Δύο μήνες πριν τεθεί σε εφαρμογή ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για τις εκπτώσεις και τις προσφορές, που αλλάζει τον τρόπο ανακοίνωσης τιμής στα σούπερ μάρκετ, καταγράφεται μείωση στο ποσοστό των προϊόντων που πωλήθηκαν με έκπτωση ή υπό κάποια προωθητική ενέργεια.
Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο το ποσοστό των πωλήσεων σε αξία για προϊόντα που διατέθηκαν με έκπτωση ή προωθητική ενέργεια μειώθηκε κατά 1,5 ποσοστιαία μονάδα, διαμορφούμενο στο 23,7% έναντι 25,2% τον προηγούμενο μήνα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Circana. Η μεγαλύτερη μείωση εντοπίζεται στα μη τρόφιμα, όπου:
• Στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς, το ποσοστό πωλήσεων σε προσφορά έπεσε κατά 4,6 μονάδες, στο 24,2%.
• Στα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού, η μείωση ήταν ακόμα μεγαλύτερη, κατά 6,1 ποσοστιαίες μονάδες, με το ποσοστό να διαμορφώνεται στο 19,7%.
Αντίθετα, στα τρόφιμα, η πτώση ήταν ηπιότερη, με το ποσοστό των πωλήσεων σε προσφορά να μειώνεται οριακά κατά 0,4 μονάδες, φτάνοντας στο 24,4%.
Η μείωση αυτή καταγράφεται λίγο πριν από την εφαρμογή του νέου Κώδικα Δεοντολογίας, που αναμένεται να ανατρέψει το μέχρι σήμερα μοντέλο των προσφορών και εκπτώσεων στα σούπερ μάρκετ με στόχο την αποτροπή παραπλανητικών εκπτώσεων και αθέμιτων εμπορικών πρακτικών.
Στα 966 εκατ. ευρώ το σύνολο των FMCG
Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις των ταχυκίνητων προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο, συμπεριλαμβανομένων των νησιών Ιονίου και Αιγαίου, έφτασαν στα 966 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν κατά 7,6%, σε όγκο κατά 5,2% ενώ η τιμή ανά τεμάχιο ήταν αυξημένη κατά 2,3%. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου συμπεριλαμβάνουν και την 30η και 31η Δεκεμβρίου, όπου παραδοσιακά οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ εκτινάσσονται λόγω των εορτών.
«Τσίμπησαν» οι τιμές στα τρόφιμα
Πάντως οι ανατιμήσεις συνεχίστηκαν μόνο στην κατηγορία των τροφίμων, κατά 3,5% ανά τεμάχιο ενώ στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και στα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού οι τιμές μειώθηκαν κατά 2,9% και 0,9% αντίστοιχα.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών καταγράφηκαν σε: αλκοολούχα ποτά (10,9%), σνακ (6,8%), αναψυκτικά (3,1%) και συσκευασμένα τρόφιμα (2%). Αυξημένη κατά 1,2% ήταν η τιμή ανά τεμάχιο και στα γαλακτοκομικά.
Η μοναδική υποκατηγορία των τροφίμων που εμφάνισε μείωση στην τιμή ανά τεμάχιο ήταν τα υλικά και βοηθήματα μαγειρικής (-2,4%). Από την άλλη πλευρά, η μοναδική κατηγορία εκτός των τροφίμων που εμφάνισε οριακή αύξηση ήταν τα «άλλα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού» με +0,4%.
Στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς, οι τιμές μειώθηκαν κατά 3%, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής κατά 2,9% και στα καθαριστικά για το σπίτι κατά 1,3%.
Ανοδικά και οι τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων
Και στις τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων οι πωλήσεις τόσο σε αξία όσο και σε όγκο κινήθηκαν ανοδικά. Στα τρόφιμα, αυξήθηκαν σε αξία κατά 9,2%, στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας 1,4% και στα είδη για τη φροντίδα σπιτιού 2,3%. Αντίστοιχα σε όγκο, αυξήθηκαν 5,5% στα τρόφιμα, 4,5% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και 3,2% στα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού.
Μεταξύ των υποκατηγοριών, οι μεγαλύτερες αυξήσεις πωλήσεων σε αξία καταγράφονται: στα αλκοολούχα ποτά κατά 36,9%, στα αναψυκτικά κατά 12,8%, κατά 8,6% στα κατεψυγμένα τρόφιμα, όπως και στα γαλακτοκομικά και κατά 8,3% στα σνακ.
Άνοδο 4,7% καταγράφουν οι πωλήσεις των υλικών και βοηθημάτων μαγειρικής, 4,4% των συσκευασμένων τροφίμων και 4,1% των άλλων ειδών για το σπίτι.
Σε όγκο, οι μεγαλύτερες αυξήσεις πωλήσεων παρατηρήθηκαν κατά 23,4% των αλκοολούχων ποτών και κατά 9,3% των αναψυκτικών. Κατά 7,6% των κατεψυγμένων τροφίμων και κατά 7,3% των γαλακτοκομικών καθώς και των υλικών και βοηθημάτων μαγειρικής. Αυξημένες 5,6% ήταν επίσης οι πωλήσεις στα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς.
Μειωμένο το μερίδιο ιδιωτικής ετικέτας
Το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώνεται στο 26,5% έναντι 27,1% τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Στα τρόφιμα διαμορφώθηκε στο 26,6% έναντι 27,3% τον Ιανουάριο του 2025, στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας στο 21,4% έναντι 22% και στα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού στο 27,6% έναντι 27,8%.
Συμπεριλαμβάνοντας πλέον στις μετρήσεις της και τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, η Circana διαπιστώνει ότι τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ των περιοχών της χώρας εμφανίζουν τα νησιά (+10,4%) και ακολουθεί η Πελοπόννησος (+10,3%) και η Κρήτη (+10,2%). Με +7,6% ακολουθεί η Θεσσαλονίκη και η Αθήνα με +7,1%. Η κεντρική Ελλάδα εμφανίζει ανάπτυξη της τάξεως του 6,6% και η Βόρεια Ελλάδα 6,1%.
Διαβάστε επίσης:
Όμιλος Η&Μ: Βιώσιμη ανάπτυξη και κυκλική οικονομία στο επίκεντρο της στρατηγικής παγκοσμίως
Γρίπη των πτηνών: Θα είναι η νέα πανδημία; Οι ενέργειες που έχουν γίνει στην Ελλάδα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σπίλοι: Πότε να μας ανησυχήσει μια ελιά στο δέρμα;
- Sunlight Group: Στηρίζει το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης στην ανάπτυξη νανοδορυφόρου για προστασία του υδάτινου περιβάλλοντος
- Ρωσία: Περιμένει να ενημερωθεί από τις ΗΠΑ για την πρότασή τους για κατάπαυση του πυρός
- NBG Pay: Νέο λογότυπο, ίδια δέσμευση για ασφαλείς, γρήγορες και απρόσκοπτες συναλλαγές
