Η Σίσσυ Σιμεόνοβα, συνιδρύτρια της εφαρμογής foody.to, με περίπτερο στη ΔΕΘ παρουσιάζει την εταιρεία της και προετοιμάζει την είσοδό της στην ελληνική αγορά.

Η πλατφόρμα που δημιουργήθηκε πριν τρία χρόνια και λειτουργεί σε 5 πόλεις στη Βουλγαρία, προσφέρει φαγητά με μεγάλες εκπτώσεις, από καταστήματα και εστιατόρια, που τα προωθούν μέσω της εφαρμογής στην αγορά, στο τέλος της ημέρας. Καταφέρνουν έτσι να εξασφαλίζουν κάποια έσοδα, πουλώντας τα προϊόντα τους στο κόστος, αντί να τα πετούν στα σκουπίδια και μειώνουν και το φαγητό που πετιέται.

1

Στόχος της εφαρμογής, που ξεκίνησε από μια σελίδα στο Instagram για την ανακάλυψη εστιατορίων στη Σόφια, πλέον είναι να μειώνει το food waste, που αποτελεί τον μεγαλύτερο ρυπαντή του περιβάλλοντος, αφού κάθε  κιλό τροφίμων στα σκουπίδια δημιουργεί 2,5 κιλά εκπομπών άνθρακα. Ταυτόχρονα δίνει τη δυνατότητα για αγορά τροφίμων σε πολύ χαμηλές τιμές.

Η Σίσσυ Σιμεόνοβα, συνιδρύτρια της εφαρμογής foody.to, μίλησε αποκλειστικά στο mononews.gr, για τα σχέδιά της να αναπτυχθεί η πλατφόρμα και στην Ελλάδα.

Σε πόσες πόλεις λειτουργεί η εφαρμογή σήμερα και πού θέλετε να επεκταθείτε;

Το Foody.to δημιουργήθηκε πριν τρία χρόνια στη Βουλγαρία, ως μια σταρταπ με στόχο να αντιμετωπίσει το food waste. Ξεκινήσαμε με 6 εστιατόρια στη Σόφια και τώρα συνεργαζόμαστε με 100άδες εστιατόρια, στη Σόφια, τη Βάρνα, το Πλόβντιβ,  όπου το Foody.to βοηθά στην αναδιανομή τροφίμων, που θα τα πέταγαν στα σκουπίδια.

Βλέποντας την επιτυχία στην ανάπτυξή μας και την ανάγκη για μια τέτοια υπηρεσία  στη Βουλγαρία, αποφασίσαμε να επεκταθούμε και στη γειτονική μας Ελλάδα. Εντυπωσιαστήκαμε τις τελευταίες ημέρες εδώ στη Θεσσαλονίκη από το πλήθος των εστιατορίων και των φούρνων και καταλαβαίνουμε ότι υπάρχει πραγματικά ανάγκη για τις δικές μας υπηρεσίες εδώ. Κάθε μέρα μεγάλη ποσότητα τροφίμων πετιέται επιβαρύνοντας το περιβάλλον και εμείς μπορούμε να βοηθήσουμε να μειωθεί.

Πώς θα αναπτυχθείτε στην Ελλάδα;

Τους επόμενους μήνες θα δημιουργήσουμε την ομάδα μας εδώ στην Ελλάδα που θα βοηθήσει να επεκτείνουμε το δίκτυο των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων και να ξεκινήσουμε την παρουσία μας και εδώ, μέχρι το τέλος του χρόνου. Χρειαζόμαστε δύο ανθρώπους και ένα γραφείο για αρχή και θα ερχόμαστε  και εμείς συχνά από τη Σόφια για να συντονιζόμαστε. Έχουμε ήδη την πλατφόρμα σε δύο γλώσσες στα βουλγαρικά και τα αγγλικά και τώρα θα τη μεταφράσουμε και στα ελληνικά.

Αυτό θα είναι το πρώτο βήμα, ώστε ο κόσμος να μπορεί να μπει και να μάθει πώς λειτουργούμε ακόμη κι αν στην αρχή δεν θα έχει πολλές επιλογές. Επίσης, θα συνδεθούμε με την κοινότητα των σταρταπ εδώ στην Ελλάδα και ειδικά στην Θεσσαλονίκη. Επόμενο βήμα είναι να διοργανώνουμε εκδηλώσεις ώστε να αυξήσουμε την αναγνωρισιμότητα του brand.

Μετά την Ελλάδα, στόχος μας είναι να επεκταθούμε και σε άλλες βαλκανικές πόλεις γιατί πιστεύουμε ότι έχουν κουλτούρες που μοιάζουν και είναι εύκολο για μας να τους προσεγγίσουμε.

Πολύς κόσμος δεν αντιλαμβάνεται το μέγεθος της ρύπανσης από τα τρόφιμα, και δεν ξέρει ότι τα τρόφιμα είναι ο 5ος μεγαλύτερος ρυπαντής στη γη

Πώς λειτουργεί η εφαρμογή και ποια είναι τα έσοδά σας;

Οποιοδήποτε κατάστημα που πουλάει τρόφιμα μπορεί να συνεργαστεί μαζί μας, εστιατόρια, φούρνοι, σουπερμάρκετ. Ο κάθε συνεργάτης μας έχει το δικό του προφίλ μέσα στην εφαρμογή. Κάθε βράδυ επιλέγει τα προϊόντα που θέλει να διαθέσει και την έκπτωση που δίνει και οι καταναλωτές επιλέγουν τι θα αγοράσουν. Συνεργαζόμαστε και με εταιρείες delivery που κάνουν τις παραδόσεις. Οι εκπτώσεις που δίνονται κυμαίνονται από 10 μέχρι και 90% και συνήθως είναι 50%.

Τα έσοδα μας, προκύπτουν από ένα μικρό comission και ανέρχονται σε κάποιες χιλιάδες ευρώ το μήνα. Για να αναπτυχθούμε σηκώσαμε 100.00 ευρώ και στους μετόχους μας είναι το VC Innovation Capital. Συνεχίζουμε να μιλάμε με επενδυτές και εδώ στην Ελλάδα και αλλού για να συνεχίσουμε την επέκτασή μας.