ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με την τεράστια πίεση που δέχθηκαν μετά το ξέσπασμα της πανδημίας να αποκλιμακώνεται, μετά και την επαναλειτουργία του λιανεμπορίου, τα ηλεκτρονικά καταστήματα των μεγάλων σούπερ μάρκετ βρήκαν ρυθμό και αρχίζουν να εξυπηρετούν τις παραγγελίες ακόμη και αυθημερόν.
Πρόκειται για τεράστια πρόοδο εάν αναλογισθεί κανείς τις τεράστιες καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν ειδικά στο πρώτο lockdown.
Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το mononews.gr, με εξαίρεση τον Σκλαβενίτη, που η πρώτη διαθέσιμη ημέρα παράδοσης είναι μετά τέσσερις με πέντε ημέρες (σύμφωνα με ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του), ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market και Μασούτης παραδίδουν το αργότερο την επόμενη μέρα!
Βέβαια, ο Σκλαβενίτης ρίχθηκε στη μάχη του ηλεκτρονικού εμπορίου με δικό του κατάστημα (sklavenitis.gr), μόλις πριν από μερικούς μήνες (τον περασμένο Νοέμβριο). Μέχρι τότε εξυπηρετούσε αποκλειστικά και μόνο τις ηλεκτρονικές παραγγελίες μέσα από την πλατφόρμα διανομής φαγητού efood.gr.
Παράλληλα, δρομολογεί νέες σημαντικές επενδύσεις για την ενίσχυση των υποδομών του ηλεκτρονικού καταστήματός του, μεταξύ των οποίων η δημιουργία νέων «dark stores» (καταστήματα που ενσωματώνουν καινοτόμα συστήματα διαχείρισης και αποθήκευσης προϊόντων και ασχολούνται αποκλειστικά με την ετοιμασία των ηλεκτρονικών παραγγελιών).
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, οι διοικούντες τον Σκλαβενίτη έχουν ανάψει το «πράσινο φως» ώστε μέρος του φετινού budget ύψους 45 εκατ. ευρώ να κατευθυνθεί στη δημιουργία δυο νέων dark stores στην Αττική (σε βόρεια και νότια προάστια), αλλά και ενός ακόμη στη Θεσσαλονίκη που θα λειτουργήσουν εντός του έτους, με απώτερο στόχο να κερδίσουν και τη μάχη του ψηφιακού καναλιού.
«Ήρθε για να μείνει…»
Σταθερά προσηλωμένη στο ψηφιακό κανάλι είναι και η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία ήταν η πρώτη από τις μεγάλες αλυσίδες που επένδυσαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο πολύ πριν γίνει… μόδα ελέω πανδημίας. Ο επικεφαλής της θυγατρικής του ολλανδοβελγικού ομίλου, Ahold-Delhaize, Βασίλης Σταύρου από το βήμα διαδικτυακού συνεδρίου (Food Retail Forum 2021) προανήγγειλε την προσθήκη δεύτερου dark store, όπως αυτού που λειτουργεί ήδη στην περιοχή του Ρέντη το περασμένο Φθινόπωρο συνολικού εμβαδού 7.000 τ.μ (στοίχισε 10 εκατ. ευρώ και σήμερα απασχολεί περίπου 150 άτομα), προκειμένου να ανταποκριθεί στην ανάγκη για ταχύτατες παραδόσεις.
Ο κ. Σταύρου σημείωσε ακόμη ότι δρομολογούνται και άλλες κινήσεις για την καλύτερη και πιο προσωποποιημένη εξυπηρέτηση των πελατών, επισημαίνοντας πως παρ’ ότι αυξάνεται ο ανταγωνισμός από διάφορες πλευρές στον κόσμο του διαδικτύου, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις θα συνεχίσουν να διευρύνουν το μερίδιο τους, αν και με μικρότερους ρυθμούς σε σχέση με την περίοδο της πανδημίας. Αυτή τη στιγμή, πρόσθεσε, το ηλεκτρονικό κατάστημα (ab.gr) συνεισφέρει πάνω από το 3% των πωλήσεων της αλυσίδας από περίπου 0,5% που ήταν πριν την πανδημία.
Ο πονοκέφαλος της κερδοφορίας
Παρόμοια εκτίμηση εξέφρασε και ο επικεφαλής των My Market, Αριστοτέλης Παντελιάδης, ο οποίος υπογράμμισε τη βούλησή των ανθρώπων της εταιρείας να δουλέψουν με συνέπεια και μέθοδο για την ενδυνάμωση του ηλεκτρονικού καταστήματος τους (eshop.mymarket.gr). Υπογράμμισε ωστόσο πως το μεγάλο ζητούμενο για όλους τους λιανέμπορους που διατηρούν μεγάλο αριθμό φυσικών καταστημάτων είναι η κερδοφορία ενώ προειδοποίησε πως εάν δεν βρεθεί τρόπος το ψηφιακό κανάλι να γίνει κερδοφόρο, η μελλοντική ανάπτυξή του θα αρχίσει να «πονάει» τις εταιρείες.
«Πρέπει να γίνει δουλειά, για να μην τρώει από τη σάρκα μας…», ανέφερε χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, αυτή τη στιγμή η κατ’ οίκον παράδοση φθάνει να αναλογεί σε περίπου 20% του συνολικού κόστους, πιέζοντας ασφυκτικά τα περιθώρια κέρδους. Δήλωσε μάλιστα χαρούμενος γιατί στο ηλεκτρονικό κατάστημα των My Market κατάφεραν με πολύ κόπο να έχουν μια οριακή κερδοφορία.
Τον προβληματισμό του κ. Παντελιάδη συμμερίζεται ο επικεφαλής της Μασούτης, Γιάννης Μασούτης, ο οποίος μίλησε για την ανάγκη ανασχεδιασμού της κερδοφορίας του ηλεκτρονικού εμπορίου λέγοντας πως «τα πράγματα σήμερα είναι οριακά».
Ο κ. Μασούτης ανέφερε επίσης πως το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι μια τάση που θα μεγαλώσει τα επόμενα χρόνια και τόνισε πως προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και η εταιρεία του.
Αποκάλυψε μάλιστα πως εξετάζεται η ένταξη και άλλων εταιρειών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της εταιρείας, η οποία σκοπεύει να εξελιχθεί σε ένα marketplace. Αυτή τη στιγμή, η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα εξυπηρετεί 45 πόλεις σε όλη την Ελλάδα, χρησιμοποιώντας 58 καταστήματα ως «hub» για την εκτέλεση και αποστολή των ηλεκτρονικών παραγγελιών ενώ στην πλατφόρμα έχουν ενταχθεί ήδη you.gr του ομίλου Quest και η Βιοκαρπέτ.
Η συνεργασία με efood, Wolt και Box
Πέρα από τις επενδύσεις για την δημιουργία και αναβάθμιση των υποδομών που υποστηρίζουν τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, η πλειονότητα των παραπάνω αλυσίδων (που μπορεί να χαρακτηρισθούν και ως οι big 4 των σούπερ μάρκετ) διατηρεί συνεργασίες και με ηλεκτρονικές πλατφόρμες διανομής φαγητού: η Σκλαβενίτης με την efood.gr, η ΑΒ Βασιλόπουλος με την delivery.gr και η Μασούτης με την BOX της Cosmote. Επίσης, και τα My Market, είχαν ξεκινήσει και εφαρμόσει πιλοτικά συνεργασία με την Wolt.
Μια κίνηση που έγινε προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι τεράστιες καθυστερήσεις που παρατηρούνταν ειδικά στο πρώτο lockdown και να βελτιωθεί το κομμάτι του «last mile» (η παράδοση δηλαδή κατ’ οίκον), η διαχείριση του οποίου αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για όλους τους παίκτες του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Διαβάστε επίσης:
ΕΛΟΜΑΣ: Στο «μικροσκόπιο» της Επιτροπής Ανταγωνισμού – Αυτεπάγγελτη έρευνα
Ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ: Τι ζητούν οι καταναλωτές και ποιοι λιανέμποροι έχουν προβάδισμα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Φάμελλος: Η ακρίβεια και τα υπερκέρδη, το βασικό πολιτικό επίδικο της εποχής
- Ρωσία: Σύγκρουση τρένων στην περιφέρεια Μούρμανσκ – Περισσότεροι από 10 τραυματίες
- Τάσεις MRB: Στο 22,9% η ΝΔ και 14,2% το ΠΑΣΟΚ – Ποιες λέξεις εκφράζουν τους πολίτες
- Μπακογιάννης: Οι Τράπεζες είχαν ενημερώσει από τον Απρίλιο τον Δούκα για το χρηματοδοτικό κενό στο γήπεδο του ερασιτέχνη ΠΑΟ