ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σενάρια για νέες εξαγορές στα σούπερ μάρκετ κυκλοφορούν τις τελευταίες μέρες στην αγορά.
Ένα από αυτά θέλει τον Μασούτη να αναζητά και δεύτερη εξαγορά μετά την απόκτηση της Προμηθευτικής, προκειμένου να δώσει ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στην είσοδο του στην Αθήνα ενώ ένα άλλο θέλει την ΑΒ Βασιλόπουλος να εξετάζει το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε ανάλογη κίνηση για να τονώσει τις πωλήσεις της, οι οποίες λέγεται πως τελευταία παρουσιάζουν σημάδια κάμψης.
Πάντως, η διοίκηση της ΑΒ πριν από μερικούς μήνες διαμήνυε πως δεν προτίθεται να προχωρήσει σε κάποια επιθετική κίνηση τη φετινή χρονιά, αλλά θα περιμένει έως ότου ξεκαθαρίσει το τοπίο, και να «κάτσει η σκόνη» από την επαναλειτουργία των καταστημάτων της Μαρινόπουλος υπό την ομπρέλα του Σκλαβενίτη.
Τόνιζε μάλιστα πως δεν φαίνεται να υπάρχουν και ευκαιρίες στο λιανεμπόριο τροφίμων. Αυτά βέβαια ειπώθηκαν προτού η Μασούτης ανακοινώσει την απόφασή της να εισέλθει στην πρωτεύουσα, έναν προνομιακό χώρο των μεγάλων αλυσίδων.
Τα παραπάνω σενάρια έρχονται σε μια περίοδο που υπάρχει έντονος προβληματισμός στην αγορά για την πορεία ανάκαμψης της κατανάλωσης. Παρά τη βελτίωση του κλίματος στην οικονομία και τις θετικές προοπτικές που ακούγονται από διάφορες πλευρές για την επόμενη μέρα, υπάρχει μεγάλη ανησυχία για την εικόνα που παρουσιάζουν οι πωλήσεις τον Ιούνιο, παρά το μπαράζ προσφορών που είναι σε εξέλιξη.
«Η αγορά δεν πάει καλά… Βλέπω αρκετά σύννεφα μπροστά μας», σημειώνει χαρακτηριστικά στέλεχος μεγάλης γαλακτοβιομηχανίας. Εκτιμά μάλιστα πως και φέτος τα πράγματα θα είναι αρκετά δύσκολα, σημειώνοντας πως ενδεχομένως να μην έχουμε δει ακόμη τον πάτο με δεδομένο πως έρχονται νέες περικοπές στις συντάξεις.
Το ζητούμενο, όπως λέει, είναι η ανάκαμψη που υπάρχει στους οικονομικούς δείκτες να περάσει στην πραγματική οικονομία και να μεταφραστεί σε αύξηση των εισοδημάτων. «Μόνο έτσι, θα μπορέσει να τονωθεί η ζήτηση και να αυξηθούν οι τζίροι των επιχειρήσεων».
Να σημειωθεί πως σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Nielsen, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ επέστρεψε σχεδόν στα επίπεδα του 2005, με τις 10 μεγαλύτερες αλυσίδες να εκπροσωπούν το 79% της αγοράς. Την ίδια ώρα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής έχει επιστρέψει κοντά στα επίπεδα του 2011, ήτοι 15,2%, λόγω της πολύ υψηλής προωθητικής έντασης στα επώνυμα προϊόντα (51,7%).