Ισχυρή πτώση άνω του 24% σημειώνει η μετοχή της Snap μετά το κλείσιμο της συνεδρίασης της Πέμπτης στη Wall Street, καθώς τα έσοδα που ανακοίνωσε η εταιρεία δεν μπόρεσαν να πιάσουν τις εκτιμήσεις των αναλυτών, παρά το γεγονός πως οι ημερήσιοι χρήστες του Snapchat ήταν περισσότεροι από τις εκτιμήσεις.

Ειδικότερα η εταιρεία ανακοίνωσε για το τρίτο τρίμηνο προσαρμοσμένα κέρδη 8 σεντς ανά μετοχή, έναντι εκτίμησης για μικρές ζημιές.  Ωστόσο, παρά τα αιφνιδιαστικά προσαρμοσμένα κέρδη, η καθαρή ζημία της Snap αυξήθηκε κατά 400% στα 360 εκατομμύρια δολάρια, εν μέρει λόγω χρέωσης αναδιάρθρωσης 155 εκατομμυρίων δολαρίων.

Τα έσοδα της Snap διαμορφώθηκαν στα 1,13 δισ. δολάρια, έναντι εκτίμησης για έσοδα 1,14 δισ. δολάρια, την ώρα που οι καθημερινοί ενεργοί χρήστες της εφαρμογής έφτασαν τους 364 εκατομμύρια, έναντι πρόβλεψης για 358,2 εκατομμύρια. Κάτι που σημαίνει πως παρά την  αύξηση 19% των καθημερινών ενεργών χρηστών,  τα μέσα έσοδα ανά χρήστη μειώθηκαν κατά 11% σε σχέση με πέρσι, στα 3,11 δολάρια. Συνολικά, πάντως, τα έσοδα του τρίτου τριμήνου της Snap αυξήθηκαν κατά 6% από πέρυσι. Πρόκειται για τη πρώτη φορά που έπεσαν σε μονοψήφια ποσοστά από το ντεμπούτο της εταιρείας στο χρηματιστήριο το 2017.

Τον Αύγουστο, η Snap ανακοίνωσε ότι θα απολύσει το 20% των περίπου 6.000 εργαζομένων της εταιρείας ως μέρος ενός μεγάλου σχεδίου αναδιάρθρωσης . Οι αποζημιώσεις και τα σχετικά κόστη αποτελούσαν μεγάλο μέρος του κόστους αναδιάρθρωσης της περιόδου.

«Αυτό το τρίμηνο λάβαμε μέτρα για να εστιάσουμε περαιτέρω τις δραστηριότητές μας στις τρεις στρατηγικές μας προτεραιότητες: την ανάπτυξη της κοινότητάς μας και την εμβάθυνση της δέσμευσής της με τα προϊόντα μας, την εκ νέου επιτάχυνση και διαφοροποίηση της αύξησης των εσόδων μας και την επένδυση στην επαυξημένη πραγματικότητα», δήλωσε ο CEO του Snap Evan Spiegel σε δήλωση του.

Η αύξηση των χρηστών «συνεχίζει να επεκτείνει τη μακροπρόθεσμη ευκαιρία μας καθώς προχωράμε σε αυτό το ασταθές μακροοικονομικό περιβάλλον», είπε.

Η Snap ανέφερε επίσης σε επιστολή προς τους επενδυτές ότι δεν θα δώσει καθοδήγηση για το δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο.

«Η προβολή των εσόδων με το μέλλον παραμένει απίστευτα προκλητική και αυτό επιδεινώνεται από το γεγονός ότι τα έσοδα στο τέταρτο τρίμηνο δημιουργούνται συνήθως δυσανάλογα στο δεύτερο μισό του τριμήνου, γεγονός που μειώνει περαιτέρω την προβολή μας», δήλωσε η εταιρεία.

Η εταιρεία πρόσθεσε ότι «είναι πιθανό ότι η αύξηση των εσόδων από έτος σε έτος θα επιβραδυνθεί καθώς προχωράμε στο τέταρτο τρίμηνο, σε μεγάλο βαθμό λόγω του γεγονότος ότι το τέταρτο τρίμηνο ήταν ιστορικά σχετικά περισσότερο εξαρτώμενο από τα διαφημιστικά έσοδα προσανατολισμένα στα brand, τα οποία μειώθηκαν ελαφρά σε ετήσια βάση το πιο πρόσφατο τρίμηνο».

Την ίδια ώρα, εμπόδιο για τη Snap αποτελεί η ενημέρωση απορρήτου για το iOS για το 2021, καθώς αποδυναμώνει την δυνατότητα της Snap να παρακολουθεί τους χρήστες για να τους προσφέρει πιο προσωποποιημένες διαφημίσεις. Αντίπαλες εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, κυρίως το Facebook, έχουν πληγεί παρόμοια από τις αλλαγές της Apple. Η Meta ανακοινώνει τριμηνιαία αποτελέσματα την επόμενη εβδομάδα.

Η οικονομική επιβράδυνση και η πιθανότητα ύφεσης οδήγησαν επίσης πολλούς διαφημιστές σε παύση ή μείωση των δαπανών για τις καμπάνιες τους.

Οι μετοχές της Snap έχουν χάσει πάνω από τα τρία τέταρτα της αξίας τους φέτος και έχουν υποχωρήσει περισσότερο από 30% από τον Ιούλιο, όταν η εταιρεία ανέφερε τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου που έχασαν επίσης τις εκτιμήσεις.  Όπως και το δεύτερο τρίμηνο, το διοικητικό συμβούλιο της Snap ενέκρινε ένα πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ύψους έως και 500 εκατομμυρίων δολαρίων.

Εάν η μετασυνεδριακή  πτώση της μετοχή  επαληθευτεί και στην κανονική διαδικασία της Παρασκευής, η Snap κινδυνεύει να βρεθεί στο χαμηλότερο σημεία από τις αρχές του 2019, αναφέρει το CNBC.