Με πωλήσεις-ρεκόρ και κερδοφορία για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το 2021, η Σκλαβενίτης, κατακτά για άλλη μία χρονιά την κορυφή στο εγχώριο λιανεμπόριο.

Με τον τζίρο μια «ανάσα» από τα 4 δισ. ευρώ,  ενισχυμένο κατά 5,1% σε σχέση με το 2020, όταν οι πωλήσεις στο σύνολο των σούπερ μάρκετ το 2021 αυξήθηκαν κατά 1,3%, ο όμιλος Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη ισχυροποιεί και θωρακίζει την ηγετική θέση στην αγορά μεγαλώνοντας σημαντικά την απόσταση από τους ανταγωνιστές του.

Επιτυγχάνοντας επιστροφή στην κερδοφορία για δεύτερη συνεχόμενη και διευρύνοντας τις πωλήσεις και το μερίδιο αγοράς, ο όμιλος Σκλαβενίτη, κέρδισε το στοίχημα της πρόκλησης να διαχειριστεί το μεγαλύτερο δίκτυο καταστημάτων, που προέκυψε μετά το deal εξαγοράς και διάσωσης της Μαρινόπουλος.

Μπορεί να έχει ακόμη σημαντικές υποχρεώσεις (το 2021 μειώθηκαν στα 3,094 δισ. ευρώ) ωστόσο η επιτυχημένη πορεία είναι αδιαμφισβήτητη.

Ο ανταγωνισμός στην αγορά των σούπερ μάρκετ είναι πολύ ισχυρός με έναν νέο γύρο συγκέντρωσης να εξελίσσεται αλλά στην παρούσα φάση οι μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου δεν απειλούν την πρωτιά της Σκλαβενίτης.

Ο μεγάλος «αντίπαλος» είναι οι εκρηκτικές αυξήσεις σε πρώτες ύλες, καύσιμα και ενέργεια, που αυξάνουν το λειτουργικό κόστος και πυροδοτούν  μπαράζ ανατιμήσεων.

«Είναι σφόδρα πιθανό η σύγκρουση (Ρωσία- Ουκρανία) να επηρεάσει τις τιμές των εμπορευμάτων του Ομίλου και της Εταιρείας και το κόστος μεταφοράς, γεγονός που συνδυαστικά με την αύξηση του ενεργειακού κόστους μπορεί να έχει επίδραση στο κόστος λειτουργίας του Ομίλου και της Εταιρείας» επισημαίνεται από τη διοίκηση της Σκλαβενίτης στις οικονομικές καταστάσεις του 2021.

Μάλιστα σημειώνει ότι «η έκβαση των ευρύτερων γεωπολιτικών εξελίξεων και επομένως οι τελικές επιπτώσεις στην οικονομία γενικότερα, δεν μπορούν να εκτιμηθούν αξιόπιστα και συνεπώς σχετική πρόβλεψη πέραν της περιόδου αναφοράς (δηλαδή μετά την υπογραφή των οικονομικών καταστάσεων στις 19 Αυγούστου) δεν είναι εφικτή».

Όταν η χρηματική δαπάνη αποτελεί πλέον το βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων και δύο στους τρεις καταναλωτές έχουν μειώσει τις αγορές τροφίμων (έρευνα ΙΕΛΚΑ), το πρόβλημα αποκτά ευρύτερες διαστάσεις.

Αύξηση πωλήσεων, μείωση κερδοφορίας το 2022

Με τον πληθωρισμό να συνθλίβει τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ – αυξήθηκαν 2,8% στο επτάμηνο αλλά λόγω ανατιμήσεων –  οι πιέσεις ακόμη και για τον leader του κλάδου είναι μεγάλες.

Η Σκλαβενίτης κινείται σε αναπτυξιακή τροχιά κινείται και το 2022 ωστόσο όπως σε όλο το λιανεμπόριο, ο τζίρος είναι αυξημένος, με τις ανατιμήσεις να δίνουν τον… τόνο. Όπως επισημαίνουν πηγές κοντά στην εταιρεία οι πωλήσεις είναι μεν αυξημένες αλλά ο αντίκτυπος της ενεργειακής κρίσης, των πληθωριστικών πιέσεων και της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών ασκεί περιορίζει την  κερδοφορία.

Πέρσι, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις τα μικτά κέρδη του ομίλου ανήλθαν στο 1,058 δισ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 6,22% και της μητρικής αυξήθηκαν κατά 6,2% στα 903,138 εκατ. ευρώ. Τα αποτελέσματα προ φόρων σημείωσαν άνοδο 56,8% στα 92,572 εκατ. ευρώ (όμιλος) και κατά 57,5% στα 82,373 εκατ. ευρώ (μητρική). Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 2,4% στα 61,081 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και κατά 7,59% στα 55,5 εκατ. ευρώ για τη μητρική.

Τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων (EBITDA) σε επίπεδο ομίλου διαμορφώθηκαν σε 292,7 εκατ. ευρώ (από €261,4 εκατ. το 2020) και της μητρικής στα 252,2 εκατ. ευρώ.

Τα δάνεια και οι υποχρεώσεις

Ο συνολικός μακροπρόθεσμος δανεισμός του ομίλου μειώθηκε στο τέλος του 2021 στα 661,6 εκατ. ευρώ από 746,82 εκατ. ευρώ που ήταν το 2020.

Σε ότι αφορά το χρηματοοικονομικό κόστος, αυτό διαμορφώθηκε πέρυσι για τον όμιλο στα 66,162 εκατ. ευρώ από 68,921 εκατ. ευρώ το 2020 και για την εταιρεία στα 59,782 εκατ. ευρώ (62,481 εκατ. ευρώ το 2020).  Τα χρηματικά διαθέσιμα, στον όμιλο διαμορφώθηκαν στα 258,299 εκατ. ευρώ  από 274,875 εκατ. ευρώ το 2020 και για την εταιρεία στα 205,480 εκατ. ευρώ  από 227,164 εκατ. ευρώ το 2020.

Οι επενδύσεις και το στρατηγικό πλάνο για το 2022 και 2023

Παρά τη δύσκολη συγκυρία το 2021 αρχικά με την πανδημία και στη συνέχεια με την ενεργειακή κρίση η ΕΥΣ υλοποίησε ένα επενδυτικό πρόγραμμα άνω των 63 εκατ. ευρώ.

Προχώρησε στην οργανική ανάπτυξη του δικτύου της, ιδρύοντας έξι νέα καταστήματα σε Σκιάθο, Ρίο, Σπάρτη, Γιαννιτσά, Τρίκαλα και Νάουσα. Ανακαίνισε περισσότερα από 80 καταστήματα σε διάφορες περιοχές της χώρας και ενδυνάμωσε την ψηφιακή της παρουσία μέσω της επέκτασης σε τρεις νέες περιοχές (Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Λάρισα).

Στο πρώτο εξάμηνο του 2022 η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία με την ΣΕΠ Παπαδόπουλος στα Ιωάννινα για την απορρόφηση 9 καταστημάτων και στη δημιουργία νέου e-hub στην περιοχή της Κηφισιάς για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών στη Βορειοανατολική Αττική.

Στα σχέδια της Σκλαβενίτης είναι το άνοιγμα τριών νέων καταστημάτων στη Νέα Φιλαδέλφεια, στη Μυτιλήνη και στη Γλυφάδα.

Το υπερμάρκετ στη Νέα Φιλαδέλφεια  στις παλιές εγκαταστάσεις της Mava (πρώην αντιπροσωπεία Renault του Αλέξανδρου Μανιατόπουλου) θα ανοίξει στο τέλος του χρόνου ενώ τα άλλα δύο σε Μυτιλήνη και Γλυφάδα την επόμενη χρονιά.

Εκτός από τα φυσικά καταστήματα η ΕΥΣ σχεδιάζει την επέκταση του ηλεκτρονικού καταστήματος,  που είναι διαθέσιμο σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα

Δίνει έμφαση στην  περαιτέρω ενίσχυση των υποδομών, μέσω της δημιουργίας νέου Κέντρου Μαναβικής και Παρασκευαστηρίου Ετοίμων Φαγητών στην περιοχή της Αττικής

Η επέκταση του ηλεκτρονικού καταστήματος, το οποίο είναι διαθέσιμο και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.

Τέλος, σημαντικά κεφάλαια θα επενδυθούν για τον ψηφιακό μετασχηματισμό αλλά και την εξοικονόμηση ενέργειας.

Στην κατεύθυνση υλοποιείται πλάνο αντικατάστασης ενεργοβόρων συσκευών με νέο εξοπλισμό στα καταστήματα.

Διαβάστε επίσης:

Σκλαβενίτης: Tζίρος στα 4 δισ. ευρώ με δάνεια 661 εκατ. ευρώ

Φωτιά… στο ράφι βάζουν τα λιπάσματα