Η αγορά χύδην ξηρού φορτίου εμφάνισε απότομη πτώση των ναύλων σε διάφορα κατηγορίες πλοίων ενόψει του έτους του φιδιού, που συμπίπτει με τις παραδοσιακές διακοπές λειτουργίας του κινεζικού νέου έτους σε επιχειρήσεις και βιομηχανίες.

Τα ποσοστά Capesize έχουν δεχθεί σημαντικό πλήγμα, με το 5TC Average να κλείνει την εβδομάδα στα 8.156 δολάρια την ημέρα, μείωση 29% σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, επίπεδο που δεν έχει παρατηρηθεί από την 1η Μαρτίου 2023.

1

Ομοίως, οι τιμές Handysize έχουν επίσης αποδυναμωθεί, με τον μέσο όρο 7TC επί του παρόντος στα 7.406 δολάρια την ημέρα, με πτώση 9% από εβδομάδα σε εβδομάδα, με το χαμηλότερο επίπεδο να καταγράφεται από τις 11 Αυγούστου 2023.

Η κατάσταση είναι ακόμη πιο δυσχερής για τα πλοία Supramax και Kamsarmax, με τους ναύλους να πέφτουν στα χαμηλότερα επίπεδα τους από το 2020. Ο μέσος όρος Kamsarmax 5TC έπεσε κατακόρυφα στα 6.969 δολάρια την ημέρα, με πτώση 14%, σημειώνοντας το χαμηλότερο επίπεδο σημείο από τις 29 Μαΐου 2020.

Επίσης, τα Supramax υποφέρουν επίσης, φθάνοντας τα 6.044 δολάρια την ημέρα, καταγράφοντας μείωση 18% από την προηγούμενη εβδομάδα και το χαμηλότερο επίπεδο από τις 9 Ιουνίου 2020.

Στον τομέα των καυσίμων εμφανίζεται παρόμοια πτωτική τάση κατά την περασμένη εβδομάδα, με το VLCC TC Equivalent και το MR Pacific Basket να σημειώνουν τη σημαντικότερη πτώση. Το VLCC TCE έκλεισε την εβδομάδα στα 36.265 δολάρια την ημέρα, σημειώνοντας πτώση 36% από εβδομάδα σε εβδομάδα.

Το MR Pacific Basket μειώθηκε κατά 29%, κερδίζοντας επί του παρόντος 16.268 δολάρια την ημέρα. Το Suezmax TCE και το Aframax TCE παρουσίασαν πτώση 9% και 4%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, κλείνοντας στα 27.578 δολάρια την ημέρα και στα 24.133 δολάρια την ημέρα αντίστοιχα.

Οι προοπτικές για την περίοδο του 2025, τόσο για τις αγορές ξηρού φορτίου, όσο και για τα τάνκερ, είναι αβέβαιες και εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις πολιτικές της προεδρίας του Ντόναλντ Τραμπ.

Το αργό πετρέλαιο WTI έκλεισε στα 74 δολάρια το βαρέλι, καθώς ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σχέδια να πιέσει τη Σαουδική Αραβία και τον ΟΠΕΚ να μειώσουν τις τιμές του πετρελαίου ως μέρος των ενεργειακών προτεραιοτήτων της κυβέρνησής του.

Επιπλέον, μετά τις πρόσφατες κυρώσεις των ΗΠΑ που έθεσαν στη μαύρη λίστα 183 επιπλέον πλοία, οι ναύλοι για δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό αργό στην Κίνα έχουν αυξηθεί σημαντικά. Το κόστος της ναυτιλίας από τον τερματικό σταθμό Kozmino, ένα βασικό σημείο εξαγωγής για το ρωσικό πετρέλαιο στην Ασία, φέρεται να έχει πενταπλασιαστεί σε ένα εύρος 6,5-7,5 εκατομμυρίων δολαρίων ανά ταξίδι. Στην Ινδία, τα διυλιστήρια πετρελαίου προσπαθούν να αντισταθμίσουν τη διακοπή του ρωσικού εφοδιασμού μετά τις τελευταίες κυρώσεις της Ουάσινγκτον.

Για να αντιμετωπίσουν το έλλειμμα, αξιοποιούν την αγορά spot, ενώ διαπραγματεύονται επίσης μακροπρόθεσμες συμφωνίες με παραγωγούς της Μέσης Ανατολής όπως η Aramco και η Adnoc για μελλοντικά φορτία.

Στο μεταξύ, η πρόσφατη ανακοίνωση των δυνάμεων των Χούτι για τον περιορισμό των επιθέσεων τους στην Ερυθρά Θάλασσα υποδηλώνει μια πιθανή εξομάλυνση της κατάστασης, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση της κυκλοφορίας μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.

Η Αίγυπτος έχασε περισσότερο από το 60% των εσόδων της διώρυγας το 2024 σε σύγκριση με το 2023, καθώς τα πλοία απέφευγαν την Ερυθρά Θάλασσα και έκαναν τη μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από τη νότια Αφρική.

Τέλος, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ εξετάζει το ενδεχόμενο επιβολής δασμού 10% σε προϊόντα κινεζικής κατασκευής, μέτρο που θα μπορούσε να τεθεί σε ισχύ από την 1η Φεβρουαρίου, ποσοστό σημαντικά χαμηλότερο από το δασμό 60% που πρότεινε κατά την προεκλογική εκστρατεία του.

Οι αναλυτές προβλέπουν ότι εάν οι ΗΠΑ εφαρμόσουν αυτόν τον πρόσθετο δασμό και η Κίνα ανταποκριθεί, θα μπορούσε να μειώσει το ΑΕΠ των ΗΠΑ κατά 55 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ και το ΑΕΠ της Κίνας κατά 128 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια της τετραετίας της δεύτερης διακυβέρνησης Τραμπ.

Διαβάστε επίσης:

Castor Maritime (Πέτρος Παναγιωτίδης): Πούλησε πλοίο κοντέινερ με 16,5 εκατ. δολάρια

Ντόναλντ Τραμπ: Διατάσσει να κατασκευαστεί αντιπυραυλική ασπίδα τύπου «Σιδηρούς Θόλος»

Η TMS του Γιώργου Οικονόμου έφτασε τα 181 πλοία, από τα οποία τα 17 είναι υπό ναυπήγηση