• Business

    Σκλαβενίτης-Lidl-Αλφαμέγα: Μάχη για τρεις στην αγορά της Κύπρου

    • Άννα Διανά
    Γεράσιμος Σκλαβενίτης Σκλαβενίτης, Μάρτιν Μπραντενμπούργκερ Lidl, Ανδρέας Παπαέλληνας Αλφαμέγα

    Γεράσιμος Σκλαβενίτης Σκλαβενίτης, Μάρτιν Μπραντενμπούργκερ Lidl, Ανδρέας Παπαέλληνας Αλφαμέγα


    Ανατρέπει τα δεδομένα στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου της Κύπρου το νέο deal της Σκλαβενίτης.

    Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας εξαγοράς της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Papantoniou, που ανακοινώθηκε χθες, ο market leader της εγχώριας αγοράς βάζει πλώρη για την κατάκτηση της κορυφής στην αγορά σούπερ στην κυπριακή αγορά σούπερ μάρκετ.

    Προσθέτει στο  δίκτυό της εννέα καταστήματα φτάνοντας συνολικά τα 27, ενισχύει την παρουσία της και  το οικονομικό  της  αποτύπωμα στη Μεγαλόνησο  και αποκτά την κρίσιμη μάζα που της λείπει για να «κονταροχτυπηθεί» για την πρωτιά με τους ισχυρούς παίκτες που κυριαρχούν στην αγορά. Τη Lidl και την κυπριακή Αλφαμέγα του ομίλου Παπαέλληνα.

    Πηγές με γνώση της αγοράς σημειώνουν ότι στην πρώτη θέση έχει  περάσει η Lidl με τις πωλήσεις να υπολογίζεται  ότι έχουν ξεπεράσει τα 350 εκατ. ευρώ. Η παρουσία της πολυεθνικής στην Κύπρο μέσω της θυγατρικής της Lidl Κύπρου μέτρα 14 χρόνια και με επενδύσεις άνω των 225 εκατ. ευρώ έχει καταφέρει να στήσει ένα δίκτυο 22 καταστημάτων, ένα logistic center και  όπου απασχολούνται περισσότεροι από 700  εργαζόμενοι.

    Εξίσου σημαντική δύναμη και με ισχυρό αποτύπωμα είναι και οι Υπεραγορές Αλφαμέγα. Με ιστορία από το 1996 η αλυσίδα σούπερ μάρκετ του ομίλου Παπαέλληνα με ένα δίκτυο 19 καταστημάτων, μεταξύ των οποίων και δύο convenience stores στις μαρίνες Λεμεσού και Αγίας Νάπας, καθώς και ηλεκτρονικό κατάστημα που εξυπηρετεί τους καταναλωτές σε όλη την Κύπρο μέσω δύο κέντρων διανομής σε Λάρνακα και Λεμεσό τζιράρει περί τα 350  εκατ. ευρώ.

    Επτά χρόνια παρουσίας στην Κύπρο

    Η παρουσία της Σκλαβενίτης στην Κύπρο μετρά ήδη επτά χρόνια όταν μετά τη μεταβίβαση του δικτύου της Μαρινόπουλος πέρασε στον έλεγχό της και η δραστηριότητα της αλυσίδας στη Μεγαλόνησο. Διαθέτοντας 18 καταστήματα (τα πρώην Carrefour),  οκτώ καταστήματα στη Λευκωσία, δύο στην Πάφο, πέντε στη Λεμεσό, δύο στη Λάρνακα και ένα στο Παραλίμνι στα οποία απασχολούνται περίπου 1.500 εργαζόμενοι, έχει κατακτήσει ήδη στην τρίτη θέση της αγοράς. Με συνολικές πωλήσεις 200 εκατ.  ευρώ και τον επιπλέον τζίρο  που θα αθροίσει με την εξαγορά της Παπαντωνίου η Σκλαβενίτης θα αθροίζει συνολικά τζίρο κοντά στα 320 εκατ. ευρώ βάζοντας πλώρη για  την διεκδίκηση ηγετικής θέσης στην αγορά.

    Η Υπεραγορές Παπαντωνίου άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Χλώρακα της Πάφου το 1987. Σήμερα αριθμεί εννέα καταστήματα, ενώ από το 2018 λειτουργεί υπερσύγχρονο κέντρο διανομής για καλύτερο χειρισμό των αποκλειστικών εισαγωγών και της ιδιωτικής ετικέτας Παπαντωνίου. Παράλληλα, έχει επενδύσει στη δημιουργία σύγχρονης μονάδας μεταποίησης και συσκευασίας φρέσκων κρεάτων, φρούτων και λαχανικών. Απασχολεί 769 εργαζόμενους οι  οποίοι θα συνεχίσουν να απασχολούνται στο νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς που θα προκύψει μετά την έγκριση της συμφωνίας εξαγοράς από την αρμόδια Επιτροπή Ανταγωνισμού.

    Το ισχυρό αποτύπωμα της Παπαντωνίου και οι ταμπέλες

    Έχει ισχυρό αποτύπωμα σε κάποιες περιοχές όπως η Πάφος που είναι και η έδρα της, όπου έχει πέντε καταστήματα. Έχει ισχυρό και αναγνωρίσιμο brand και δεν είναι γνωστό ακόμη αν η Σκλαβενίτης θα αλλάξει ταμπέλες στα καταστήματα που θα εντάξει στο  δίκτυό της. Σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία είναι ακόμη νωρίς για τον σχεδιασμό, καθώς θα απαιτηθεί κάποιο χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση της εξαγοράς.

    Η νέα εξαγορά της Σκλαβενίτης στην Κύπρο «κυοφορείται» μήνες, όπως και η φημολογία ότι η διοίκησή υπό τον Γεράσιμο Σκλαβενίτη, έχει στραμμένο το βλέμμα και σε άλλες αγορές του εξωτερικού χωρίς να αποκλείονται και χώρες της Κεντρικής Ευρώπης. Η φημολογία περί εισόδου στην πολωνική αγορά διαψεύστηκε από πηγές της εταιρείας σημειώνοντας ότι εστιάζεται στην ανάπτυξη της εγχώριας αγοράς.

    Η επέκταση της εταιρείας που φτάνει σχεδόν τα 5 δισ. σε μια μικρή αγορά όπως η ελληνική, παραμένει στο πλάνο είτε μέσω επέκτασης στα Βαλκάνια, κάτι που φαντάζει ως πιο ρεαλιστικό σενάριο, είτε σε κάποια αγορά της βόρειας Ευρώπης. Βήμα το οποίο θα διεθνοποιήσει μια κορυφαία λιανεμπορική επιχείρηση, η οποία μάλιστα αποτελεί τη μοναδική ελληνική εταιρεία του κλάδου που για δύο συνεχόμενες χρονιές συμπεριλαμβάνεται στη λίστα των 250 κορυφαίων εταιρειών παγκοσμίως.

    Διαβάστε επίσης

    Σκλαβενίτης: Εξαγορά των υπεραγορών Παπαντωνίου στην Κύπρο

    Endless EC: Κόντρα στις πολυεθνικές επεκτείνεται με δικό της brand στα απορρυπαντικά

    Τάκης Θεοδωρικάκος: Τι αλλάζει στα βρεφικά γάλατα, ποια μέτρα κατά της ακρίβειας παρατείνονται



    ΣΧΟΛΙΑ