ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Με θρησκευτική ευλάβεια φροντίζουν να τηρούν τα μέτρα προστασίας από τον κορονοϊό τα σούπερ μάρκετ, μετά τον «συναγερμό» που σήμανε η αλματώδης αύξηση των κρουσμάτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αρκετές αλυσίδες έχουν εντατικοποιήσει την εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας από τους υπαλλήλους και τους συνεργάτες τους (χρήση μάσκας, γαντιών και αντισηπτικών), προκειμένου να διαφυλάξουν την απρόσκοπτη λειτουργία όλων των τμημάτων και να εκμηδενίσουν την πιθανότητα εμφάνισης κρουσμάτων, κάτι που θα υποβάλει την επιχείρηση σε μια σειρά από «ανεπιθύμητες ενέργειες».
Όταν κάποιος υπάλληλος παρουσιάσει συμπτώματα ή όταν υπάρξουν κρούσματα στο συγγενικό τους περιβάλλον, τότε βάσει των οδηγιών του Κράτους πρέπει να παραμείνει στην οικία του και εφόσον κριθεί αναγκαίο να υποβληθεί στο τεστ, για να διαπιστωθεί εάν νοσεί από τον κορονοϊό. Σε περίπτωση που εντοπισθεί κρούσμα σε κατάστημα, τότε η επιχείρηση είναι υποχρεωμένη να διακόψει τη λειτουργία του καταστήματος για τουλάχιστον μία μέρα και να προχωρήσει άμεσα στην απολύμανσή του. Επιπλέον, όταν επαναλειτουργήσει θα πρέπει να στελεχωθεί με άλλους υπαλλήλους.
Πρόκειται για ένα υπαρκτό ενδεχόμενο που «τρομάζει» το λιανεμπόριο τροφίμων. Πέρα από τον αντίκτυπο στο καταναλωτικό κοινό, το κλείσιμο ενός καταστήματος έστω και προσωρινό και κυρίως η αντικατάσταση προσωπικού δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ειδικά εν μέσω θέρους που μεγάλος μέρος των εργαζομένων κάνει χρήση της καλοκαιρινής του άδειας. «Πόσα καταστήματα μπορεί να αντέξει να κλείσει μια επιχείρηση σήμερα;», αναρωτιέται στέλεχος της αγοράς.
Την ίδια ώρα, διαρκείς είναι οι έλεγχοι που πραγματοποιούν τα τελευταία 24ώρα κλιμάκια των κρατικών υπηρεσιών (ΕΦΕΤ, Αστυνομία, υπουργείο Ανάπτυξης) στα καταστήματα τροφίμων, προκειμένου να διαπιστώσουν εάν τηρούνται τα μέτρα προφύλαξης από τον κορονοϊό. Είναι τόσοι πυκνοί οι έλεγχοι που κάποια καταστήματα μπορεί να ελεγχθούν ακόμη και από τρεις διαφορετικές υπηρεσίες μέσα σε μια ημέρα.
Η Πολιτεία, όπως παρατηρούν άνθρωποι του κλάδου δείχνει αποφασισμένη να διαφυλάξει τη δημόσια υγεία και να αποτρέψει την μετάδοση του κορονοϊού, σημειώνοντας πως υπάρχει μηδενική ανοχή στους παραβάτες. Η επιβολή των προστίμων λένε έχει συμβάλει καταλυτικά ώστε να συμμορφωθούν οι καταναλωτές, οι οποίοι έχουν πλέον αντιληφθεί τη σημασία της λήψης μέτρων προστασίας. Πάντως δεν λείπουν και οι μικροεντάσεις με τους πελάτες που αρνούνται να χρησιμοποιήσουν μάσκες,
Σε ανοιχτή γραμμή με τους προμηθευτές
Παράλληλα με την αυστηροποίηση των μέτρων προστασίας από τον κορονοϊό, τα σούπερ μάρκετ βρίσκονται σε «ανοιχτή γραμμή» με τους μεγάλους προμηθευτές τους, προκειμένου να εξασφαλισθεί η επάρκεια προϊόντων σε περίπτωση νέας «έκρηξης» της ζήτησης. Κάποιες αλυσίδες έχουν ζητήσει από τις βιομηχανίες να είναι προετοιμασμένες παραγωγικά για να ανταποκριθούν σε αυξημένες παραγγελίες και ανάγκες ενώ ιδιαίτερο βάρος δίδεται και στη διασφάλιση της επάρκειας σε γάντια, μάσκες και αντισηπτικά για τις ανάγκες των καταναλωτών και του προσωπικού.
Κύκλοι της αγοράς διαβεβαιώνουν πως τόσο η βιομηχανία όσο και το λιανεμπόριο τροφίμων είναι έτοιμα αυτή την φορά να ανταποκριθούν στην κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης, αφού πλέον διαθέτουν την εμπειρία από παρόμοια κατάσταση.
Στο μεταξύ, η «καταναλωτική φρενίτιδα» που επικράτησε την περίοδο του Lockdown έχει κοπάσει τις τελευταίες εβδομάδες, με την κατανάλωση να έχει επιστρέψει σε πιο ορθολογικά επίπεδα. Αυτή τη στιγμή, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ «τρέχουν» με ρυθμούς αύξησης περίπου 4% και αναμένεται να κλείσουν με άνοδο μεταξύ 2% με 2,5% στο σύνολο του έτους.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike