Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Σούπερ μάρκετ: Πόσο τελικά πέφτουν οι τιμές στο ράφι

Ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας

Ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας (ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Αναμφισβήτητα τα νέα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια που τέθηκαν σε ισχύ από την Παρασκευή 1η Μαρτίου στα σούπερ μάρκετ θα επιδράσουν με θετικό τρόπο στην πορεία του πληθωρισμού για τον Μάρτιο.

Οι μειώσεις στις αρχικές τιμές για χιλιάδες προϊόντα που αφορούν στις κατηγορίες των απορρυπαντικών, καθαριστικών ή προϊόντων προσωπικής φροντίδας είναι μεγάλες, καθώς η μέση τιμή έχει διαμορφωθεί χαμηλότερα από 12,7% έως 18,1%.

Η αποκλιμάκωση των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ έχει ήδη αρχίσει και στις επόμενες ημέρες θα φανεί το εύρος της μείωσης και το τελικό όφελος για τον καταναλωτή.

Πιθανή η επέκταση των μέτρων

Άλλωστε, η επιτυχία ή όχι του μέτρου (σ.σ. της μείωσης των εκπτώσεων από τους προμηθευτές) θα αποτελέσει και πρόκριμα για την επέκταση και σε άλλες κατηγορίες όπως είναι τα τρόφιμα κάτι που προανήγγειλε ο υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κώστας Σκρέκας μιλώντας το πρωί του Σαββάτου στην τηλεόραση του Σκάι.

Η μόνη καθαρή εικόνα που υπάρχει προς ώρας είναι οι μειωμένες τιμές στα βρεφικά γάλατα από την εφαρμογή της ρύθμισης για πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους των εταιρειών, προσαυξημένο κατά 7% επί των καθαρών πωλήσεων. Και με δεδομένο ότι το βρεφικό γάλα πωλείται χωρίς προωθητικές ενέργειες, οι μειώσεις αυτές έχουν περάσουν άμεσα στην τιμή στο ράφι.

Ενδεικτικές λιανικές τιμές

To mononews έκανε μια πρώτη ενδεικτική καταγραφή, περιορισμένης κλίμακας,  λιανικών τιμών μετά την εφαρμογή του μέτρου περιορισμού των προσφορών από την περασμένη Παρασκευή. Η σύγκριση αφορά κάποια γνωστά brands στις κατηγορίες απορρυπαντικών, καθαριστικών σπιτιού και προϊόντων προσωπικής φροντίδας,  με τη σύγκριση τιμών (από e-shop δύο εκ των μεγαλύτερων αλυσίδων λιανεμπορίου τροφίμων της χώρας)όπως ήταν στο ράφι μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου και πώς διαμορφώθηκαν από την 1η Μαρτίου. Ειδικότερα:

Η μέση μείωση στις χονδρικές τιμές

Σημειώνεται ότι με βάση τα στατιστικά στοιχεία που προκύπτουν από τους τις χονδρικές τιμές και τα οποία έχει επεξεργαστεί το υπουργείο Ανάπτυξης, η μέση μείωση τιμής ανά κατηγορία διαμορφώνεται ως εξής:

Διαβάστε επίσης:

Σούπερ μάρκετ: Μειωμένοι τιμοκατάλογοι για 3.000 προϊόντα – Σε ποια brands πέφτουν οι τιμές

Σκρέκας: Αυτοψία σε σούπερ μάρκετ – «Δεν θα σταματήσουμε την προσπάθεια για την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού»

Σκρέκας: Θα συνεχίσουμε να λαμβάνουμε μέτρα κατά της ακρίβειας – Πασχαλινό καλάθι του νοικοκυριού και φέτος