μπορεί να κάνει κάποιος μεγάλες παρεμβάσεις στην τιμή.

Την επόμενη εβδομάδα η οριστικοποίηση της διάταξης

Την επόμενη εβδομάδα θα οριστικοποιηθούν και θα αποτυπωθούν σε διάταξη τα μέτρα που προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης και οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ έχουν ζητήσει να τους αποσταλεί προκειμένου να δούνε αν τελικά θα γίνει αποδεκτή η πρότασή τους αλλά και πώς θα εφαρμόσουν τεχνικά τα μέτρα.

Διαβάστε επίσης:

Σκρέκας: Τα μέτρα αλά Carrefour για την ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ – Στη σέντρα οι προμηθευτές

ΑΒ Βασιλόπουλος: Παραιτήθηκε ο πρόεδρος Σοφοκλής Γιαννακού – Τι συμβαίνει με τις αποχωρήσεις στελεχών

Κώστας Σκρέκας: Μέτρα για τον πληθωρισμό της απληστίας