Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Συνεχίζει το ξεσκαρτάρισμα παλιών πλοίων η Star Bulk

Πέτρος Παππάς. Επικεφαλής Star Bulk Carriers

Πέτρος Παππάς. Επικεφαλής Star Bulk Carriers

To (κατασκευασμένο στα ναυπηγεία Tsuneishi το 1998) Star Michele, που επρόκειτο να αποσυρθεί τον Αύγουστο, πωλήθηκε έναντι 2,3 εκατομμυρίων δολαρίων (2 εκατ. ευρώ), περίπου 200.000 δολάρια πάνω από την αξία διάλυσής του, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το TradeWinds.

Το 2014 η Star Bulk εξαγόρασε τη χρεοκοπημένη Excel Maritime Carriers με στόλο 34 πλοίων έναντι 635 εκατ. δολαρίων (553 εκατ. ευρώ). Η συμφωνία αύξησε τον στόλο της σε περισσότερα από 70 πλοία. Ωστόσο, ο στόλος της Excel περιελάμβανε 12 πλοία που είχαν κατασκευαστεί πριν το 2000. Τα περισσότερα από αυτά έχουν πλέον απομακρυνθεί από τον στόλο, και μετά την πώληση του Star Michele έχουν μείνει μόνο το χωρητικότητας 170.000 dwt Star Despoina και το χωρητικότητας 72.000 dwt Star Vanessa (αμφότερα κατασκευασμένα το 1999).

Η Star Bulk κατέγραψε απώλειες 311 εκατ. δολαρίων (271 εκατ. ευρώ) στο τέταρτο τρίμηνο του 2015, ενώ πέρυσι πούλησε και αρκετά πιο καινούργια πλοία. Φέτος έχει πουλήσει πέντε νέα capsize, συν το χωρητικότητας 181.000 dwt Obelix (έτος κατασκευής 2011) στην ελληνική Alpha Bulkers. Η εταιρεία ακύρωσε επίσης τέσσερις κατασκευές πλοίων και παρέτεινε την παράδοση πέντε newcastlemax από φέτος για το 2017 και το 2018.

Συμπεριλαμβανομένου του Star Michele, η εταιρεία έχει πουλήσει 12 παλιά πλοία, έξι σύγχρονα πλοία και έξι νεότευκτα τους τελευταίους 14 μήνες. Έχει στον στόλο της 72 πλοία, συν 11 υπό κατασκευή.

Η Star Bulk ελέγχεται από την αμερικανική Oaktree Capital Management, που διακρατεί το 52,5% των μετοχών, ενώ η οικογένεια Παππά έχει το 5,8%.

Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr: Οι μυστικές διαπραγματεύσεις Μαρινάκη, Φράγκου και Κούστα