ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με γρήγορους ρυθμούς προχωρούν οι διαδικασίες για τη μεγάλη επένδυση της Σκλαβενίτης στο πρώην εργοστάσιο Πίτσος στο Ρέντη.
Με την οριστική μελέτη που κατατέθηκε πριν λίγες ημέρες στο Κεντρικό Συμβούλιο Νεότερων Μνημείων (ΚΣΝΜ) για την αλλαγή χρήσης του βιομηχανικού κτιρίου και τη θετική εισήγηση, με δύο μόλις παρατηρήσεις που στην πραγματικότητα δεν αλλάζουν τον αρχικό σχεδιασμό του leader της αγοράς, γίνεται άλλο ένα βήμα για την έναρξη μετατροπής του σε έναν πολυχώρο με υπεραγορά, καταστήματα εστίασης, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων κ.α.
Απομένει η περιβαλλοντική μελέτη που έχει τεθεί σε διαβούλευση από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έως τις 7 Απριλίου.
Κομβικό σημείο για να ανοίξει ο δρόμος από το υπουργείο Πολιτισμού στις παρεμβάσεις που έχουν σχεδιαστεί ήταν αφενός η έγκριση της προμελέτης, που είχε προηγηθεί και αφετέρου το γεγονός ότι η διεύθυνση Προστασίας και Αναστήλωσης Νεώτερων και Σύγχρονων Μνημείων μετά την εξέταση του φακέλου του θέματος δεν εκφράζει αντιρρήσεις για την έγκριση της οριστικής μελέτης. Και αυτό γιατί οι προτεινόμενες παρεμβάσεις από την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη δεν αλλοιώνουν το βιομηχανικό κτιριακό συγκρότημα και βελτιώνουν σημαντικά την προσβασιμότητα προς αυτό και τον περιβάλλοντα χώρο του.
Τι πρέπει να αλλάξει στον σχεδιασμό
Σύμφωνα με την εισήγηση, όπως αναφέρουν γνώστες του θέματος στο mononews, υπάρχουν κάποιες παρεμβάσεις που περιορίζουν τη θέα χαρακτηριστικών στοιχείων του βιομηχανικού κτιρίου, σήμα κατατεθέν του οποίου είναι οι κελυφωτοί θόλοι, ωστόσο πρόκειται για παρεμβάσεις απολύτως απαραίτητες για λόγους ασφαλείας. Σημειώνεται ότι ο σχεδιασμός προβλέπει νέα κατασκευή ανεξάρτητων παραβολοειδών θόλων ίδιας μορφής και σε μικρή απόσταση από τους υφιστάμενους, που σημειωτέον έχουν χαρακτηριστεί ως μνημεία, τα οποία κρύβουν τη θέα του αυθεντικού κελύφους με τον εμφανή ξυλότυπο και τα “σταυροειδή” υποστυλώματα, όπως όμως αναφέρουν οι εισηγητές, αυτό αποτελεί τη μόνη ελάχιστα επεμβατική και μη καταστροφική επίλυση που μπορεί να διασφαλίσει τις απαιτήσεις πυροπροστασίας. Δεν υπάρχει καμία παρατήρηση σε ό,τι αφορά τη διαμόρφωση της όψης επί της οδού Καρκαβίτσα, καθώς διατηρείται ο λιτός βιομηχανικός χαρακτήρας. Οι δύο παρατηρήσεις από την πλευρά του υπουργείου Πολιτισμού αφορούν στο κτίριο Κ2. Πρόκειται για το κτίριο στο οποίο θα χωροθετηθούν χώροι εστίασης και αναψυχής (ισόγειο), χώροι γραφείων (στον όροφο) και αίθουσες συσκέψεων, πολλαπλών χρήσεων, εστιατόριο και roof garden. Στο συγκεκριμένο κτίριο οι παρατηρήσεις αφορούν στην όψη και συγκεκριμένα να μη διαμορφωθούν οι όψεις του τριώροιφου κτιρίου με πρόσθετο κέλυφος και να διατηρηθεί η ίδια αρχιτεκτονική «γλώσσα» με την όψη του κτιρίου Κ1 επί της οδού Καρκαβίτσα.
Τέλος, η δεύτερη παρατήρηση σχετίζεται με τη σύσταση να μην τοποθετηθούν οθόνες (video wall), προκειμένου να διατηρηθεί ο χαρακτήρας του χώρου.
Να σημειωθεί ότι η συνολική επιφάνεια της νέας εγκατάστασης στο εργοστάσιο της Πίτσος είναι 46.744 τετραγωνικά μέτρα. Υπολογίζεται ότι θα υποδέχεται σχεδόν 2 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο ή 3.324 την ημέρα, καθώς θα λειτουργεί 365 ημέρες τον χρόνο.
Πώς θα διαμορφωθεί ο χώρος
Με βάση τον σχεδιασμό γραφεία και τα καταστήματα χωροθετούνται σε τρία επίπεδα (ισόγειο, ημιώροφος α’ και β΄ όροφος) και θα σε έκταση θα φτάνουν στα 4.214 τ.μ. Οι υπεραγορές συνολικής επιφάνειας 12.447 τ.μ. θα είναι στο ισόγειο και στον πρώτο όροφο. Οι χώροι πολλαπλών χρήσεων καταλαμβάνουν συνολική επιφάνεια 4.231 τ.μ. στο ισόγειο, στον πρώτο και δεύτερο όροφο.
Τη μεγαλύτερη έκταση καταλαμβάνει η εστίαση που θα είναι στο ισόγειο (11.975 τ.μ.) και στον τρίτο όροφο (1.638 τ.μ.).
Αποθηκευτικοί χώροι σχεδιάζονται σε όλα τα επίπεδα εκτός από τον ημιώροφο και το δώμα, επίπεδο στο οποίο θα υπάρχουν 15 τ.μ. κοινόχρηστων χώρων.
Σημειώνεται ότι, οι χρήσεις πέραν της υπεραγοράς, όπως καταστήματα εστίασης, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων και παιδότοποι, θα λειτουργούν ανεξάρτητα αυτής. Η τροφοδοσία των καταστημάτων θα γίνεται κυρίως σε ώρες εκτός ωραρίου λειτουργίας του συγκροτήματος (πρωινές ώρες) και κατ’ εξαίρεση (για συγκεκριμένους προμηθευτές) εντός του ωραρίου. Επιπλέον, η τροφοδοσία των καταστημάτων θα γίνεται από ελεγχόμενες θέσεις φορτοεκφόρτωσης, επί της οδού Καρκαβίτσα, καθώς και από τον χώρο στάθμευσης εντός του οικοπέδου. Τα οχήματα τροφοδοσίας θα ακολουθούν πορεία που δεν θα διασταυρώνεται με την πορεία των πεζών. Η ζήτηση στάθμευσης των εργαζόμενων και των επισκεπτών του έργου, σχεδιάζεται να καλυφθεί από τρεις βασικούς χώρους, γύρω από το κτιριακό συγκρότημα. Εντός του οικοπέδου του κτιριακού συγκροτήματος (Ο.Τ. 240) διαμορφώνεται υπαίθριος χώρος στάθμευσης χωρητικότητας 234 θέσεων στάθμευσης, για την εξυπηρέτηση των εργαζόμενων.
Διαβάστε επίσης
Με «πτυχίο» σύντομα αλουμινάδες, τεντάδες, αρτοποιοί και άλλες 30 ειδικότητες
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χαρδαλιάς: Στρατηγική μας επιλογή η στήριξη των πιο ευάλωτων – Μιλάμε ανοιχτά – Σπάμε τα ταμπού
- Τέμπη: Βρέθηκαν τα συντρίμμια της καμπίνας της εμπορικής αμαξοστοιχίας
- Σαμαράς για Συρία: Η Ε.Ε. οφείλει να αντιληφθεί το ρόλο της Τουρκίας σε αυτό το εν εξελίξει έγκλημα
- Ιαπωνία: Η χειρότερη δασική πυρκαγιά των τελευταίων 50 ετών τέθηκε υπό έλεγχο
