Η αύξηση των ναύλων κυρίως στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα φορτηγά πλοία ώθησαν τις μετοχές των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών ελληνικών συμφερόντων σε υψηλές αποδόσεις στο τέλος του έτους. Το αποτέλεσμα ήταν να διαμορφωθεί η κεφαλαιοποίηση των 25 εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών στις 31 Δεκεμβρίου 2021, πάνω από 10 δισ. δολάρια.

Η εταιρεία με την μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση είναι η Star Bulk του Πέτρου Παππά, που ξεπέρασε τα 2,321 δισ. δολάρια. Στη δεύτερη θέση έρχεται η εταιρεία του Κωστή Κωνσταντακόπουλου Costamare με 1,560 δισ. δολάρια και η Danaos του Γιάννη Κούστα με 1,540 δισ. δολάρια. Ακολουθούν η Global του Γιώργου Γιουρούκου με 829,73 εκατ. δολάρια και η εταιρεία της Αγγελικής Φράγκου, Navios Maritime Partners με 773,26 δολάρια.

Από τις είκοσι πέντε εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες, οι μετοχές των δέκα πέντε είχαν αποδόσεις από την 1η Ιανουαρίου έως την 31η Ιανουαρίου του χρόνου που έφυγε, από 17% μέχρι 356%. Ωστόσο, δέκα εταιρείες είχαν μείωση της αξίας των μετοχών τους και οφείλεται στο γεγονός ότι τα δεξαμενόπλοια του στόλου τους κινήθηκαν σε όλη τη διάρκεια του έτους με χαμηλούς ναύλους.

Πρώτη σε άνοδο ήταν η μετοχή της Euroseas του Αριστείδη Πίττα που κατέγραψε κέρδη στο ανασκοπούμενο χρονικό διάστημα κατά 356%, ενώ η άλλη εταιρεία του Αρ. Πίττα, EuroDry είχε κέρδη 243%, όσο και η μετοχή της Danaos του Γιάννη Κούστα. Ακολούθησαν σε απόδοση η μετοχή της Safe Bulkers με 179% και η μετοχή της Diana Shipping του Συμεών Παληού με 106%.

Οι περισσότερες εισηγμένες εταιρείες, εκτός από την άνοδο των μετοχών τους είχαν και υψηλή κερδοφορία στο εννεάμηνο, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Πρώτη σε καθαρά κέρδη ήταν η Star Bulk Carriers, του Πέτρου Παππά με 380,379 εκατ. δολάρια.

Η Star Bulk Carriers Corp. είχε συνολικά έσοδα στο εννεάμηνο 927, 566 εκατ. δολάρια, έναντι 507,218 εκατ. δολάρια στο αντίστοιχο διάστημα του 2020.

Κερδοφόρες ήταν και στο 9μηνο η Costamare του Κωνσταντίνου Κωνσταντακόπουλου με 273,9 εκατ. δολάρια, η Danaos του Γιάννη Κούστα με 236,4 εκατ. δολάρια, η Safe Bulk του Πόλυ Β. Χατζηϊωάννου με 109,1 εκατ. δολάρια, η Gaslog Partners, του Πήτερ Γ. Λιβανού με 76,5 εκατ. δολάρια, η Capital του Ευάγγελου Μαρινάκη με 58,1 εκατ. δολάρια, η EuroDry του Αριστείδη Πίττα με 42,1 εκατ. δολάρια, η Seanergy του Σταμάτη Τσαντάνη με 20,7 εκατ. δολάρια και η Dorian LPG του Ιωάννη Χατζηπατέρα με 14,1 εκατ. δολάρια.

Διαβάστε επίσης

Έλληνες εφοπλιστές: Πρωταθλητές στη second hand αγορά το 2021 – Αγορές πλοίων ύψους 8,8 δισ. δολαρίων

Κάθε ημέρα οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν και από ένα πλοίο – Τεράστια κέρδη που υπερβαίνουν τα 1,6 δισ. δολάρια

Έλληνες εφοπλιστές: Νέες παραγγελίες πλοίων αξίας άνω των 10 δισ. δολαρίων το 2021