• Business

    Skroutz.gr: Ξεκίνησαν από ενα γκαράζ (όπως η Amazon)

    Οι επικεφαλής του Skroutz.gr. Βασίλης Δήμος, Γιώργος Αυγουστίδης και Γιώργος Χατζηγεωργίου


    Η ιδέα των τριών ηλεκτρολόγων μηχανικών, του Γιώργου Χατζηγεωργίου, του Βασίλη Δήμου και του Γιώργου Αυγουστίδη, έμελλε να γίνει μια από τις πιο επιτυχημένες εταιρίες ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα. Η μηχανή αναζήτησης και σύγκρισης τιμών Skroutz.gr που ιδρύθηκε το 2005, με ίδιους πόρους και «κεφάλαιο» την προσωπική εργασία των τριών, έγινε αργότερα ΑΕ, ενώ πριν λίγα χρόνια το 50% εξαγοράστηκε από την εισηγμένη Dionic.

    Το εγχείρημα μιας παρέας φίλων εξελίχθηκε ραγδαία σε μία υγιή Ελληνική εταιρεία τεχνολογίας, η οποία απασχολεί πλέον ανθρώπινο δυναμικό 90 ατόμων και στεγάζεται σε έναν χώρο υπερσύγχρονων προδιαγραφών 1.100 τ.μ. στη Νέα Ιωνία. Μάλιστα, από το 2013, η εταιρεία δραστηριοποιείται επίσης στην Τουρκία (με το Alve.com), ενώ σύντομα αναμένεται το ξεκίνημα της στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας.

    Κέρδισε το στοίχημα 

    Στο πέρασμα των ετών το Skroutz κέρδισε την προτίμηση των καταναλωτών, ως ένα ισχυρό εργαλείο έρευνας και ενημέρωσης τιμών των προϊόντων στα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα. Πλέον, η ιστοσελίδα καταγράφει μηνιαίως πάνω από 13,5 εκατομμύρια sessions και υποδέχεται περισσότερους από 4,7 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες, οι οποίοι εμπιστεύονται το Skroutz για να κάνουν τις online αγορές τους πιο απλές και πιο αξιόπιστες.

    Η σύγκριση προϊόντων, η δυνατότητα δημιουργίας wish lists με ειδοποιήσεις για τις πτώσεις τιμών σε πραγματικό χρόνο, οι αξιολογήσεις προϊόντων και καταστημάτων και αρκετές mobile ευκολίες για όσους προτιμούν φορητές συσκευές, είναι μερικές μόνο από τις λειτουργίες που δημιούργησε το Skroutz και που διαμορφώνουν το νέο τοπίο στο e-shopping των Ελλήνων.

    Γιώργος Χατζηγεωργίου. Ετών 40. Διευθύνων Σύμβουλος και Συνιδρυτής της Skroutz
    Γιώργος Χατζηγεωργίου. Ετών 40. Διευθύνων Σύμβουλος και Συνιδρυτής της Skroutz

    Όπως αφηγείται ο ίδιος ο κ. Γιώργος Χατζηγεωργίου στο blog του Skroutz «θυμάμαι ακόμη το πόσο ενθουσιάστηκα με την ιδέα: ένα “ρομποτάκι” που θα μαζεύει τις τιμές των προϊόντων από τα ηλεκτρονικά καταστήματα και θα τις δείχνει σε μία απλή σελίδα. Όπως ξεκινούν άλλωστε οι περισσότερες ιδέες, ο σκοπός ήταν να λύσω πρώτα ένα δικό μου πρόβλημα και να πειραματιστώ με τεχνολογίες που ήθελα να μάθω καλύτερα. Η προοπτική μιας εταιρείας δε βρισκόταν καν στο πίσω μέρος του μυαλού μου, η δε έννοια της startup ήταν ακόμα μακριά (είμαστε ακόμη στο 2005, το Twitter δεν υπάρχει και το Facebook είναι ακόμα άγνωστο εκτός Αμερικής).

    Λίγους μήνες αργότερα και ενώ το site αρχίζει να κερδίζει σε δημοτικότητα και να απαιτεί αρκετές ώρες ενασχόλησης, στράφηκα σε φίλους και γνωστούς για βοήθεια. Ο Γιώργος Αυγουστίδης ενθουσιάστηκε αμέσως, ο Βασίλης Δήμος ήταν επιφυλακτικός με την ιδέα, αλλά πάντα πρόθυμος ως μηχανικός να μπλεχτεί με τις τεχνικές λεπτομέρειες.

    Το 2006 εξακολουθούμε να διατηρούμε τις πρωινές μας δουλειές (Forty Two) για βιοποριστικούς λόγους, ενώ παράλληλα δουλεύουμε το Skroutz στον ελεύθερο μας χρόνο, ο οποίος λιγοστεύει ολοένα και περισσότερο. Παρ’ όλο που το Skroutz δεν είναι σε θέση να μας συντηρήσει, αποφασίζουμε κάποια στιγμή να ασχοληθούμε μόνο με την ιστοσελίδα, αφού έτσι και αλλιώς δεν μας άφηνε χρόνο για τίποτα άλλο.

    Έτσι, λοιπόν, το 2007 ιδρύουμε εταιρεία και ξεκινάμε να προσλαμβάνουμε τα πρώτα μέλη της ομάδας. Από εκεί και πέρα η πορεία του Skroutz συνεχίζει να είναι πάντα ανοδική, με την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σχεδόν να διπλασιάζεται κάθε χρόνο. Τα 4 άτομα σε ένα γκαράζ, έγιναν πολύ γρήγορα μια παρέα 15 ατόμων σε μεγαλύτερα γραφεία στο Μενίδι και σχεδόν 90 σε ακόμα πιο καινούργια γραφεία».

    Με +80% “έτρεξαν” πέρυσι οι πωλήσεις της

    Πέρυσι οι καθαρές πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν σε 4,5 ευρώ, αυξημένες κατά 80% έναντι του 2013, τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν σε 865.000 ευρώ έναντι 282.000 ευρώ ενώ τα κέρδη μετά από φόρους σχεδόν τριπλασιάσθηκαν αγγίζοντας τα 601.000 ευρώ από 211.000 ευρώ που ήταν το 2013. Πλέον, το Skroutz φιλοξενεί πάνω από 1.500 ηλεκτρονικά καταστήματα (αύξηση 25% σε σχέση με το 2013) και 8,2 εκατομμύρια διαθέσιμα προϊόντα σε 1.250 κατηγορίες.

    Επίσης θα πρέπει να τονισθεί ότι η σελίδα υποδέχτηκε κατά μέσο όρο 3,5 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες μηνιαίως (αύξηση 41,6%), συνολικά για όλο το έτος καταγράφηκαν 110.251.109 sessions χρηστών.Oι χρήστες του Skroutz αναζήτησαν μέσα στη χρονιά περισσότερα από 126,5 εκατομμύρια προϊόντα. Την ίδια ώρα η mobile κίνηση του Skroutz αυξήθηκε σε ποσοστό 176,2%, με τους καταναλωτές να προτιμούν ολοένα και περισσότερο τις φορητές συσκευές τους για να επισκεφτούν τη σελίδα και συγκεκριμένα τις συσκευές phablets και tablets με μεγάλη οθόνη. Μάλιστα, εξίσου σημαντική αύξηση παρατηρείται και στη χρήση των mobile apps του Skroutz, με 17.000 χρήστες ανά ημέρα από συσκευές iOS και Android.



    ΣΧΟΛΙΑ