ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα ερωτήματα για υποτιμητική κερδοσκοπία σε Πειραιώς και Εθνική, η δυνατή ΔΕΗ, τα ανέκδοτα με τις πρόωρες εκλογές, ο Σαμαράς και το μήνυμα Μητσοτάκη, οι οργισμένοι βιομήχανοι και ο παραλογισμός με το σπίτι του γιατρού στη Φιλοθέη
«Δυο χρόνια σκληρής και επίπονης δουλειάς, αλλά απόλυτα επιτυχημένα», σημειώνουν υψηλόβαθμα στελέχη της Σκλαβενίτης και προσθέτουν πως κανείς πλέον δεν αμφισβητεί την επιτυχία. Και κυρίως οι άμεσα ενδιαφερόμενοι: οι τράπεζες και οι προμηθευτές.
«Ο Μαρινόπουλος έχει επιστρέψει στην κανονικότητα και λειτουργεί κανονικά. Ο τζίρος είναι πάνω από τους στόχους, και τα επίπεδα του 2014 που ήταν μια από τις καλύτερες χρονιές του και κανείς πλέον δεν αμφιβάλλει», επισημαίνουν χαρακτηριστικά.
Τα νούμερα έρχονται να επιβεβαιώσουν το «turnaround story» του Μαρινόπουλου. Ο κύκλος εργασιών του ενοποιημένου ομίλου, της «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη», έσπασε το φράγμα των 3 δισ. ευρώ την περσινή χρονιά και για πρώτη φορά τα EBITDA επέστρεψαν σε θετικό έδαφος.
Τα αδέλφια Σκλαβενίτη δεν αμφέβαλλαν στιγμή για τις δυνατότητές τους. Για αυτό άλλωστε πήραν και ένα τέτοιο ρίσκο, που αρκετοί θεώρησαν υπερβολικό. Ήξεραν πως αναλάμβαναν μια δύσκολη αποστολή, αλλά σε έναν χώρο που ήξεραν πολύ καλά. Διέθεταν την εμπειρία, είχαν κάνει αρκετές εξαγορές μικρότερου βεληνεκούς και γνώριζαν πως να αποφύγουν τις παγίδες και το κυριότερο πως να προσεγγίσουν τους καταναλωτές.
Η προσπάθεια ωστόσο δεν σταματάει εδώ. Αντίθετα, ο αγώνας όπως λένε στελέχη της διοίκησης συνεχίζεται με αμείωτη ένταση και όλοι βρίσκονται σε εγρήγορση καθώς υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος μπροστά, έως ότου κλείσουν όλα τα ανοιχτά μέτωπα έως την πλήρη ενοποίηση των δυο ομίλων. Μάλιστα, την 1η Ιουλίου αναμένεται να ξεκινήσει η εφαρμογή του συστήματος SAP, ώστε την 1 Ιανουαρίου 2020 να είναι πλήρως λειτουργικό σε όλο τον όμιλο ενώ είναι ακόμη σε εξέλιξη, η ανακαίνιση αρκετών σημείων.
Παράλληλα, με την ενοποίηση δρομολογούνται μια σειρά από ενέργειες, προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω το αποτύπωμα του ομίλου στην ελληνική αγορά και να θωρακισθεί από την όξυνση του ανταγωνισμού, κυρίως από την ΑΒ, που είναι η δεύτερη μεγάλη δύναμη του κλάδου.
Ανάμεσα σε αυτά είναι η ενίσχυση της μαναβικής. Ίσως το πιο «παρεξηγημένο» κομμάτι των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με την διοίκηση, θα δοθεί ακόμη μεγαλύτερη έμφαση σε μια αγορά που συνεισφέρει το 15% με 20% των πωλήσεων του κλάδου ενώ ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί και στα έτοιμα γεύματα, τα οποία είναι μια πολλά υποσχόμενη κατηγορία.
Η εταιρεία θεωρεί πως στα έτοιμα γεύμα έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα καθώς διαθέτει δικό της παρασκευαστήριο και έτσι μπορεί να ελέγχει την ποιότητα.
«Προσέχουμε πολύ την ποιότητα, καθώς μόνο έτσι θα αυξήσουμε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών», επισημαίνουν χαρακτηριστικά.
Σκέψεις υπάρχουν και για επέκταση στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος. Δεν αποκλείεται μάλιστα, η είσοδος στις ηλεκτρονικές πωλήσεις να γίνει μέσα από εξαγορά υφιστάμενης εταιρείες του χώρου, που θα έχει ισχυρό αποτύπωμα, μεγάλο πελατολόγιο και ικανή εμπειρία.
Παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν στην αγορά, η διοίκηση της Σκλαβενίτης αισιοδοξεί για την συνέχεια, παραμένοντας πιστή στην ποιότητα και στις ανταγωνιστικές τιμές. Το καλό όνομα που έχει καταφέρει να «χτίσει» όλα αυτά τα χρόνια στην αγορά αποτελεί ισχυρό χαρτί στην προσπάθεια που καταβάλει.
«Επιβιώνουν όσοι σέβονται τους πελάτες και τους προμηθευτές τους. Και φυσικά δεν είναι άτυχοι…», υπογραμμίζουν με νόημα στελέχη της διοίκησης.