ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αυτό επισημαίνει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, με αφορμή και την πρόσφατα παρουσιασμένη μελέτη του ΙΟΒΕ για την ακτοπλοΐα της χώρας, βρίσκεται στην «ίδια ρότα» με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) ως προς το ζήτημα της αξιοποίησης όλων των χρηματοδοτικών εργαλείων για τη στήριξη του τομέα.
Η σημασία της ακτοπλοΐας για τις νησιωτικές οικονομίες, αλλά και για την διασφάλιση της εδαφικής συνοχής της χώρας έχει φωτιστεί δεόντως, τόσο μέσα από την μελέτη του ΙΟΒΕ, όσο και από τις ετήσιες μελέτες – αναλύσεις της XRTC.
Ο ακτοπλοϊκός στόλος απασχολεί έναν μεγάλο αριθμό του ναυτεργατικού δυναμικού της χώρας, συμβάλλει στη διατήρηση επίσης μεγάλου αριθμού θέσεων εργασίας στην ξηρά, σε υποστηρικτικές προς το πλοίο υπηρεσίες, αλλά και στο ευρύτερο «Maritime Hellas» cluster των δραστηριοτήτων που αφορούν στο πλοίο.
Σήμερα, που η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία εμφανίζει σημάδια αναγέννησης, με τα ναυπηγεία της Σύρου να κάνουν την έναρξη της νέας εποχής, ίσως είναι μία χρυσή ευκαιρία ο ακτοπλοϊκός στόλος, που αντιμετωπίζει την πρόκληση για μείωση των αέριων ρύπων και άρα του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος, αλλά και της αναγκαίας ανανέωσης αρκετών μονάδων του, να αξιοποιήσει τις ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες που υπάρχουν.
Είτε για τις μετασκευές, και γιατί όχι, και για τις ναυπηγήσεις νέων μονάδων, καθώς η ανανέωση του στόλου αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία, ώστε να ενισχυθεί περαιτέρω η βιομηχανία ναυπηγήσεων με την κατασκευή νέων πλοίων που θα χαρακτηρίζονται από σειρά καινοτομιών, τόσο σχεδιαστικών, όσο και περιβαλλοντικών.
Το Ε.Β.Ε.Π., πρόσφατα, με επιστολή του στα συναρμόδια υπουργεία, υποστήριξε τη θέση, ότι τα ελληνικά ναυπηγεία μπορούν να ναυπηγήσουν κάθε τύπο πλοίου δεδομένου ότι στις ελληνικές ναυπηγικές μονάδες υπάρχει ζέουσα τεχνογνωσία η οποία πρέπει να αξιοποιηθεί.
Η ναυπήγηση Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων «tailor made» για τις ανάγκες της ελληνικής πολυνησίας στις ελληνικές ναυπηγικές μονάδες, δεν πρέπει να αποτελεί «όνειρο», αλλά μία πραγματικότητα. Άλλωστε, σύμφωνα με τα στοιχεία μελέτης της XRTC, από μόνη της η ακτοπλοϊκή αγορά μπορεί να διασφαλίσει τεράστιο κύκλο εργασιών σε νέες ναυπηγικές επενδύσεις που θα αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες και μεθόδους χρηματοδότησης.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, η Ελλάδα, ως πολυνησιωτική χώρα, είναι αναγκασμένη να ακολουθήσει τον μονόδρομο της αναβάθμισης παλαιότερων πλοίων, αλλά και την αντικατάσταση πολλών παλαιών πλοίων που υπηρετούν το εθνικό δίκτυο θαλασσίων μεταφορών.
Σε δήλωσή του, ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Βασίλης Κορκίδης, επισημαίνει:
«Το Ε.Β.Ε.Π. υποστηρίζει, και θα συνεχίσει να στηρίζει, τις ναυπηγοεπισκευαστικές και μεταφορικές δραστηριότητες που ενυπάρχουν στην επιβατηγό ναυτιλία, στοχεύοντας στην προοπτική ανάπτυξης και ανανέωσης του ακτοπλοϊκού μας στόλου. Η συνεισφορά της ακτοπλοΐας στην ελληνική οικονομία με 13,6 δις ευρώ ή 7,4% του ΑΕΠ και με 8,5% συμμετοχή στην απασχόληση, εάν στηριχθεί όπως σε άλλες χώρες της ΕΕ με κοινοτικά κονδύλια, έχει μεγάλες δυνατότητες μεγέθυνσης».
Διαβάστε ακόμη:
Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης: Νέο deal της Latsco για VLCC με τα ναυπηγεία Hyundai
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ