Όπως αναφέρει στην εβδομαδιαία επισκόπηση του, ο ναυλομεσιτικός οίκος, Xclusiv, η Κίνα ανακοίνωσε ένα σημαντικό πακέτο ενίσχυσης 10 τρισεκατομμυρίων RMB (1,4 τρισεκατομμύρια δολάρια) της οικονομία της, η οποία δυσκολεύεται να επιτύχει τον στόχο ανάπτυξης 5%.
Η κίνηση αυτή, έρχεται εν μέσω αυξανόμενων εμπορικών εντάσεων με τις ΗΠΑ και στοχεύει στη στήριξη των τοπικών οικονομιών μέσω της ελάφρυνσης του χρέους και της έκδοσης ομολόγων.
Αν και το πακέτο δεν στοχεύει άμεσα τις καταναλωτικές δαπάνες, εξετάζονται πρόσθετα μέτρα.
Το κινεζικό νόμισμα υποχώρησε ελαφρά και τα πρώτα σημάδια δείχνουν ότι οι προηγούμενες προσπάθειες τόνωσης μπορεί να αρχίσουν να αποδίδουν.
Μετατοπίζοντας την εστίασή μας από την οικονομική τόνωση της Κίνας στις επιδόσεις των κινεζικών ναυπηγείων, παρουσίασαν άνοδο 17% σε ετήσια βάση στις νέες παραγγελίες στους τέσσερις κύριους τομείς (BC, Tanker, Gas και Container).
Αυτό αύξησε το μερίδιο αγοράς τους στο 74%, από 63% στις παραγγελίες του 2023.
Ενώ ο συνολικός αριθμός παραγγελιών που έγιναν τους πρώτους 10 μήνες του 2024 (1.449 πλοία) είναι παρόμοιος με τον προηγούμενο χρόνο, τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν κερδίσει δυναμική το 2024, εξασφαλίζοντας 1.071 παραγγελίες σε σύγκριση με 915 την ίδια περίοδο το 2023, αναφέρει η Xclusiv.
Τα κινεζικά ναυπηγεία κυριαρχούν στα Container και BC το 2024, εξασφαλίζοντας το 90% του συνόλου των Container παραγγελίες και το 81% των συνολικών παραγγελιών.
Ακολουθεί ο κλάδος των Tanker με το 72% των παραγγελιών να γίνονται σε κινεζικά ναυπηγεία. Ακόμη και στον τομέα μεταφοράς φυσικού αερίου, η Κίνα διατηρεί σημαντικό μερίδιο 44%.
Για να αποκτήσουμε γνώσεις σχετικά με τη σημαντική αλλαγή στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία, με την άνοδο της Κίνας και την πτώση της Ιαπωνίας και της Ν. Κορέας, ας ανατρέξουμε στα πλοία που παραδόθηκαν το 2008 (εξετάζοντας τον αριθμό των πλοίων).
Εκείνο το έτος, 480 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και πλοία GC (>=10.000 DWT) κατασκευάστηκαν παγκοσμίως.
Η Ιαπωνία ήταν ο κυρίαρχος παίκτης, κατασκευάζοντας το 47% αυτών των πλοίων, ενώ η Κίνα εξασφάλισε μερίδιο 42%.
Η Ν. Κορέα ήταν ο κυρίαρχος παίκτης στον τομέα των δεξαμενόπλοιων το 2008, κατασκευάζοντας το 46% του συνόλου των δεξαμενόπλοιων. Η Κίνα και η Ιαπωνία έμειναν πίσω, με μερίδιο αγοράς περίπου 20%.
Από τα 468 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κατασκευάστηκαν το 2008, τα κινεζικά ναυπηγεία κατασκεύασαν το 38%, ενώ τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας κατασκεύασαν το 31% και το 9% αντίστοιχα.
Η κυριαρχία της Ν. Κορέας στον τομέα του φυσικού αερίου ήταν σαφής το 2008, καθώς κατασκεύασε το 62% των πλοίων. Η Κίνα και η Ιαπωνία, αντίθετα, είχαν πολύ μικρότερο μερίδιο μόλις 7% και 25% αντίστοιχα.
Η Κίνα έχει αυξήσει σημαντικά το μερίδιο αγοράς της σε όλα τα επίπεδα για πλοία που ναυπηγήθηκαν το 2024. Ενώ το μερίδιο της Ιαπωνίας μειώθηκε στο 31% για τα πλοία μεταφοράς χύδην και γενικού φορτίου, τα κινεζικά ναυπηγεία είναι υπεύθυνα για τη ναυπήγηση του 62% αυτών των πλοίων.
Μια αντιστροφή ρόλου σημειώθηκε στον τομέα των δεξαμενόπλοιων για τα πλοία που ναυπηγήθηκαν το 2024. Τα κινεζικά ναυπηγεία είναι οι κορυφαίοι κατασκευαστές δεξαμενόπλοιων, αντιπροσωπεύοντας το 46% του συνόλου.
Το μερίδιο της Ν. Κορέας μειώθηκε στο 21%, ενώ η Ιαπωνία ευθύνεται για το 18%.
Στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων, τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν αυξήσει σημαντικά το μερίδιο αγοράς τους, κατασκευάζοντας το 65% των πλοίων το 2024.
Τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας, από την άλλη πλευρά, έχουν δει το μερίδιό τους να μειώνεται στο 27% και στο 8%.
Στον τομέα του φυσικού αερίου, η Ν. Κορέα παραμένει ο κυρίαρχος παίκτης, κατασκευάζοντας το 63% των πλοίων το 2024. Η Κίνα έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο, αυξάνοντας το μερίδιό της στο 26% από 7% που κατασκευάστηκε το 2008.
Η κυριαρχία της Κίνας στη ναυπηγική βιομηχανία πρόκειται να συνεχιστεί.
Διαβάστε επίσης:
Euroseas (Αριστείδης Πίττας): Εξασφάλισε έσοδα 20 εκατ. δολαρίων
Buy, hold or sell: Άμεση ανάλυση για CENER, OPTIMA, ΑΛΦΑ, ΚΟΥΕΣ