• Business

    Σούπερ μάρκετ: Πού σκοράρει πρώτος ο Σκλαβενίτης

    • Άννα Διανά
    Γεράσιμος Σκλαβενίτης, CEO του Ομίλου Σκλαβενίτης

    Γεράσιμος Σκλαβενίτης, CEO του Ομίλου Σκλαβενίτης


    Κόντρα στους κανόνες του μάρκετινγκ η Σκλαβενίτης χωρίς να διαφημίζεται έχει το μεγαλύτερο αποτύπωμα στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων όντας μακράν το πρώτο σούπερ μάρκετ με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.

    Σε αντίθεση με τους άλλους δύο ισχυρούς παίκτες της αγοράς την ΑΒ Βασιλόπουλος και τη Lidl από τις οποίες οι καταναλωτές δέχονται διαφήμιση και το footprint στην αγορά είναι μικρότερο σε ποσοστό που ανέρχεται σε 44% και 42% αντίστοιχα.

    Τα ευρήματα αυτά προκύπτουν από ποσοτική έρευνα της thelonglust, που παρουσίασε στο πλαίσιο του 14ου Food Retail Conference ο ιδρυτής της εταιρείας, Βαγγέλης Σκούρας.

    Τι προτιμούν οι καταναλωτές

    Η έρευνα, που έγινε τον Μάρτιο του 2024 πανελλαδικά σε δείγμα 1.200 καταναλωτών δίνει μια εικόνα για το ποια είναι τα κίνητρα των καταναλωτών στην επιλογή σούπερ μάρκετ, τι τους έλκει και τι δεν τους αρέσει αλλά και για το ποιος θεωρούν ότι ευθύνεται για την ακρίβεια ή αν πιστεύουν ότι υπάρχει αισχροκέρδεια.

    Στο ερώτημα γιατί επιλέγουν από τις αλυσίδες που ψωνίζουν από τις 13 μεταβλητές ο Σκλαβενίτης σκοράρει πρώτος στις επτά, με τους καταναλωτές να πιστεύουν ότι έχει ποικιλία προϊόντων ότι βρίσκουν εύκολα αυτό που θέλουν, ότι έχει καλή σχέση ποιότητας τιμής, φιλικό προσωπικό, γρήγορη εξυπηρέτηση και ωραία ατμόσφαιρα.

    Πρωτιά ΑΒ στο πρόγραμμα ανταπόδοσης, υστέρηση στη σχέση ποιότητας-τιμής

    Από την άλλη πλευρά η  ΑΒ Βασιλόπουλος έχει πολύ καλό πρόγραμμα ανταπόδοσης είναι πρώτο στην αγορά (55%) αλλά έχει υποχωρήσει σε σχέση με το 2021, έχει ποιότητα στα προϊόντα του (41%) αλλά υστερεί σημαντικά στη σχέση ποιότητας (18%) κάτι που σύμφωνα με τον κ. Σκούρα είναι red alert για την αλυσίδα να υστερεί στη σχέση ποιότητας τιμής, τη στιγμή που πλασάρεται ως premium.

    Το Lidl από την άλλη έχει πολύ καλές προσφορές, το 74%, ενώ είναι πολύ χαμηλά το φιλικό προσωπικό.

    Στη Γαλαξίας υπάρχει ένα ενδιαφέρον, καθώς υπάρχει καλή σχέση τιμής ποιότητας ενώ οι καταναλωτικές το γνωρίζουν δηλαδή είναι προσωπικό σούπερ μάρκετ και σκοράρει πολύ ψηλά σε αυτό.

    Στην ερώτηση αν θα μπορούσαν να έχουν ένα οποιοδήποτε κατάστημα σούπερ μάρκετ δίπλα τους, 1 στους 2 καταναλωτές απαντούν ότι θα ήθελαν να είναι κατάστημα του Σκλαβενίτη.

    Με μεγάλη απόσταση ακολουθεί η Lidl σε ποσοστό 17% και η ΑΒ Βασιλόπουλος σε ποσοστό 10%.

    Σύμφωνα με τον κ. Σκούρα αυτό είναι μια ξεκάθαρη εικόνα  που δείχνει ότι ο ηγέτης της αγοράς έχει και ένα πολύ θετικό συναισθηματικό πρόσημο. Είναι όντως μια love brand της αγοράς.

    Στο ερώτημα αν θα έπρεπε να δουλέψουν σε ένα σούπερ μάρκετ, οι διαφορές στις  απαντήσεις είναι ακόμη μεγαλύτερες καθώς το 67% διαλέγει Σκλαβενίτη, το 8% την ΑΒ Βασιλόπουλος, το  8% την αλυσίδα Lidl, το 5% τη Μασούτης και το 2% το myMarket.

    Η δυναμική του Lidl και στα υψηλά εισοδήματα

    Η εταιρεία έτρεξε την ίδια έρευνα και το 2021 όπου σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας ερευνών φαίνεται ξεκάθαρα η δυναμική της Lidl με το εκτόπισμά της να αυξάνεται παίρνοντας πελάτες από Σκλαβενίτη και ΑΒ.

    Έχει επίσης ενδιαφέρον ότι το Lidl έχει σταματήσει να είναι το σούπερ μάρκετ αυτών που ζορίζονται οικονομικά με τους καταναλωτές σε υψηλή εισοδηματική κλίμακα να επιλέγουν την αλυσίδα.

    Ποιος ευθύνεται για την ακρίβεια

    Εντυπωσιακό είναι το αποτέλεσμα στο ποιος ευθύνεται για την ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ με το 52% να θεωρεί ότι είναι η Πολιτεία, το 39% οι προμηθευτές, 38% τα σούπερ μάρκετ και 37% το γενικότερο κλίμα.

    Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών (74%) πιστεύει ότι τα σούπερ μάρκετ αισχροκερδούν.

    Ποιο σούπερ μάρκετ όμως αισχροκερδεί περισσότερο από τα υπόλοιπα.

    Την πρώτη θέση με βάση τις απαντήσεις των καταναλωτών καταλαμβάνει ο ΑΒ Βασιλόπουλος με ποσοστό 65%, ακολουθεί ο Μασούτης με 27% και η Lidl με 20% και ακολουθούν Μασούτης με 11% και Σκλαβενίτης με 10%.

    Στη Θεσσαλονίκη ο Μασούτης είναι πρώτος με 63% κάτι που σύμφωνα με τον κ. Σκούρα είναι λογικό καθώς είναι η πιο μεγάλη αλυσίδα στην περιοχή και απορροφά τη δυσαρέσκεια.

    Τι θα μπορούσαν να κάνουν τα σούπερ μάρκετ για να ανατρέψουν αυτή την εικόνα; Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις, να εξηγήσουν πώς συνδέεται η τιμή πώλησης με το κόστος των προϊόντων και να δεσμευτούν ότι θα κρατήσουν τις τιμές σταθερές για ένα διάστημα.

    Τέλος, σε ό,τι αφορά το κοινωνικό έργο, το οποίο οι καταναλωτές θεωρούν ότι είναι πολύ σημαντικό πρώτος και με διαφορά είναι ο Σκλαβενίτης (ποσοστό 74%) και αρκετά χαμηλότερα ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl, Μασούτης και MyMarket.

    Διαβάστε επίσης:

    Πώς η Σκλαβενίτης δίνει νέα ζωή στο όνομα «Πίτσος»

    Μάχη Σκλαβενίτη-Δήμου Χαλανδρίου για το σούπερ μάρκετ στη Ρεματιά

    Ο Μασούτης στον δρόμο που άνοιξε η Σκλαβενίτης



    ΣΧΟΛΙΑ