Ο Σκλαβενίτης, leader στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, μεγαλώνει όλο και περισσότερο το αποτύπωμά της στη βιομηχανία.

Χαρακτηριστικό είναι ότι μια εκ των βιομηχανικών δραστηριότητών της, η επεξεργασία και τυποποίηση κρέατος μέσω της Meat House έχει σχεδόν διπλασιάσει τον τζίρο της σε μια τριετία και έχει τετραπλασιάσει την κερδοφορία της.

Η Meat House που ιδρύθηκε το 2016 και ελέγχεται κατά 100% από τη Γλάρος -το πιο ισχυρό brand συμφερόντων της οικογένειας στη βιομηχανία- πέτυχε πέρυσι αύξηση πωλήσεων κατά 34,68%.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της χρήσης 2023 που δημοσιεύτηκαν χθες ο κύκλος εργασιών της Meat House διαμορφώθηκε σε 32,515 εκατ. ευρώ από 24,143 εκατ. ευρώ το 2022 και από 17,101 εκατ. ευρώ το 2021.

Τα συνολικά έξοδα της χρήσης ανήλθαν σε 31,722 εκατ. ευρώ εμφανίζοντας μια αύξηση της τάξης του 32,61%.

Αύξηση κατά 32,2% σημείωσε και το κόστος πωληθέντων που ανήλθε στο ποσό των 30,431 εκατ. ευρώ ενώ σημαντική αύξηση (+40,43%) σημείωσαν και οι λοιπές δαπάνες που διαμορφώθηκαν στο 1,291 εκατ. ευρώ.

Υπερτριπλασιασμός κερδοφορίας

Εντυπωσιακές είναι οι επιδόσεις όμως και στην κερδοφορία με τα κέρδη προ φόρων να έχουν υπερτριπλασιαστεί. Διαμορφώθηκαν στο ποσό των 800,420 χιλ. ευρώ έναντι 247,668 χιλ. ευρώ κάνοντας άλμα κατά 223,18% σε σχέση με το 2022.

Η εκτίναξη της κερδοφορίας αποδίδεται από τη διοίκηση της εταιρείας υπό τον Στέφανο Ξηράκη στην αύξηση των πωλήσεων σε συνδυασμό με τη βελτίωση του μικτού περιθωρίου κέρδους. Το σύνολο του ενεργητικού – παθητικού την 31.12.2023 διαμορφώθηκε στο ποσό των 9,570 εκατ. ευρώ ενώ το σύνολο της καθαρής θέσης στο ποσό των 2,176 εκατ. ευρώ.

Αυξήθηκε κατά 27% ο αριθμός των εργαζομένων
Σε ό,τι αφορά το προσωπικό στην περσινή χρήση σημειώθηκε άνοδος κατά 27,1%. Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις ο μέσος όρος των εργαζομένων το 2023 ήταν 75 από 59 το 2022.

Ισχυρές επιδόσεις και φέτος

Για τη φετινή χρονιά με βάση τη μέχρι τώρα πορεία η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι οι επιδόσεις της θα είναι καλές και με θετική κερδοφορία.

«Στόχος για την επόμενη χρήση είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της Εταιρίας, η βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων της, η μείωση του κόστους – όπου αυτό είναι εφικτό – και η αύξηση της κερδοφορίας. Ως διοίκηση της εταιρείας, θα συνεχίσουμε και θα εντείνουμε τις προσπάθειές μας για την επίτευξη νέων, υψηλότερων στόχων, για την χρήση 2024 και για τις επόμενες» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Πάντως στις προκλήσεις και στους κινδύνους για την οικονομία ειδική αναφορά γίνεται στα ακραία καιρικά φαινόμενα πέρυσι διάφορες περιοχές της χώρας και ιδιαίτερα στις καταστροφικές πλημμύρες στην περιφέρεια Θεσσαλίας.

Όπως αναφέρεται, βραχυπρόθεσμα είναι πιθανό να ενταθούν οι ανοδικές πιέσεις στις τιμές των τροφίμων, ενώ, μεσοπρόθεσμα, ενδέχεται να επέλθει επιδείνωση του εμπορικού ισοζυγίου τόσο λόγω μείωσης των εξαγωγών αγαθών, όσο και λόγω αναπλήρωσης, μέσω εισαγωγών αγαθών, της απολεσθείσας αγροτικής και κτηνοτροφικής παραγωγής που προοριζόταν για εγχώρια κατανάλωση.

Διαβάστε επίσης:

Pavel Durov: Πώς ο δημιουργός του Telegram έγινε «βασιλιάς» του αμφιλεγόμενου και του περιθωρίου