Πανέτοιμοι να αντιμετωπίσουν την Mere, όποτε και αν αυτή αποφασίσει να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα δηλώνουν οι μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου της χώρας, σχολιάζοντας την επικείμενη είσοδο της μεγαλύτερης εκπτωτικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ της Ρωσίας στην ελληνική αγορά.

Όπως λένε σε συνομιλητές τους, η αγορά είναι ανοιχτή στον ανταγωνισμό και όλοι είναι ευπρόσδεκτοι να καταθέσουν την πρότασή τους στο ελληνικό κοινό, τονίζοντας πως ο ανταγωνισμός κάνει όλους καλύτερους και λειτουργεί υπέρ του καταναλωτή.

Ανάλογη στάση κρατούν και στην Lidl Hellas, η οποία θεωρείται άμεσος ανταγωνιστής της Mere στον χώρο των discounters και αναμένεται να δεχθεί και την μεγαλύτερη πίεση. «Είναι καλοδεχούμενος όποιος και εάν έρθει», αναφέρουν χαρακτηριστικά κύκλοι προσκείμενοι στη διοίκηση της εταιρείας, σπεύδοντας να τονίσουν πως από την πλευρά τους θα συνεχίσουν να εστιάζουν στις χαμηλές τιμές που συνδυάζουν την ποιότητα, έναν τομέα που όπως λένε, πλεονεκτούν από την υπόλοιπη αγορά.

«Το value for money (τιμή προς ποιότητα) είναι στο DNA μας, και θα συνεχίσουμε να είμαστε leader στον τομέα αυτό», επισημαίνουν στέλνοντας εμμέσως ένα μήνυμα για τον τρόπο που σκοπεύουν να αντιμετωπίσουν τον υποψήφιο νέο παίκτη. Προσθέτουν πως συνεχίζουν να επενδύουν στην ελληνική αγορά παρά το αντιξοότητες που δημιουργεί η πανδημία ενώ αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να εισέλθουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής.

«Είμαστε έτοιμοι ανά πάσα στιγμή να δραστηριοποιηθούμε στις online αγορές. Έχουμε κάνει όλη την προεργασία και περιμένουμε την κατάλληλη στιγμή για να ανάψουμε το πράσινο φως», υπογραμμίζουν χαρακτηριστικά. Να σημειωθεί πως η γερμανική αλυσίδα discount λειτουργεί e-shop σε διάφορες χώρες, με διαφορετικά μοντέλα ενώ γίνονται πιλοτικές δοκιμές σε πολλές ακόμη.

Επιφυλακτικοί οι προμηθευτές

Από την άλλη πλευρά, με επιφυλακτικότητα αντιμετωπίζει η πλευρά των προμηθευτών την Mere. Μάλιστα, άνθρωποι που έχουν έρθει σε επαφή με αυτούς που «τρέχουν» την ρωσική εταιρεία στην Ελλάδα έχουν αρκετούς ενδοιασμούς για το μοντέλο συνεργασίας που επιδιώκει να συνάψει μαζί τους, κυρίως γιατί προβλέπει πολύ χαμηλό περιθώριο κέρδους.

«Η υπόσχεση περί αυτόματων πληρωμών κάθε εβδομάδα για ό,τι έχει πωληθεί στην διάρκειά της καθώς και για μια συνεργασία, διάφανη και ειλικρινής ακούγεται αρκετά δελεαστική, ωστόσο είναι πρόχειρη και είναι εν πολλοίς ανεφάρμοστη με βάση τα ελληνικά δεδομένα», επισημαίνει παράγοντας της βιομηχανίας, προσθέτοντας πως παράλληλα ελλοχεύει πάντοτε ο κίνδυνος να διαταραχθεί η ισορροπία με το υπόλοιπο λιανεμπόριο.

Αναδιάταξη δυνάμεων

Αν και με βάση τις διαθέσιμες πληροφορίες το σχέδιο ανάπτυξης της Mere επί ελληνικού εδάφους προβλέπει τη λειτουργία σε πρώτη φάση τριών καταστημάτων (σε Αττική, Λάρισα και Τρίπολη) είναι σίγουρο πως η έλευση ενός νέου παίκτη θα προκαλέσει αλλαγές, στο έτσι και αλλιώς ρευστό τοπίο του λιανεμπορίου. Σε πρώτη φάση είναι βέβαιο πως θα οδηγήσει σε όξυνση του ανταγωνισμού με επίκεντρο τις τιμές, καθώς η Mere ισχυρίζεται πως προσφέρει σε όλα τα είδη, τρόφιμα και μη, σε τιμές 30 έως και 80% χαμηλότερες από τις τιμές της αγοράς. Εξάλλου, το μότο της είναι «Χαμηλό κόστος κάθε μέρα».

Να σημειωθεί πως η Mere (ή Svetofor όπως είναι γνωστή στην Ρωσία) είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα discount στην Ρωσία, με 1.200 καταστήματα σε όλη την χώρα. Δραστηριοποιείται επίσης στην Γερμανία, την Πολωνία, την Ρουμανία, την Λετονία, την Λιθουανία, την Εσθονία, την Κίνα και άλλες χώρες ενώ σχεδιάζει δυναμική επέκταση σε Ελλάδα, Πορτογαλία, Γαλλία, ΗΠΑ , Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες χώρες.

Σύμφωνα με διεθνή δημοσιεύματα, η Mere ετοιμάζεται να ανοίξει σύντομα κατάστημα στην Σερβία, με στόχο να πρωταγωνιστήσει στην τοπική αγορά, δημιουργώντας δίκτυο τουλάχιστον 100 καταστημάτων, τα οποία θα εκτείνονται κατά μέσο όρο σε 1.000 τμ.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση