Με το υπουργείο Ανάπτυξης να έχει προχωρήσει σε τροπολογία, «υποχρεώνοντας» τις επιχειρήσεις να δηλώνουν τα αποθέματά τους για επτά κατηγορίες προϊόντων ήδη οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αρχίζουν να βάζουν όριο στις αγορές σε συγκεκριμένα προϊόντα.
Προληπτικά πάντως – όπως επισημαίνουν πηγές τους- και προκειμένου να αποφύγουν τις ανεξέλεγκτες αγορές των καταναλωτών καθώς και των επιχειρήσεων που σπεύδουν για μεγάλες ποσότητες. Πρόκειται για προϊόντα όπως ηλιέλαιο και άλευρα, στα οποία η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία έχει προκαλέσει αναταράξεις όσον αφορά στην προμήθειά τους δεδομένου ότι Ρωσία και Ουκρανία τροφοδοτούν σε μεγάλο ποσοστό χώρες της Ευρώπης. Από τη μία οι δύο χώρες αποτελούν τους μεγαλύτερους σιτιβολώνες της Ευρώπης, από την άλλη η Ουκρανία προμηθεύει το 80% της Ευρώπης σε ηλιέλαιο.
Μιλώντας χθες στο mononews, o ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος τόνιζε πως δεν είμαστε ακόμα σε φάση «συναγερμού» όσον αφορά στην επάρκεια των συγκεκριμένων προϊόντων ενώ παράλληλα διευκρίνιζε ότι δεν υπάρχει στο προσκήνιο το ενδεχόμενο να επιβληθεί πλαφόν από πλευράς υπουργείου Ανάπτυξης στις πωλήσεις των συγκεκριμένων προϊόντων.
Σχολιάζοντας δε το γεγονός ότι τα σούπερ μάρκετ βάζουν όριο στις αγορές, σημείωνε ότι οι «ελλείψεις» – εντός εισαγωγικών- για τις οποίες γίνεται λόγος, προκύπτουν λόγω της ανησυχίας που υπάρχει για μη επάρκεια του προϊόντος που οδηγούν σε ανεξέλεγκτες αγορές και αύξηση της ζήτησης.
Τι κάνουν τα σούπερ μάρκετ
Από την πλευρά τους τα σούπερ μάρκετ επιχειρούν προληπτικά να βάλουν φρένο σε αγορές μεγάλων ποσοτήτων, με πηγές από τις μεγάλες αλυσίδες να διευκρινίζουν ωστόσο ότι δεν υπάρχει ζήτημα αποθεμάτων.
Συγκεκριμένα, η αλυσίδα Σκλαβενίτης συνεχίζει τους περιορισμούς – μόνο ωστόσο στο ηλεκτρονικό της κατάστημα Sklavenitis.gr- στις αγορές σε συγκεκριμένους κωδικούς σε άλευρα στο ηλιέλαιο και το αραβοσιτέλαιο (έως 4 τεμάχια) ενώ πλέον επεκτείνεται και στην κρυσταλλική ζάχαρη σε συγκεκριμένους κωδικούς.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος από χθες θέτει περιορισμούς σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα σε κωδικούς σε αραβοσιτέλαιο και ηλιέλαιο και άλευρα όλων των τύπων. Συγκεκριμένα, έως 3 συσκευασίες προϊόντων αραβοσιτέλαιου και ηλιέλαιου 1lt ή 2lt, έως 2 τεμάχια σπορέλαιου 5ltν και έως 3 τεμάχια στα άλευρα, για όλους τους τύπους.
Η αλυσίδα My Market έβαλε επίσης πλαφόν στις αγορές ηλιελαίου και στα φυσικά της καταστήματα πέραν των ηλεκτρονικών της καταστημάτων με τα οποία είχαν ξεκινήσει τους περιορισμούς. Συγκεκριμένα οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν τέσσερα τεμάχια για συσκευασίες του 1lt και 2 lt και έως ένα τεμάχιο για τις συσκευασίες των 5 lt. Πλαφόν υπάρχει επίσης και στο δίκτυο cash & carry.
Διαβάστε επίσης:
Τσουνάμι ακρίβειας: Πάνω από 2 ευρώ η τιμή του ψωμιού – Σε ποια προϊόντα των σούπερ μάρκετ παρατηρούνται απίστευτες αυξήσεις
Μετά το ηλιέλαιο είδος πολυτελείας και το κοτόπουλο – Έρχονται νέες ανατιμήσεις
Στα πρότυπα της πανδημίας η πλατφόρμα για σιτηρά – ηλιέλαιο – Τι προβλέπει η τροπολογία