Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα αγοράζουν ψηφιακά και ποια δεν… χωράνε στο καλάθι

Διάδρομος σε σούπερ μάρκετ

Ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κερδίζουν όλο και περισσότερο χώρο στο καλάθι των καταναλωτών, στο ψηφιακό κανάλι των σούπερ μάρκετ πωλήσεις παραμένουν καθηλωμένες.

Από τα 164 εκατ. ευρώ που έβαλαν στα ταμεία τους από τις online πωλήσεις τα σούπερ μάρκετ στο πρώτο εξάμηνο του έτους, μόλις τα 24,5 εκατ. ευρώ προέρχονται από τα private label, όπως προκύπτει από έρευνα της Convert Group. Σύμφωνα με την  έρευνα που αφορά στις online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ χωρίς όμως να περιλαμβάνονται Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως eFood Market & Wolt Market, το ποσοστό της δαπάνης, των online καταναλωτών, που κατευθύνεται σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποτελεί μόλις το 15% του συνόλου των online αγορών που πραγματοποιήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Ανεβαίνουν τα PL στο φυσικό κατάστημα

Γεγονός που καταδεικνύει τη διαφορετική συμπεριφορά των καταναλωτών όταν κάνουν διαδικτυακές αγορές, αφού στο φυσικό κατάστημα ένα στα τέσσερα προϊόντα που  μπαίνουν στο καλάθι του καταναλωτή είναι προϊόν ιδιωτικής ετικέτας. Και μάλιστα με την τάση να είναι ανοδική. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της NielseniQ για το πρώτο εξάμηνο του 2024  παρά τον εμφανώς μειούμενο ρυθμό ανάπτυξης των τιμών, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, έχοντας αυξήσει τα επίπεδα των πωλήσεών τους σε αξία κατά 4,7% και φτάνοντας, για το πρώτο εξάμηνο του 2024, σε ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 25%. Μάλιστα στο σύνολό τους παρουσίασαν αξιοσημείωτη μείωση της μέσης τιμής τους κατά -2,0%, με τους πωλούμενους όγκους αυτών να αυξάνονται κατά 6,7% και να κερδίζουν περισσότερο χώρο στο καλάθι του νοικοκυριού.

Μάλιστα όπως προκύπτει από την έρευνα Consumer Outlook 2024 της NielseniQ, όπου σκιαγραφείται το προφίλ του καταναλωτή, οι Ελληνες καταναλωτές,  με την αύξηση του κόστους ζωής να παραμένει η πρωταρχική ανησυχία, τόσο όσον αφορά τις τιμές των τροφίμων, αλλά και στα γενικότερα αυξανόμενα κόστη διαβίωσης, εξακολουθούν να αναζητούν έξυπνους τρόπους για να πραγματοποιούν τις αγορές τους, να εξοικονομούν όσο το δυνατόν γίνεται, χωρίς ωστόσο να μειώνουν την κατανάλωση αυτή καθαυτή. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται να ικανοποιούν την ανάγκη αυτή, φτάνοντας σε ένα ιστορικά υψηλό μερίδιο αγοράς στο 25,4% το πρώτο τρίμηνο του 2024, και ένα ποσοστό ανάπτυξης της τάξης του 5,4%.

Αυξημένος ο συνολικός τζίρος

Μπορεί οι  πωλήσεις των PL από το ψηφιακό σούπερ μάρκετ να παραμένουν στάσιμες ωστόσο ο συνολικός τζίρος στο πρώτο εξάμηνο αυξήθηκε κατά 7% και διαμορφώθηκε στα 164 εκατ. ευρώ. Η αύξηση του συνολικού τζίρου, σύμφωνα με την Convert Group,  συνδέεται με την αύξηση κατά 6% των τεμαχίων ανά καλάθι, δηλαδή οι καταναλωτές τοποθέτησαν 34 αντί 32 τεμάχια στην ηλεκτρονική παραγγελία τους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023 και φυσικά με τη μέση αξία των αγαθών που αγοράστηκαν online που αυξήθηκε 3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, όπου είχε παρατηρηθεί αύξηση 9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Μείωση των παραγγελιών

Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023 οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το πρώτο εξάμηνο του 2024 ήταν: +15% σε ποτά και αναψυκτικά, +14% σε προϊόντα για κατοικίδια, +10% σε κατεψυγμένα τρόφιμα ενώ τα συσκευασμένα τρόφιμα αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών κατά 7%.

Ωστόσο, ο πληθωρισμός, η ακρίβεια και το γεγονός ότι η μια μετά την άλλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ χρεώνουν την αποστολή των παραγγελιών, έχει επηρεάσει τους καταναλωτές των online super market που μείωσαν το πρώτο εξάμηνο κατά 2% τις παραγγελίες τους.

Τέλος, η Παρασκευή αποτέλεσε την πιο δημοφιλή ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,8% των συνολικών παραγγελιών έγιναν την συγκεκριμένη ημέρα.

Διαβάστε επίσης

ΚΑΕ: Προς νέο ρεκόρ επιδόσεων και το 2024 τα Duty Free στην Ελλάδα

FG Europe: Κερδισμένος και ο όμιλος Φειδάκη από το «Ανακυκλώνω- Αλλάζω Συσκευή»

Πώς μπορούν οι καταναλωτές να ρίξουν τις τιμές στα σούπερ μάρκετ