ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αναστάτωση επικράτησε χθες στα επιτελεία των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ από τα αρνητικά σχόλια που δέχθηκαν από αρκετούς χρήστες των social media, με αφορμή την ΚΥΑ που επιτρέπει την επέκταση του ωραρίου τους μέχρι και τις 10:30 το βράδυ.
Για αρκετή ώρα προσπαθούσαν να καταλάβουν τι είχε συμβεί και βρέθηκαν στο επίκεντρο «πυρών», αφού η πλειονότητά τους είχε ξεκαθαρίσει πως δεν θα έκανε χρήση της δυνατότητας του νόμου.
Φαίνεται πως την «σπίθα» για τον ορυμαγδό αναρτήσεων που καυτηρίαζαν τη στάση των λιανέμπορων, άναψε κάποιο «fake news» που ήθελε την ηγέτιδα δύναμη του κλάδου με πανελλαδικό δίκτυο και χιλιάδες εργαζόμενους να έχει αποφασίσει την επέκταση του ωραρίου της. Κάτι που σύμφωνα με πληροφορίες δεν ισχύει. Αντίθετα, η πλειονότητα των μεγάλων παικτών του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, τουτέστιν Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μy Market, Κρητικός και Γαλαξίας έχουν επιλέξει να διατηρήσουν ανέπαφο το ωράριο λειτουργίας τους λόγω του επιπλέον κόστους αλλά και της ανατροπής που θα επέλθει στις βάρδιες των υπαλλήλων.
Εξαίρεση αποτελεί η Lidl, η οποία από την προηγούμενη εβδομάδα κλείνει τα καταστήματά της στις 21:30 το βράδυ τις καθημερινές και στις 21:00 το Σάββατο, έναντι 20:00. Πηγές της εταιρείας αναφέρουν πως αυτή τη στιγμή αξιολογούν τα δεδομένα που δημιουργεί η νέα ΚΥΑ και ανάλογα θα αποφασίσουν, πως θα κινηθούν κατά τους επόμενους μήνες του καλοκαιριού, πάντοτε για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
Η κρίσιμη συνάντηση
Στο μεταξύ, στην αυριανή συνάντηση των φαρμακοποιών με την ηγεσία του υπουργείου Υγείας στρέφονται τα βλέμματα του λιανεμπορίου, όπου αναμένεται να ξεκαθαρίσει σε μεγάλο βαθμό το τοπίο γύρω από τα κανάλια διάθεσης των self-tests. Τα μεγάλα σούπερ μάρκετ έχουν ενημερωθεί ήδη από αρμόδια κυβερνητικά στελέχη πως σχεδιάζεται να εμπλακούν στο εγχείρημα από τις αρχές Ιουλίου, και όχι άμεσα, και κάποια από αυτά έχουν ξεκινήσει ήδη να προετοιμάζονται ώστε να είναι απολύτως έτοιμα, εφ’ όσον τελικά κληθούν να συμβάλλουν στο εγχείρημα.
Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει πως όλα είναι ρόδινα, καθώς υπάρχουν αρκετοί που ακόμη αμφιβάλλουν κατά πόσο μπορεί να είναι εφικτή η διανομή των self-tests από τους πάγκους των σούπερ μάρκετ. Και κυρίως πως θα ξεπερασθούν τα ζητήματα που αφορούν στη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων (ΑΜΚΑ) αλλά και στον τρόπο διασταύρωσης των δικαιούχων, με βάση τα συστήματα πληροφορικής που διαθέτουν τα σούπερ μάρκετ.
Διαβάστε επίσης