«Φωτιά στον ανταγωνισμό» των online σούπερ μάρκετ βάζει η έναρξη λειτουργίας του ηλεκτρονικού καταστήματος της «Σκλαβενίτης».

Η απόφαση της μεγαλύτερης αλυσίδας τροφίμων στην χώρα να πατήσει… το κουμπί και να περάσει ολοκληρωτικά στην ψηφιακή εποχή δημιουργεί νέα δεδομένα σε μια αγορά που αναπτύσσεται ραγδαία μετά το ξέσπασμα του κορονοϊού.

Πρόσφατη έρευνα της Convert Group έδειξε πως οι online αγορές ειδών σούπερ μάρκετ υπερδιπλασιάστηκαν μετά την επιβολή του πρώτου lockdown και αναμένεται να ξεπεράσουν φέτος το «φράγμα» των 100 εκατ. ευρώ από 46,7 εκατ. ευρώ που ήταν πέρυσι. Πρόκειται για «άλμα ανάπτυξης… πενταετίας που ήρθε μέσα σε μόλις έξι μήνες! Η ανοδική πορεία εκτιμάται πως θα συνεχισθεί και τα επόμενα χρόνια καθώς η ζήτηση για delivery ειδών σούπερ μάρκετ θα διατηρηθεί και μετά το τέλος της πανδημίας του κορονοϊού.

Θεωρείται βέβαιο πως η καθυστερημένη, αλλά δυναμική είσοδος της «Σκλαβενίτης» στις ηλεκτρονικές πωλήσεις με δικό της e-shop (και όχι μόνο μέσω της πλατφόρμας του e-food.gr) θα πυροδοτήσει αλυσιδωτές αντιδράσεις καθώς θα ενεργοποιήσει τα αντανακλαστικά των υπόλοιπων παικτών του κλάδου, οι περισσότεροι εκ των οποίων έχουν ήδη παρουσία στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος μάλιστα πρόσφατα ξεκίνησε συνεργασία με την online πλατφόρμα παραγγελίας φαγητού delivery.gr του επιχειρηματία Παναγιώτη Μούχαλη, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να επιλέξουν ανάμεσα σε περισσότερους από 2.500 κωδικούς και να παραλάβουν τα ψώνια τους μέσα σε 2 ώρες. Η υπηρεσία ξεκίνησε ήδη σε Αττική- Θεσσαλονίκη και σταδιακά θα επεκταθεί σε περισσότερα καταστήματα της αλυσίδας σε όλη την Ελλάδα.

Είχε προηγηθεί η έναρξη λειτουργίας του πρώτου καταστήματος της ΑΒ στην περιοχή του Ρέντη για την εξυπηρέτηση των παραγγελιών του e-shop (το λεγόμενο και dark store στην ορολογία του λιανεμπορίου). Πρόκειται για ένα κανονικό κατάστημα με προϊόντα και υπαλλήλους, το οποίο ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με την ετοιμασία των ηλεκτρονικών παραγγελιών, αφού είναι κλειστό για το καταναλωτικό κοινό.

Σημαντικές επενδύσεις στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν υλοποιήσει το τελευταίο διάστημα και οι αλυσίδες My Market της οικογένειας Παντελιάδη, «Μασούτης» και «Κρητικός». Οι δυο τελευταίες εντάχθηκαν πρόσφατα στην πλατφόρμα BOX της Cosmote, με τα πρώτα αποτελέσματα να είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Διακριτή παρουσία στο χώρο και μάλιστα με ηγετικά μερίδια έχει το αμιγώς ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ e-fresh.gr με επικεφαλής την Ζήνα Μαυροειδή ενώ σχέδια για λανσάρισμα e-shop στο μέλλον που θα ασχολείται αρχικά με την πώληση non food προϊόντων εξετάζει και η Lidl.

Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως βρισκόμαστε στην απαρχή μιας «μεγάλης μάχης» που θα κλιμακωθεί το επόμενο διάστημα, αφού κανείς λιανέμπορος δεν φαίνεται διατεθειμένος να μείνει πίσω, παρ’ ότι το delivery παραμένει ακριβό σπορ και δεν αφήνει κέρδη –τουλάχιστον στην παρούσα φάση-. Οι προσφορές σε συνδυασμό με την ταχύτητα και την ποιότητα της εξυπηρέτησης αναμένεται να βρεθούν στο επίκεντρο των business plan, αφού θεωρούνται «κλειδί» για την ικανοποίηση των καταναλωτών.

Μπορεί κάποιοι λιανέμποροι να αντιλήφθηκαν νωρίτερα την τεράστια προοπτική των online αγορών, και να έσπευσαν να πάρουν θέση από νωρίς, ωστόσο όλα δείχνουν η τράπουλα ξαναμοιράζεται και τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο, για τις δυνάμεις που θα κυριαρχήσουν στον χώρο αυτό…

Διαβάστε επίσης:

Η πατρινή Start up, ο Mr. Kiosky’s και το μεγάλο deal με τον Βασιλόπουλο

Αυξημένος ο τζίρος των σούπερ μάρκετ τον Νοέμβριο – 32,7% πάνω οι πωλήσεις