Η ναυτιλιακή εταιρεία ZIM Integrated Shipping Services (ZIM), η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, γνωστοποίησε τα ενοποιημένα αποτελέσματά της για τους τρεις και τους δώδεκα μήνες που έληξαν στις 31 Δεκεμβρίου 2023.

Η εταιρεία κατέγραψε ζημιές 147 εκατομμυρίων δολαρίων για το τέταρτο τρίμηνο σε σύγκριση με καθαρά κέρδη 417 εκατομμυρίων δολαρίων, που είχε το τέταρτο τρίμηνο του 2022.

Η καθαρή ζημία για ολόκληρο το έτος, διαμορφώθηκε στα 2,69 δισ. δολάρια σε σύγκριση με καθαρό κέρδος 4,63 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το έτος του 2022.

Το προσαρμοσμένο Ebitda για το τέταρτο τρίμηνο ήταν 190 εκατ. δολάρια, με ετήσια μείωση 80%, ενώ το προσαρμοσμένο Ebitda για ολόκληρο το έτος ήταν 1,05 δισ., σημειώνοντας μείωση 86% σε ετήσια βάση.

Η λειτουργική ζημία (EBIT) της ZIM για το τέταρτο τρίμηνο ήταν 54 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με λειτουργικά έσοδα 585 εκατομμυρίων δολαρίων το τέταρτο τρίμηνο του 2022.

Η λειτουργική ζημία για το πλήρες έτος του 2023 ήταν 2,51 δισ. δολάρια, σε σύγκριση με λειτουργικά έσοδα 6,14 δισ. δολάρια για ολόκληρο το έτος 2022.

Τα έσοδα για το τέταρτο τρίμηνο ήταν 1,21 δισ. δολάρια, σημειώνοντας μείωση 45% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ τα έσοδα για ολόκληρο το έτος ήταν 5,16 δισ. δολάρια, σημειώνοντας μείωση 59% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Ο Eli Glickman, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ZIM, δήλωσε: «Σε μια περίοδο που η αγορά παραμένει ασταθής, η ισχυρή ταμειακή μας θέση θα μας επιτρέψει να συνεχίσουμε να διατηρούμε μια μακροπρόθεσμη προοπτική, καθώς εστιάζουμε στη δημιουργία βιώσιμης αξίας τόσο για τους πελάτες όσο και για τους μετόχους. Κοιτάζοντας το μέλλον, σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να λαμβάνουμε αποφασιστικά βήματα για να επωφεληθούμε περαιτέρω από τον στρατηγικό μας μετασχηματισμό και αναμένουμε ότι η ZIM θα αναδειχθεί σε ισχυρότερη θέση από ποτέ το 2025 και μετά.

Ο Ε. Glickman πρόσθεσε, «Το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου μας, το οποίο περιλαμβάνει 46 νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, επικεντρώνεται στη μετατόπιση της εξάρτησης της ZIM από παλαιότερα, με λιγότερο αποδοτικά πλοία σε έναν στόλο νεότευκτου στόλου κόστους και οικονομίας καυσίμου, πιο βιώσιμο και σε μεγάλο βαθμό με κινητήρα LNG

Το 2024, η εταιρεία αναμένει να δημιουργήσει προσαρμοσμένο Ebitda μεταξύ 850 και 1.450 εκατομμυρίων δολαρίων και προσαρμοσμένο Ebit μεταξύ ζημίας 300 εκατομμυρίων δολαρίων και κερδών 300 εκατομμυρίων δολαρίων.

Διαβάστε επίσης: 

Βαλέντιος Βαλεντής (Pyxis Tankers): Με την ρευστότητα που διαθέτουμε μπορούμε να αγοράσουμε τρία πλοία

Γένοβα: Η Μαρίνα Χατζημανώλη παρουσίασε το Κυπριακό Νηολόγιο στις εταιρείες κρουαζιέρας

Seanergy (Σταμάτης Τσαντάνης): Κερδοφορία με στόλο αξίας 440 εκατ. δολαρίων – Έκτακτο μέρισμα για το τέταρτο τρίμηνο