ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Το «δεν αγοράζω» των καταναλωτών και η αναγκαστική προτίμηση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας λόγω της συρρίκνωσης του εισοδήματος έφερε δύο παραδοσιακούς ανταγωνιστές σε κοινή υποχρεωτική ρότα.
Σούπερ μάρκετ και προμηθευτές φαίνεται τον τελευταίο καιρό ότι αντιδρούν στην κατάσταση που διαμορφώνεται στην αγορά με περισσότερες προσφορές και προωθητικές ενέργειες στα ράφια.
Όσο κερδίζουν μερίδια αγοράς τόσο χάνουν σε κερδοφορία κάτι που χτύπησε το καμπανάκι του συναγερμού για αναγκαστικές συνέργειες.
Τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της NielsenIQ δείχνουν ότι περισσότερα από έξι στα δέκα προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι σε προσφορά.
Η μείωση της έντασης των προσφορών το προηγούμενο διάστημα λόγω των ανατιμήσεων που σταδιακά πέρασαν στα ράφια έχει στρέψει στους καταναλωτές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων στο καλάθι έχει αυξηθεί σημαντικά. Το μερίδιό τους φτάνει στο 13,6% σε σχέση με το 2021 και όπως φαίνεται η επιστροφή στην ιδιωτική ετικέτα λόγω της ακρίβειας είναι μια τάση που ήρθε για να μείνει.
Παντελιάδης: Το private label πηγαίνει καλά σε περιόδους κρίσης
Όπως πρόσφατα δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΜETRO AEBE, Αριστοτέλης Παντελιάδης, η ιδιωτική ετικέτα πηγαίνει πάντοτε καλά σε περιόδους κρίσης, προσθέτοντας πως στα σούπερ μάρκετ My Market η κατηγορία έχει αυξηθεί κατά 2,5 μονάδες. Εξήγησε μάλιστα το ότι μεταξύ των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας υπάρχει έντονος ανταγωνισμός και τα περιθώρια κέρδους είναι περιορισμένα όποτε η αύξηση της κερδοφορίας για ένα σούπερ μάρκετ δεν μπορεί να αποδοθεί στην άνοδο αυτής της κατηγορίας.
«Μαύρα σύννεφα» πάνω από το λιανεμπόριο τροφίμων
Όπως φαίνεται μαύρα σύννεφα έχουν μαζευτεί πάνω από το λιανεμπόριο, ενώ το προηγούμενο διάστημα στην υγειονομική κρίση συσσώρευε κέρδη τώρα πλέον έχει αναστραφεί το κλίμα.
Όπως προκύπτει από Έρευνα Τάσεων στο Λιανεμπόριο FMCG του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), μία στις δύο επιχειρήσεις αναμένει χειρότερο οικονομικό αποτέλεσμα ως προς την κερδοφορία της το 2022, ενώ μόλις 11% καλύτερο.
Πρακτικά, μία στις τέσσερις επιχειρήσεις του κλάδου του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας τροφίμων αναμένει ζημίες το 2022. Μόλις μία στις δύο αναμένει κέρδη, αλλά και από αυτές, οι μισές εταιρείες αναμένουν οριακή αύξηση κάτω του 2%.
Οριακή ανάπτυξη λόγω ανατιμήσεων
Το γεγονός ότι η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων έχει συρρικνωθεί αποδεικνύεται από τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της NielsenIQ (στοιχεία YTD έως 19Ιουνίου 2022). Η αγορά κινείται στο σύνολό της θετικά, στο +0,9%, μια ανάπτυξη η οποία προέρχεται αποκλειστικά από αυξημένες τιμές, καθώς η ζήτηση παρουσιάζει αρνητική τάση για το σύνολο των μεγάλων κατηγοριών.
Παρατηρώντας πιο συγκεκριμένα την πορεία επιλεγμένων FMCGs κατηγοριών, η τάση σε αξία του +0,7% που σημειώνουν οδηγείται κυρίως από τις κατηγορίες των Τροφίμων& Ποτών, οι οποίες παρουσιάζουν και τις μεγαλύτερες πληθωριστικές πιέσεις, στο +4,2%, με αποτέλεσμα οι όγκοι πωλήσεων να υποχωρούν κατά -2,7%.
Ωστόσο οι επιμέρους κατηγορίες εμφανίζουν εντελώς διαφορετικές δυναμικές. Ενδεικτικά αναφέρονται οι κατηγορίες του Ελαιόλαδου, του Συσκευασμένου Τυριού, αλλά και των Αλεύρων, των οποίων οι τιμές έχουν αυξηθεί μεσοσταθμικά κατά +22,7%, +9,6%& +9,1% αντίστοιχα. Επίσης σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι στην αύξηση αυτή έχουν συμβάλει ιδιαίτερα οι μήνες Μάιος και Ιούνιος, οι οποίοι έχουν παρουσιάσει σημαντικά πιο έντονες ανατιμήσεις, σε σχέση με το πρώτο τετράμηνο του έτους.
Αυξημένο την ίδια στιγμή είναι και το επίπεδο των τιμών για τις μεγάλες κατηγορίες της Φροντίδας του Νοικοκυριού, αλλά και της Προσωπικής Περιποίησης κατά +3,4% και +2,1% αντίστοιχα, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να υποχωρήσει σημαντικά σε ποσοστό -5,3% & -3,6%, επίσης κατ’ αντιστοιχία.
Μεταξύ των κατηγοριών που έχουν σημειώσει τις πιο υψηλές ανατιμήσεις είναι το αλουμινόχαρτο (+16,7%), αλλά και οι πάνες (+9,0%).
Διαβάστε επίσης:
Υπουργείο Οικονομικών: Παράταση υποβολής δικαιολογητικών για επιστρεπτέα προκαταβολή
Κωνσταντινούπολη: Ουκρανία και Ρωσία υπέγραψαν τη συμφωνία για την εξαγωγή σιτηρών – Τι προβλέπει
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ελληνικό Μετρό: Η απάντηση για την απευθείας ανάθεση 30 χιλ. ευρώ για το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης
- Δένδιας: Κλείνουν 137 στρατόπεδα – Aντι- drone σύστημα σε κάθε μονάδα του στρατού
- Novo Nordisk Hellas: Εορτασμός Παγκόσμιας Ημέρας Διαβήτη
- Boohoo: Άντλησε 39 εκατ. λίρες μέσω placement μετοχών – Δεν επιθυμεί τον μεγιστάνα Mike Ashley στο ΔΣ