Περίοδος ιδιαίτερης δυσκολίας, αλλά και σημαντικών ευκαιριών, αποδείχθηκε το διάστημα της πανδημίας, «εκτοξεύοντας» τις επιδόσεις, αλλά και την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, με μεγάλους κερδισμένους εταιρείες που είχαν ήδη δυναμική παρουσία στον συγκεκριμένο χώρο, όπως η Skroutz, η οποία είδε την κερδοφορία της να αυξάνεται 150% το 2020 και τις πωλήσεις της σχεδόν να διπλασιάζονται στο ίδιο διάστημα.
Την ίδια ώρα, οι ίδιες συνθήκες / περιορισμοί που οδήγησαν στο μεγάλο «boom» του e-commerce φάνταζαν ως απειλή για πολλές, πιο παραδοσιακές, με βάση τα κανάλια πωλήσεών τους, εμπορικές επιχειρήσεις που είχαν από μηδενική εώς μικρή παρουσία στον χώρο των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Παρόλα αυτά, όπως συμβαίνει πάντα σε εποχές κρίσης, υπάρξαν και πολλές επιχειρήσεις που είδαν την πρόκληση ως ευκαιρία και κατάφεραν να διαφοροποιηθούν και να μεγαλώσουν, παίρνοντας προβάδισμα και για την επόμενη μέρα, καθώς εκτιμάται ότι η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην καταναλωτική συμπεριφορά θα έχει, σε μεγάλο βαθμό, μόνιμο και όχι παροδικό χαρακτήρα.
Ιστορίες επιτυχίας βγαλμένες από τη ζωή
Ποιες είναι, όμως, αυτές οι επιχειρήσεις και πώς τα κατάφεραν;
Όπως στα περισσότερα -αν όχι σε όλα- τα success stories, η επιτυχία είναι θέμα ομάδας, συνεργασίας, ανθρώπων. Και η ύπαρξη ενός ισχυρού και έμπειρου συνεργάτη σε μια τέτοια προσπάθεια είναι καταλυτική.
Αυτόν τον ρόλο κλήθηκε εκ των συνθηκών, αλλά θέλησε επίσης, να παίξει το Skroutz Marketplace.
Από τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της, η Skroutz βάζει σε προτεραιότητα τις ανάγκες του καταναλωτή και στηρίζει τους συνεργάτες της για να μεγαλώσουν την επιχείρησή τους. Και την περίοδο που τα υποχρεωτικά lockdowns έφεραν σε αδιέξοδο πολλές επιχειρήσεις, η Skroutz μέσω του Skroutz Marketplace κατάφερε να δώσει τη λύση, απαντώντας στις πραγματικές ανάγκες τους.
Με τη συμμετοχή τους στο Skroutz Marketplace, η Skroutz αναλαμβάνει τα κόστη και τις καθημερινές διαδικασίες που απαιτούν χρόνο και κόπο από τους συνεργάτες. Τα καταστήματα το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να εισάγουν τα προϊόντα τους και να αποδεχτούν τις παραγγελίες. Η Skroutz διεκπεραιώνει τις αποστολές, διαχειρίζεται τις ακυρώσεις και τις επιστροφές, παρέχει υποστήριξη στους πελάτες και διασφαλίζει ασφαλείς πληρωμές, ενώ παράλληλα τους δίνει πρόσβαση σε 9 εκατ. χρήστες για να πουλήσουν τα προϊόντα τους.
Η αγορά είναι οι άνθρωποί της
Όμως, η αγορά είναι οι άνθρωποί της. Οι άνθρωποι που ονειρεύονται, οραματίζονται, σχεδιάζουν, εργάζονται για να κάνουν πράξη ιδέες που θα διευκολύνουν ή και θα κάνουν καλύτερη τη ζωή των καταναλωτών. Γι’ αυτό και η Skroutz μάς συστήνει μερικούς από τους συνεργάτες της, που αντέδρασαν άμεσα και αποτελεσματικά, καταφέρνοντας όχι μόνο να αντεπεξέλθουν στις δυσκολίες της περιόδου, αλλά και να μεγαλώσουν την επιχείρησή τους κάνοντας το μεγάλο ψηφιακό «άλμα» κατά τη διάρκεια της πανδημικής κρίσης.
«Ιστορίες πίσω από το κουμπί», λοιπόν… Ιστορίες ανθρώπων που αγαπούν αυτό που κάνουν, που παρουσιάζουν την πορεία τους, τις δυσκολίες και τις ανησυχίες τους, για να ανακαλύψουμε όλοι τα πρόσωπα και τις επιχειρήσεις που βρίσκονται πίσω από τα εκατομμύρια προϊόντα της Skroutz. Ιστορίες επιχειρήσεων που μπορούν να λειτουργήσουν ως πηγή έμπνευσης και για άλλες, σε έναν κόσμο που αλλάζει μέρα με τη μέρα.
Όπως η ιστορία του Άκη Παινεσάκη από τα Χανιά και του Italian Factory Outlet, ενός ανθρώπου που ναι μεν κατάφερε να κατακτήσει τον χώρο της μόδας, με 6 επιτυχημένα καταστήματα ένδυσης, όμως του έλειπε κάτι σημαντικό: η online παρουσία. Χάρη στο Skroutz, οι πωλήσεις των καταστημάτων του απογειώθηκαν, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία του.
Ή η ιστορία της Ειρήνη Κωνσταντίνου από την Άνδρο, που 32 χρόνια μετά το ξεκίνημα της επιχείρησης από τους γονείς της, ανέλαβε να συνεχίσει την οικογενειακή παράδοση. Με την είσοδό της στο Skroutz, η Ειρήνη κατάφερε να μετατρέψει τα δύο μικρά εποχιακά τους καταστήματα σε μια επιτυχημένη online επιχείρηση που λειτουργεί όλο τον χρόνο.
Η ιστορία του Σπύρου Ράπτη που, μετά από 13 χρόνια στον χώρο της καφεστίασης, απασχολούμενος ως βοηθός σερβιτόρου, barman και bar manager, θέλησε να συνδέσει τη μέρα με τη νύχτα και να ακολουθήσει τον δικό του επαγγελματικό δρόμο. Έτσι, το 2017 ξεκίνησε δειλά δειλά το όνειρό του με μια αποθήκη χονδρικής πώλησης ποτών κι ένα βανάκι. Έξι μήνες μετά, άνοιξε και την QAVAR. Ένα μικρό κατάστημα λιανικής, στα δυτικά προάστια, με εξειδίκευση στα σπάνια και εκλεκτά ποτά. Συνεχίζοντας να δουλεύει παράλληλα και στον χώρο της χονδρικής, όταν ξεκίνησε το δεύτερο lockdown και έκλεισαν μαζικά τα μαγαζιά της εστίασης, ο τζίρος της επιχείρησής του έπεσε κυριολεκτικά στο μηδέν. Ο Σπύρος ήξερε ότι για να μπορέσει να επιβιώσει η επιχείρησή του έπρεπε να βρει έναν τρόπο να συνεχίσει να κινεί το εμπόρευμά του. Τότε, του ήρθε και η ιδέα να δοκιμάσει να πουλήσει τα προϊόντα του online μέσω του Skroutz. Μπαίνοντας στο marketplace του Skroutz, ο Σπύρος όχι μόνο αύξησε κατακόρυφα τις πωλήσεις του, αλλά είχε την ευκαιρία να μελετήσει τον ανταγωνισμό και να ανακαλύψει τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Με αυτό τον τρόπο, κατάφερε να εντοπίσει νέους, φθηνότερους προμηθευτές και να προβλέψει τις τάσεις της κατηγορίας των ποτών, που τον βοήθησε τόσο στην επιλογή εμπορεύματος για το κατάστημά του, όσο και στις συνεργασίες του στον τομέα της χονδρικής. Παράλληλα, κατάφερε να ξεπεράσει τα σύνορα της περιοχής του και να ανοίξει την αγορά του σε περισσότερες περιοχές της Αττικής με τεράστιο ενδιαφέρον στα premium ποτά, όπως τα βόρεια και νότια προάστια. Σήμερα, με 3.500 ενεργά προϊόντα στο skroutz.gr, συνεχίζει να ονειρεύεται ένα ακόμα πιο δυνατό μέλλον για την επιχείρησή του.
Ή του Άγγελου Τσαρουχά και των αδερφών του, ιδιοκτητών της MG PLUS, μιας εκ των πιο δημοφιλών επιχειρήσεων με επώνυμα νεανικά ρούχα στο κέντρο της Αθήνας. Μετά από αρκετά χρόνια προσπάθειας να μπουν στο online εμπόριο, το Skroutz ήρθε στη ζωή τους για να τους δείξει τον εύκολο δρόμο για online πωλήσεις. «Από τότε που μπήκαμε στο Skroutz δεν σταματάνε να χτυπάνε τα τηλέφωνα. Ήταν σαν διαφήμιση για εμάς. Έβλεπαν τα προϊόντα μας στο Skroutz και έρχονταν και στα φυσικά μας καταστήματα για αγορές», λέει ο Άγγελος που έχει ανεβάσει πάνω από 2.500 προϊόντα στο skroutz.gr και οι online πωλήσεις αποτελούν το 25% των συνολικών ημερήσιων πωλήσεών τους. Στόχος του είναι να συνεχίσει να αυξάνει τις πωλήσεις τους μέσω του Skroutz, ώστε στο μέλλον να αποτελέσει γι’ αυτούς το τρίτο τους κατάστημα, αλλά και να εδραιώσει τη συνολική τους παρουσία στο διαδίκτυο.
Οι ιστορίες πολλές. Πολύ περισσότεροι, όμως, οι άνθρωποι που είδαν την προσπάθειά τους να ανταμείβεται, δικαιώνοντας τις επιλογές τους και δίνοντάς τους την ευκαιρία να απευθυνθούν ως επιχειρήσεις, αλλά και ως εργοδότες, σε πολύ περισσότερο κόσμο. Γιατί, η αλήθεια είναι, πως η αγορά είναι, πάνω απ’ όλα, οι άνθρωποί της. Επιχειρηματίες, εργαζόμενοι και πελάτες. Μέσα σ’ αυτούς κι εμείς.
- Πιτσιλής: «Οι προσπάθειές μας για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής αποδίδουν καρπούς»
- ΑΑΔΕ: Σημαντική μείωση του κενού ΦΠΑ στην Ελλάδα
- Στο Ταμείο Ανάκαμψης η διενέργεια προληπτικών ελέγχων για σοβαρά γενετικά νοσήματα
- Γαλλία: Επιβεβαιώθηκε η ετυμηγορία για Σαρκοζί – Θα φοράει ηλεκτρονικό βραχιολάκι για ένα χρόνο