Με τη διενέργεια αυτοψίας ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την απομάκρυνση του ναυαγίου «SLOPS», που βρίσκεται εγκαταλελειμμένο στον όρμο της Βλύχας από το 2007 και αποτελεί σοβαρή απειλή ρύπανσης για τον θαλάσσιο χώρο του Λιμένα Ελευσίνας.

Η αυτοψία στο «SLOPS» πραγματοποιήθηκε από τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος Πλοίαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Μαραγκό και τον Αντιπλοίαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Καλογεράκη με την συμμετοχή εκπροσώπου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ελευσίνας, παρουσία του Διευθύνοντος Συμβούλου του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ κ. Απόστολου Καμαρινάκη και στελεχών του Οργανισμού, την Παρασκευή, 22 Ιουλίου 2022.

1

Διαπιστώθηκε ότι το ημιβυθισμένο με υπολείμματα πετρελαιοειδούς λάσπης κατάλοιπο «SLOPS» αποτελεί «επαπειλούμενη ρύπανση» και τοποθετήθηκε αντιρρυπαντικό φράγμα με τις προβλεπόμενες άγκυρες σε απόσταση 10 μέτρων περιμετρικά του κύτους, ώστε να διασφαλίζεται η άμεση παγίδευση τυχόν οποιασδήποτε διαρροής.

Οι ενέργειες για την απομάκρυνση του ναυαγίου έχουν τον χαρακτήρα του επείγοντος και διεξάγονται με σχετική απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, αποδεικνύοντας έμπρακτα την ευαισθησία του ΥΝΑΝΠ σε θέματα προστασίας θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Οι διαδικασίες υλοποιούνται στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας που συνυπέγραψαν τον περασμένο Μάιο ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ και το Πράσινο Ταμείο σε θέματα προστασίας θαλάσσιου περιβάλλοντος, προκειμένου να αξιοποιηθούν άμεσα διαθέσιμοι πόροι του προγράμματος «Γαλάζιο Ταμείο» για την απομάκρυνση των ναυαγίων από τον κόλπο της Ελευσίνας.

Ειδικά για το μείζον θέμα της απομάκρυνσης του «SLOPS» προηγήθηκε ευρεία σύσκεψη- διαβούλευση με πρωτοβουλία του Ο.Λ.Ε. ΑΕ, στην οποία εκλήθησαν και συμμετείχαν αρμόδιοι θεσμικοί φορείς και υπηρεσιακοί παράγοντες, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και περιβαλλοντικών οργανώσεων της Ελευσίνας, ώστε να εξευρεθεί μία κοινά αποδεκτή λύση για την ασφαλή και περιβαλλοντικά ορθή διαχείριση του κατάλοιπου.

Το «SLOPS»

Το δεξαμενόπλοιο “SLOPS” (Ν.Π. 101781) λειτουργούσε από το 1994 έως και το 2000 ως πλωτός διαχωριστήρας για τη τελική διαχείριση των πετρελαιοειδών αποβλήτων από τα πλοία, υπό την διαχείριση εταιρείας παροχής λιμενικών υπηρεσιών διαχείρισης πετρελαιοειδών αποβλήτων.

Τον Ιούνιο του 2000 κάηκε ολοσχερώς στην Κυνόσουρα Σαλαμίνας, όπου ήταν αγκυροβολημένο. Παρέμεινε εκεί μέχρι το Μάρτιο του 2007, όποτε και οδηγήθηκε ρυμουλκούμενο προς διάλυση στο ναυπηγείο-διαλυτήριο «Αφοί Σάββα» στην περιοχή Βλύχα της Ελευσίνας, όπου παραμένει μέχρι σήμερα. Τον Νοέμβριο του 2008 ξέσπασε και δεύτερη πυρκαγιά σε ό,τι είχε πλέον απομείνει από το «SLOPS», με αποτέλεσμα να απαγορευτεί η συνέχιση των εργασιών διάλυσης του. Στα απομεινάρια του σκάφους ξέσπασε και ακόμα μια φωτιά, τον Νοέμβριο του 2011, ενώ το 2014 ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας του ναυπηγείου- διαλυτηρίου.

Διαβάστε επίσης:

Ποσειδώνια: Κορυφαία επιτεύγματα σε Κοινωνία, Οικονομία, Υγεία & Περιβάλλον