«Είναι απίστευτο ότι ένα χρόνο μετά τις μαζικές απολύσεις της P&O Ferries δεν υπήρξαν κυρώσεις, πρόστιμα ή κατηγορίες εναντίον της εταιρείας ή του τότε διευθύνοντος συμβούλου της Peter Hebblethwaite από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου», δήλωσε ο Stephen Cotton, Γενικός Γραμματέας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF).

Ένα χρόνο μετά την συγκλονιστική απόφαση της P&O Ferries να απολύσει οριστικά 786 Βρετανούς ναυτικούς, ευρωπαϊκά και παγκόσμια συνδικάτα καλούν τον Βρετανό πρωθυπουργό, Rishi Sunak, «να τιμωρήσει τις εταιρείες που παραβιάζουν το νόμο και παραβιάζουν τα δικαιώματα των εργαζομένων».

1

Ο Stephen Cotton δήλωσε επίσης ότι «η έλλειψη δράσης της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου ήταν ακόμη πιο τρομακτική, αν σκεφτεί κανείς ότι ο Hebblethwaite παραδέχτηκε σε ακρόαση του βρετανικού κοινοβουλίου ότι είχε παραβιάσει το νόμο και είπε ότι θα το έκανε ξανά».

Υπενθυμίζεται ότι η P&O Ferries στις 17 Μαρτίου 2022 απέλυσε εργαζόμενους μέσω μιας ηχογραφημένης κλήσης Zoom, παραβιάζοντας την υποχρέωση της χώρας για τους εργοδότες να συμβουλεύονται τα συνδικάτα, στην προκειμένη περίπτωση την RMT και τη Nautilus International.

P&O Ferries
P&O Ferries

Στη συνέχεια, τα πληρώματα εκδιώχθηκαν από τα πλοία από φρουρούς ασφαλείας και ταχύτατα αντικαταστάθηκαν από ξένης προέλευσης ναυτικούς με χαμηλότερους μισθούς.

«Όταν μια εταιρεία παραβιάζει τόσο κατάφωρα το νόμο και παραβιάζει τους εθνικούς κατώτατους μισθούς, θα περίμενε κανείς από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να υπερασπιστεί τα δικαιώματα των πολιτών της και ενάντια στις πολυεθνικές που παραβιάζουν το νόμο», δήλωσε η γενική γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές, Livia Spera .

«Η P&O Ferries είναι ντροπή για την ευρωπαϊκή ακτοπλοϊκή βιομηχανία», επισήμανε η Spera και πρόσθεσε:

“Πήραμε πολύ σοβαρά αυτό που συνέβη με την P&O, γι’ αυτό οι εργαζόμενοι στις μεταφορές ψήφισαν τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Peter Hebblethwaite ως τον χειρότερο εργοδότη της Ευρώπης στο Κογκρέσο μας πέρυσι».

Διαβάστε επίσης:

Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Μείωσε ναύλο, αλλά εξασφάλισε έσοδα 5,61 εκατ. δολάρια

Η ναυτιλιακή ιστορία της οικογένειας Σταφυλοπάτη ξεκίνησε από την Σίφνο, εδραιώθηκε στην Κωνσταντινούπολη και γιγαντώθηκε στον Πειραιά