ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Μεγάλες μειώσεις στις κατηγορίες που περιορίζονται οι προσφορές στα σούπερ μάρκετ αποτυπώνονται στους νέους τιμοκαταλόγους που κοινοποίησαν οι προμηθευτές στο πλαίσιο των νέων ρυθμίσεων του υπουργείου Ανάπτυξης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.
Από την 1η Μαρτίου 2024 προϊόντα που εντάσσονται στις κατηγορίες για τις οποίες οι προμηθευτές είναι υποχρεωμένοι να μειώσουν κατά 30% τις προσφορές και τις παροχές προς τα σούπερ μάρκετ, οι αρχικές τιμές είναι χαμηλότερες σε ποσοστά που ξεκινούν από υψηλό μονοψήφιο και φτάνουν σε κάποιες ακραίες περιπτώσεις και το 50%.
Αυτό προκύπτει από τιμοκαταλόγους που έχει διάθεσή του το mononews και αφορούν σε προϊόντα που περιλαμβάνονται στις κατηγορίες που αφορά η διάταξη για τον περιορισμό των προσφορών, δηλαδή σε απορρυπαντικά πλυντηρίου, ρούχων και πιάτων, απορρυπαντικά για πλύσιμο πιάτων και ρούχων στο χέρι, καθαριστικά και χλωρίνες, προϊόντα προσωπικής υγιεινής (σαμπουάν και conditioner, αφρόλουτρα, σαπούνια σε υγρή και στερεά μορφή και οδοντόκρεμες), καθώς και βρεφικές και παιδικές πάνες.
Από την 1η Μαρτίου οι νέες τιμές
Στο μέτρο, μετά την τροποποίηση των υπουργικών αποφάσεων του υπουργείου Ανάπτυξης, έχουν ενταχθεί και οι σερβιέτες με την εφαρμογή της ρύθμισης να ξεκινά στις 20 Μαρτίου.
Ενδεικτικά αναφέρονται μειώσεις σε μια σειρά απορρυπαντικών και καθαριστικών σπιτιού, σε γνωστά brands όπως τα Εύρηκα και Topine, που ξεκινούν από 9,04% και φτάνουν μέχρι 31,14%.
Αντίστοιχες μειώσεις καταγράφονται και σε απορρυπαντικά πλυντηρίων μια κατηγορία που βρίσκεται σχεδόν σε μόνιμο καθεστώς προωθητικών ενεργειών στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Με τη ρύθμιση μείωσης της αρχικής τιμής ίσης κατ’ ελάχιστον με το 30% του αθροίσματος των πιστώσεων, εκπτώσεων ή άλλων παροχών που χορηγήθηκαν στο λιανεμπόριο το 2023, δημοφιλή brand, όπως το Finish στους νέους τιμοκαταλόγους η αρχική τιμή είναι χαμηλότερη κατά 23,08% για προϊόντα Gel, κατά το ίδιο ποσοστό για Finish κάψουλες Ultimate Plus all in one, διαφόρων μεγεθών, κατά 8,15% για κάψουλες σε συσκευασία 50+50, ή 37+37 και κατά 23,08% για Finish ταμπλέτες power All in One.
Με βάση τους νέους τιμοκαταλόγους που έχουν υποβληθεί, μειώσεις από 12,19% έως 12,25% καταγράφονται και στις βρεφικές και παιδικές πάνες Babylino, ενώ με μειώσεις που φτάνουν έως και το 50% είναι οι τιμές καθαριστικών σπιτιού, όπως το Harpic. Οι μειώσεις καθαριστικών μπάνιου και κουζίνας CILIT Bang κυμαίνονται από 18,35% έως 25%.
Σημαντικές μειώσεις και σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας
Σημαντικές είναι και οι μειώσεις σε σαμπουάν και άλλα προϊόντα προσωπικής φροντίδας.
Ενδεικτικά αναφέρονται brands όπως το Men Expert Clean Carbon Shower Gel, της L’Oreal, η αρχική τιμή του οποίου μειώθηκε κατά 23,6%, το σαμπουάν Elvive Dream Long Shampoo με μείωση κατά 22% ή το Elvive Curl Mask στη συσκευασία των 680 ml, του οποίου η αρχική τιμή είναι χαμηλότερη κατά 21,9%.
Πότε θα μετρηθεί το αποτέλεσμα
Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία οι προμηθευτές ήταν υποχρεωμένοι μέχρι χθες 20 Φεβρουαρίου να υποβάλουν τους καινούργιους τιμοκαταλόγους με τις υποτιμήσεις.
Και όπως φαίνεται από τα μέχρι τώρα δεδομένα, το στοίχημα της κυβέρνησης και του υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα να αποκλιμακωθούν οι τιμές, κερδίζεται.
Τουλάχιστον σε επίπεδο τιμοκαταλόγων οι μειώσεις είναι σημαντικές και όταν καταγραφούν από τα στατιστικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ είναι βέβαιο ότι θα αποτελέσουν ανάχωμα στην άνοδο του πληθωρισμού.
Επιπλέον, η διεύρυνση των κατηγοριών που εμπίπτουν στην απαγόρευση των προωθητικών ενεργειών και των προσφορών για ένα τρίμηνο από την ημερομηνία αύξησης της τιμής (με ισχύ από τις 10 Ιανουαρίου), βάζει φρένο σε ανατιμήσεις με εταιρείες να τις ανακαλούν προκειμένου να αποφύγουν το μπλόκο στις προσφορές.
Ο τελικός λογαριασμός των νέων μέτρων για την ακρίβεια θα γίνει μετά τον Μάρτιο όπου θα έχουν εφαρμοστεί σε όλη τους την έκταση όπου θα μετρηθεί και στην πράξη το όφελος για τον καταναλωτή.
Διαβάστε επίσης:
Η αγορά εκτιμά ότι τα μέτρα του υπουργείου Ανάπτυξης θα κερδίσουν το στοίχημα του πληθωρισμού
Σούπερ μάρκετ: Ανατροπή με τις προσφορές – Τι αλλαγές φέρνει ο Σκρέκας